ارائه‌ی دو کتاب از کارشناس کانون کرمانشاه در نمایشگاه کتاب تهران

ارائه‌ی دو کتاب جدید در زمینه‌ی کودک و نوجوان از کارشناس کانون کرمانشاه در نمایشگاه کتاب تهران، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، ارائه‌ی دو کتاب جدید در زمینه‌ی کودک و نوجوان از کارشناس کانون کرمانشاه در نمایشگاه کتاب تهران، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صورت گرفت و به همین بهانه با این نویسنده‌ی توانمند کرمانشاهی گفتگویی انجام شد.
کارشناس فرهنگی کانون کرمانشاه خود را چنین معرفی کرد: فرانک گلشن‌پور هستم، دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و مدیریت و مدرک کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمائی؛ افتخارم این است که از کودکی به همراه خواهر و برادرانم عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌ام. پس‌از فارغ‌التحصیلی تنها انتخابم  برای کار خدمت در کانون بود و  ۲۵ سال است که  در کانون مشغول به کار هستم، ۸ سال در کسوت مربی فرهنگی در مراکز کار کردم  و ۱۷ سال است که به‌عنوان کارشناس امور فرهنگی در بخش ستادی در خدمت همکاران خوب و پرتلاش و اعضای فعال مراکز استان کرمانشاه می‌باشم.

ارائه‌ی دو کتاب از کارشناس کانون کرمانشاه در نمایشگاه کتاب تهران
خبردار شدیم که ۲ کتاب جدید شما امسال در نمایشگاه کتاب در تهران ارائه گردیده در این زمینه توضیح دهید: بله، خوشبختانه همینطور است، خب ما جنگ را با تمام اتفاقاتش از نزدیک دیدیم و شاهد ایثارگری‌ها و رشادت پیر و جوان ایران عزیزمان بودیم و ماجراها و اتفاقات عجیب و بی‌نظیری از صلابت یکپارچه‌ی ملت مسلمان در سراسر کشور و رزمندگان در مرزها از غرب تا جنوب را شنیدیم؛ لذا مدت‌هاست که به نوشتن پیرامون خاطرات خود از دوره‌ی دفاع مقدس هستم و اینک با تشویق و راهنمایی همکاران عزیزم شروع به چاپ کتاب‌هایم نموده‌ام. خوشبختانه ۲ داستان از نوشته‌هایم توسط بنیاد حفظ آثار به چاپ رسید که همینجا از زحمات بزرگواران این بنیاد تشکر می‌کنم.  
در ادامه وی این کتاب‌ها را معرفی کرده و در موردشان صحبت کرد: عنوان کتاب‌های جدیدی که در نمایشگاه کتاب امسال هم هستند، "رد خون " و "ماه صورتی " می‌باشد. "رد خون " داستانی از جبهه‌های جنگ در کردستان هست که ایده‌ی اصلی آن از خاطره‌ی رزمنده‌ی جانباز بهروز. ب. (که همسر دوست قدیمی‌ام هست) برگرفته شده، در این داستان حال و هوای رزمندگان و شرایط دشوار جبهه‌ها ایمان، امید و انسانیتی که در بین رزمندگان موج می‌زد، مطرح شده که امیدوارم مخاطبان نوجوان با مطالعه‌ی این کتاب بتوانند شرایط دشوار و عظمت کار رزمندگان را بیشتر درک کنند و پاسداری از این ارزشها را بیش از پیش با اهمیت بدانند .

ارائه‌ی دو کتاب از کارشناس کانون کرمانشاه در نمایشگاه کتاب تهران
 گلشن‌پور در مورد کتاب "ماه صورتی "هم توضیح داد: "ماه صورتی "داستانی از زبان دختری از میان  ۲۵ کودک شهید در حادثه تاسف‌بار کرمان است که به همراه مادرش به شهادت می‌رسد. در این داستان سعی کرده‌ام که معنویت و قداست مفهوم عظیم "شهادت" را در قالب فضایی خاص و لطیف برای کودکان مطرح نمایم، ضمن آنکه یادگاری باشد از این ۲۵ کودک معصوم که در این حادثه به شهادت رسیدند. بنابر گفته‌ی اساتید بنیاد حفظ آثار، این دو کتاب به همراه کتاب" پلاک" از همکار گرامی من مژگان خوش‌طبع  جزء ۶۰ اثر برگزیده از میان ۳۰۰ اثر به چاپ رسیده در استان برای ارائه در نمایشگاه بین‌المللی ‌انتخاب شده‌اند. تصویرگری این سه کتاب را کارشناس هنری استان و همکار هنرمندم یگانه عبدالمالکی انجام داده است. 
در حال حاضر چند داستان نوشته‌اید؟ از سال‌ها قبل شروع به نوشتن کرده‌ام و اکنون نزدیک به ۱۰ داستانم با موضوعات بومی و دفاع مقدس آماده چاپ هستند.

ارائه‌ی دو کتاب از کارشناس کانون کرمانشاه در نمایشگاه کتاب تهران
در صحبت پایانی  مطلبی دارید که مطرح نمایید:  ضمن تشکر از این مصاحبه به چند نکته اشاره می‌کنم: اول اینکه دغدغه‌ام از نوشتن داستان‌ها انتقال  هدفمند تجربیات و خاطراتی از زندگیم است که معتقدم می‌تواند برای مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان جذاب و مفید باشد. نکته‌ی بعدی اینکه، ضمن تعامل با  کارشناسان هنری و ادبی در بخشی از ستاد توانستیم کارهای جدیدی را شروع و با هم‌افزائی و همفکری تصحیح و تکمیل نماییم؛ لذا این تجربه را به همکاران عزیزم در مراکز  توصیه می‌کنم که ضمن تعامل و هم‌افزائی با یکدیگر در مرکز، پویائی و رشد در زمینه‌های مختلف را رقم بزنند. 
در خاتمه از خواهرم، روشنک عزیز که اولین کتاب را به دستم داد و مرا در کتابخانه‌ی کانون عضو کرد قدردانی می‌کنم. همچنین از همکارانی که همیشه مرا  در داستان‌هایم راهنمایی و نقد کردند و  به من جسارت بخشیدند که چاپ داستان‌هایم را شروع کنم به‌ویژه وحید خواجوی بزرگوار، کارشناسان عزیز مژگان خوش‌طبع و یگانه عبدالمالکی و همچنین رحمت غلامی و دیگر مربیان و اعضا کمال تشکر را دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =