معرفی حبیب‌الله بخشوده به‌عنوان مدیرکل جدید کانون استان ایلام

حبیب‌الله بخشوده نام مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است که از روز 25 تیر 1393 جایگزین علی‌اشرف صندوق‌آبادی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صندوق‌آبادی استاد خوشنویسی و نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران است که از سال 1386 این مسوولیت را بر عهده داشت و اکنون با حکم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون این مسوولیت را به بخشوده تحویل می‌دهد.
مدیرکل جدید کانون سال 1348 در ایلام به دنیا آمده و سال 1384 مدرک کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه شهید چمران اهواز دریافت کرده است . او اکنون مدرس مراکز آموزش عالی استان ایلام است.
بخشوده در عرصه‌ی شعر و شاعری دستی بر قلم دارد و علاوه بر کسب موفقیت‌های متعدد در کنگره‌ها و جشنواره‌های ادبی کشور‌، عضو انجمن‌های ادبی شهر ایلام بوده است.
دبیر دبیرستان‌های شهرستان ایلام از جمله مرکز آموزشی تیزهوشان پسران و دختران و دبیرستان نمونه، مدرس مراکز علمی، آموزشی دانشگاه باختر، دانشگاه سماء ایلام، دانشگاه امام جعفر صادق ایلام، مدرس دانشگاه (فرهنگیان)‌، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام، مدرس دوره‌های آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام و مدرس دوره‌های آموزشی سینمای جوانان ایلام از جمله سوابق علمی و کاری مدیرکل جدید کانون ایلام است.
او در سال 1385 نیز در جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزیده شد و مقام اول کشوری شعر عاشورایی در استان کردستان، مقام دوم کشوری شعر کنگره شعر بسیج، مقام اول کشوری شعر کردی رضوی و مقام اول کشوری عطر گل یاس (به مناسبت تولد حضرت زهرا) از جمله‌ی موفقیت‌های ادبی اوست.
بخشوده هم‌چنین در سال‌های گذشته مسوولیت‌هایی مانند کارشناس ادبی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، مسوولیت کانون شاعران و نویسندگان فرهنگی اداره ی آموزش و پرورش ایلام، مسوولیت کانون ادبی " بیان" دانشگاه ایلام، عضویت در انجمن شاعران و نویسنگان حوزه‌ی هنری استان، شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای استان، انجمن تالیفات اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان و مسوولیت  واحد کتاب و تالیفات بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام را نیز بر عهده داشته است.
در همین حال تالیف چندین عنوان مقاله و کتاب از دیگر سوابق علمی و ادبی مدیرکل جدید کانون ایلام است که از جمله تالیفات وی می‌توان به کتاب‌هایی مانند به رنگ هنوز (تحقیق در مورد شعر سپید پایداری)، صدای آبرنگ‌ها (مجموعه‌ی دوبیتی)، چیزی شبیه ابر (مجموعه شعر)، باران بر گورهای کهنه‌ی اریب می‌بارد (شعر سپید و نو)، چشم‌انداز (مجموعه مقالات پژوهشی محققان ایلام)، دخترم باران (دفتر غزل)، که پوو ( قاصدک) (مجموعه شعر کردی)، پرندگان بی‌پرند (نثر ادبی) و پلیس مهربان (مجموعه شعر کودک و نوجوان) اشاره کرد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در حکم انتصاب مدیرکل جدید کانون استان ایلام بر تعامل با دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری ایلام و ایجاد ارتباط با مدارس به منظور فراهم کردن امکان بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان استان از محصولات کانون و شناسایی و جذب کودکان و نوجوانان مستعد برای عضویت در مراکز تاکید کرده است.
آیین تکریم از علی‌اشرف صندوق‌آبادی مدیرکل سابق کانون استان ایلام و معارفه‌ی حبیب‌الله بخشوده مدیرکل جدید صبح روز 25 تیر 1393 با حضور مدیرعامل کانون در ایلام برگزار می‌شود.