نمایشگاهی از آثار اعضا و مربیان کانون استان تهران با محوریت کتاب‌خوانی

نمایشگاهی از آثار اعضای و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران به مناسبت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در کنار این، ساعت 14 تا 16 روز چهارشنبه 28 آبان جمال‌الدین اکرمی در نشستی تخصصی به موضوع روش‌شناسی نقد و بررسی کتاب‌های هنر و سرگرمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران می‌پردازد.
همچنین از ساعت 9و 30 دقیقه تا 11 و 40 دقیقه صبح روز پ‍نج‌شنبه 29 آبان نیز جشن یاران مهربان کتاب در این مرکز برگزار می‌شود.
جشنی که قرار است در آن از برگزیدگان گزارمان‌نویسی(گزارش ماهانه‌ی کتاب)، مراکز منتخب کانون استان تهران در امر توسعه‌ی کتاب‌خوانی، مربیان منتخب در ارایه‌ی طرح‌ها و شیوه‌های موثر کتاب‌خوانی، بهترین مدیر وبلاگ و بهترین پژوهش در حوزه‌ی کتاب و برگزیدگان پوستر کتاب‌خوانی کانون این استان قدردانی شود.
در همین حال در نمایشگاه آثار اعضای و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان آثار برگزیده مسابقات گزارمان‌نویسی‌، وبلاگ‌نویسی و طراحی پوستر کتاب‌خوانی نیز به نمایش گذاشته شده است.
هم‌چنین فرآیند کمی ‌و کیفی ویژه‌برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی مراکز در طول یک سال در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و فعالیت‌‌های مرتبط با کتاب‌خوانی از قبیل: روخوانی کتاب‌، قصه‌گویی‌، معرفی کتاب‌، شعر‌خوانی‌، بحث کتاب و مطالعه و تحقیق هر کدام به صورت جداگانه معرفی شده است.
 بر اساس این گزارش نمودارهای مقایسه عملکرد سال جاری با سال گذشته نشان‌دهنده افت و پیشرفت فعالیت‌‌ها و تعداد دفعات اجرا، متوسط زمان اجرا‌ و اعضای شرکت کننده است.
در عین حال شاخص‌ترین آثار کاربردی و نو مربیان و اعضای مراکز که ‌‌می‌تواند به ارتقای سطح تجربه‌های همکاران کمک کنند و سبب خلق ایده‌‌های تازه شود نیز در این نمایشگاه قرار داده شده ‌است.‌‌‌
 بهناز صفایی نایینی کارشناس فرهنگی کانون استان تهران با اشاره به این‌که تمامی آثار عرضه شده نمونه فعالیت‌های اعضا و مربیان مراکز است گفت: در حال حاضر سه تشکل اصلی در این حوزه  کتاب و کتاب‌خوانی در کانون تهران فعالیت می‌کنند.
 وی افزود تشکل‌‌های اعضای کتاب‌یار با 412 عضو‌، انجمن کتاب‌خوانی با 296 عضو و باشگاه کتاب‌خوانی با 186 عضو‌، کمک زیادی به پایدارسازی اعضای نوجوان در مراکز کرده‌اند‌‌‌.
نمایشگاه آثار اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران از روز 24 آبان در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برپا شده و تا اول آذر پذیرای بازدیدکنندگان است.