کد خبر: 200931
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
بازدید 14770
جشن بزرگ روز جهانی کودک در اراک برگزار شد

جشن بزرگ روز جهانی کودک در اراک با حضور استانداری ، آموزش و پرورش ، بهزیستی ، تربیت بدنی ، سازمان ورزش و جوانان ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور 2300 دانش آموز برگزار گردید.

 

 

 

جشن بزرگ روز جهانی کودک در اراک برگزار شد
 
 
برنامه های روز جهانی کودک در اراک با حضور 2500 دانش آموز در مقطع پیش دبستانی و مهد کودک  واقع در پارک آزادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید در این مراسم برنامه های قرآن ، سرود جمهوری اسلامی ، ورزش باستانی ، دکلمه ، ورزش همگانی ، نمایش باد بهاری ، سرود ، مسابقه و قرایت پیمان نامه اجراشد و در کنار این برنامه ها کارگاههای فرفره سازی ، نقاشی، ورزش باستانی ، ماهی گیری ساخت بادبادک ، شطرنج ، بازیهای فکری و فوتبال دستی  و شمشیر بازی برای بچه ها اجرای برنامه نمودند. مسوولین استان نیز در این جشن در کنار بچه ها حضور داشتند.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در این مراسم گفت : تقارن هفته نیروی انتظامی با روز کودک فرصت مناسبی است تا کودکان با پلیس و قوانین و مقررات ، آشنایی بیشتری پیدا کنند .
سردار کاظم مجتبایی افزود : آموزش قوانین و مقرارت باید از سنین پایین شروع شود تا این امر در سنین بالاتر نهادینه شود .
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت : در حال حاضر 170 مهد کودک شهری و روستایی در استان مرکزی ، کار آموزش شش هزار کودک از سن شیرخوارگی تا پیش دبستانی را برعهد دارند .
آذردخت همتا افزود : آموزش های پیش دبستانی نیز از سن سه سالگی برای کودکان آغاز می شود .
وی ادامه داد : بهزیستی استان مرکزی در راستای بهره مندی کودکان از آموزش های پیش دبستانی ، یکصد هزار ریال از شهریه کودکان آسیب پذیر شهری و پنجاه هزار ریال از شهریه کودکان روستایی محروم را پرداخت می کند .
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت : همچنین در خصوص اجرای طرح یک وعده غذای گرم در سطح استان مرکزی ، از اهداف اجرای این طرح می توان رفع سوء تغذیه و توجه به رشد جسمی ، روحی ، روانی و تغذیه ای کودکان مناطق محروم و روستایی اشاره کرد .

 

کودکان اراکی در این مراسم با نقاشی، نمایش عروسکی و شعر خوانی خواهان رعایت حقوق کودکان در جامعه شدند.

کودکان شرکت کننده در این مراسم همچنین با نقاشی های خود خواستار احقاق حقوق کودکان مظلوم فلسطین شدند.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هدف از برگزاری این جشن روز کودک را گرامیداشت روز جهانی کودک و ایجاد ساعاتی خوش برای کودکان در این روز عنوان کرد.

محمد تقی حقی بیان داشت: مراسم جشن روز جهانی کودک امسال با همکاری بهزیستی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان استان مرکزی برگزار و از جزیره ای عمل کردن سازمانها جلوگیری شده است.

وی در ادامه توجه به نیاز کودکان را در جامعه ضروری عنوان کرد وگفت: جشن روز کودک این فرصت را مهیا می کند تا خانواده ها در چنین روزی فارغ از هرگونه مشغله فکری به نیاز کودک خود توجه و در راستای تامین نیازهای روحی آنها بکوشند.