به اصالت شعری خود بازگردیم

مدیرعامل کانون در جمع برگزیدگان باشگاه قاف، اصالت را با شعر کلاسیک دانست و افزود: درست است شعر نو و سپید هم ارزشمندند اما سعدی و حافظ، شعر کلاسیک گفته‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و یکم اردیبهشت و هم‌زمان با روز دختر از برگزیدگان باشگاه قاف در نمایشگاه کتاب تهران و در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی شد.

در این مراسم حامد علامتی، مدیرعامل کانون، تربیت ادبی و هنر نوجوان‌ها را هدف اصلی کانون دانست و افزود: بسیار خوشحالم که هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) در جمع شما نوجوان‌های دختر هستم که مسیر شعر و شاعری را برگزیده‌اید. چراکه مسیراصلی کانون، تربیت ادبی و فرهنگی نوجوان‌هاست و باشگاه ادبی «قاف» هم، چنین کاری کرده و بهترین‌های ادبیات و شعر را گلچین می‌کند و آن‌ها را به مرحله‌ای می‌رساند که مسیر روشن شعر و ادبیات است.

به اصالت شعری خود بازگردیم

مدیر عامل کانون پرورش فکری به این‌که اصالت با شعر کلاسیک است اشاره و بیان کرد:  شعر نو و سپید در جای خود، ارزشمند است اما اصالت به شعر کلاسیک تعلق دارد. حافظ و سعدی و فردوسی و دیگر بزرگان شعر ما شعر کلاسیک گفته‌اند. پس ما باید به اصالت شعری خود برگردیم چون هر کس، شعر کلاسیک بگوید به آسانی می‌تواند شعر نو هم بگوید. در موسیقی هم همین است هر کسی نمی‌تواند سه تار بزند اما آن‌که سه‌تار می‌نوازد توان نواختن گیتار را هم دارد.

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون هم از آغاز به کار اولین دوره باشگاه قاف در داستان نویسی خبر داد و افزود: باشگاه قاف می‌تواند نقش موثری در آینده شعر و داستان این سرزمین داشته باشد. باشگاه شعر به دوره دوم رسیده و باشگاه داستان هم شروع به کار خواهد کرد.

به اصالت شعری خود بازگردیم

پنج نفر از دختران برگزیده باشگاه قاف هم‌زمان با روز دختر به نمایشگاه کتاب و غرفه کانون آمده بودند و به شعرخوانی پرداختند. به هر کدام از برگزیدگان، ۵۰ دفتر شعر اهدا شد.

به اصالت شعری خود بازگردیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =