"هستی"، دومین رمان برتر کاربران خبرگزاری مهر

رمان هستی نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده در نظرسنجی پیامکی خبرگزاری مهر به عنوان دومین رمان برتر سال 1390 برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خبرگزاری مهر با انتشار خبری نتایج این نظرسنجی را اعلام کرده است که بر اساس آن از میان 942 پیامک ارسالی توسط کاربران این خبرگزاری رمان «دشت‌های سوزان» نوشته صادق کرمیار با اختصاص 360 رای و کسب 38 درصد آرا در جای نخست قرار گرفت و پس از آن رمان «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده از کانون با دریافت 237 رأی و اختصاص 25.2 درصد آرا کاربران در جایگاه دوم قرار گرفت و رمان «پنجاه درجه بالای صفر» نوشته علی چنگیزی از نشر چشمه با اختصاص 215 رأی و 22.8 درصد آرا رتبه سوم این نظرسنجی یک ماهه را از آن خود کرد.
رمان‌های «پایان یک مرد» نوشته فریبا کلهر از نشر مرکز با کسب 86 رأی و 9.2 درصد از آرا در جایگاه چهارم و رمان «جاده جنگ» نوشته منصور انوری و برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد با کسب 28 رأی و 2.95 درصد آراء در پله پنجم قرار گرفتند.
رمان «ظلمات» نوشته محمدعلی علومی نیز که از نشر افکار با کسب 10 رأی و 1.1 درصد در جایگاه ششم و رمان «خورشید بر شانه راستشان می‌تابید» نوشته جواد افهمی از نشر ققنوس تنها با کسب 5 رأی و به دست آوردن حدود 0.5 درصد از آراء در جای هفتم این نظرسنجی حضور دارند.
آثار موجود در نظرسنجی پیامکی مهر بر اساس نظر جمعی از نویسندگان و کارشناسان حوزه ادبیات انتخاب و به صورت پیامکی در معرض قضاوت کاربران مهر قرار داده شده بود.
رمان هستی از مجموعه کتاب‌هایی است که در قالب طرح رمان نوجوان امروز توسط کانون منتشر شده است.