کد خبر: 235341
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
فضایل اخلاقی را در قالب قصه به کودکان آموزش دهیم

یدالله آقاعباسی در آیین پایانی مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کرمان گفت: قصه انسان‌ساز است و می‌توان در قالب داستان بسیاری از فضایل اخلاقی را به کودکان و نوجوانان به خوبی آموزش داد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده، مترجم و پژوهشگر پیدایش قصه را آغاز خلقت بشر دانست و گفت: قصه گفتن هنری است که خداوند در توان آدمی گذاشته است و نباید از آن غافل بود.
وی با اشاره به این‌که زندگی آدمی جدای از قصه نیست، افزود: قصه‌گوها باید مهارت‌های لازم را فراگیرند و زمینه‌های کار خود را بشناسند.
آقا عباسی بیان داشت: برای پاسخ‌گویی به ابهامات و تردیدهای قصه‌گویان در جلسات قصه‌گویی آمادگی دارم.
در این آیین هم‌چنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: تاثیرگذاری قصه از سایر فعالیت‌های کانون بیشتر است.
محمدرضا علیزاده با اشاره به کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی کانون افزود: مربیان باید تلاش کنند سطح آگاهی و دانش خود را افزایش دهند و در حوزه کاری خود تسلط بیشتری داشته باشند.
وی اذعان داشت: یکی از فعالیت‌های مهم کانون قصه‌گویی است که فعالیتی تربیتی و آموزشی به شمار می‌رود و تلاش آن انتقال مباحث انسانی و دینی به مخاطبان است همان‌طور که در تاریخ کشور ما بسیاری از مسائل دینی، تاریخی و افتخارات ملی از طریق قصه‌ها به نسل‌های بعد منتقل شده است.
وی با بیان این‌که قصه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی نیز تاثیر بی‌نظیری در جامعه دارند اضافه کرد: در کانون باید به قصه‌گویی توجه ویژه داشته باشیم، چرا که تاثیرگذاری قصه از سایر فعالیت‌های کانون بیشتر است.
محمدرضا علیزاده با اشاره به جایگاه قصه و قصه‌گویی در کانون گفت: از مرداد سال جاری فراخوان جشنواره قصه‌گویی در سطح مراکز کانون و برای تمامی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی اعلام شد و 55 نفر در بخش کانونی و آزاد در جشنواره قصه‌گویی کرمان حضور پیدا کرده و طی سه روز قصه‌های خود را روایت کردند.
وی در ادامه یادآور شد: 10 درصد از قصه‌گویان شرکت‌کننده در مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی برای حضور در جشنواره بین‌المللی انتخاب می‌شوند.
آیین پایانی مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز 28 مهر با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره و با حضور فرماندار و مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان در سالن اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.
مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در بسیاری از استان‌های کشور برگزار شده یا در حال برگزاری است.