محمد تقی حقی: فرزند کانون‌ام و از کودکان یاد گرفتم

آیین ویژه‌ای در اراک برپا شد تا از 32 سال خدمات و تلاش‌های فرهنگی‌هنری محمد تقی حقی مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی قدردانی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در همین مراسم که در آن مدیرعامل کانون و جمعی از مسوولان استان مرکزی نیز حضور داشتند، جهانبخش قنبری به عنوان مدیرکل جدید کانون کار خود را به صورت رسمی در کانون استان آغاز کرد.
در این آیین، نخست نماهنگی از سال‌ها تلاش‌های‌ مدیرکل سابق کانون برای حاضران پخش شد و سپس او در میان تشویق‌های همکاران کانون استان - که 15 سال مدیریت آن را بر عهده داشته است - پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من فرزند کانون هستم و در آن رشد کردم به بلوغ رسیدم. صداقت، مهربانی، رافت و عطوفت را از کودکان و در میان آنان یاد گرفتم و شکرگزارم که خداوند مرا برای کانون آفرید و از این موهبت الهی شکرگزار و خرسندم.
حقی در این آیین که مهدی زند وکیلی معاون عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران کل ادارات استان نیز حضور داشتند گزارشی از تلاش‌های خود در زمان مدیریت دو استان چهارمحال و بختیاری (سال‌های 70 تا 78)  و مرکزی(78 تا 93) ارایه داد و گفت زمانی که به شهرکرد رفتم اولین مدیر کانون در آن استان بودم در حالی که کانون تنها دارای 3 مرکز بود و پس از رفتن از آن جا تعداد مراکز به 15 مرکز افزایش پیدا کرد و در استان مرکزی هم اکنون تعداد مراکز از 13 مرکز به 44 مرکز رسیده است که 22 مرکز آن را مدیون عنایت‌های مقام معظم رهبری در سفر استانی ایشان هستیم.
حقی در حین سخنرانی هنگامی که مدیرکل بازنشستگی استان مرکزی وارد سالن شد ضمن خوش‌آمدگویی به وی گفت که از امروز کار ما با شما آغاز می‌شود!
محمد تقی حقی از سال 1361 به عنوان مربی و مربی مسوول در مراکز خوانسار و گلپایگان وارد کانون شد و از سال 1370 تاکنون به عنوان مدیر کل در دو استان کشور خدمت کرده است.
 
مدیرکل جدید: در مسیر کانون حرکت می‌کنم
در ادامه‌ی این آیین جهانبخش قنبری مدیرکل جدید کانون استان طی سخنانی اظهار امیدواری کرد که کارها به نحوی مطلوب در کانون استان مرکزی با تاکید بر 3 اصل اخلاق‌مداری، تکریم و انصاف ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد که کانون نقش به‌سزایی در تربیت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان دارد و تلاش می‌کنم که در این مسیر گام بردارم.
جهان‌بخش قنبری متولد سال 1355 در شهر اراک، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی صنعت توریسم است و 22 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش در سمت‌های دبیری، معاونت و مدیریت آموزشگاه را دارد و سال 1392 به عنوان معلم نمونه انتخاب شده است.
وی هم‌چنین تدریس در مدارس خارج از کشور و دانشگاه‌های علمی‌کاربردی، پیام نور و فرهنگیان و دوره‌های آموزشی کانون استان مرکزی و سمت مشاور مدیرکل آموزش و پرورش، سرپرستی و معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی صنایع دستی اراک را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
 
معاون عمرانی استاندار: کانون، شایسته‌ی قدردانی است
در ادامه این آیین مهدی زند وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی تلاش‌های کانون در استان مرکزی را در شهرها و روستاها با کیفیت  و شایسته‌ی تقدیر دانست.
وی گفت که در کودکی عضو کانون بوده است و یادآور شد که بسیاری از کسانی که مانند من از خدمات کانون استفاده کرده‌اند نسبت به آن تعصب دارند و معتقدم که این فعالیت‌ها در عرصه‌ی پرورش کودکان اهمیتش حتی از آموزش‌های رسمی بالاتر است.
وی با قدردانی از خدمات محمد تقی حقی و آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت‌های کانون به نحو مناسبی در استان استفاده شود.
 
حاجیان‌زاده: فضای دوست‌داشتنی کانون را تقویت کنیم
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز بخش عمده‌ای از سخنان خود را به بحث مهارت‌افزایی در مراکز کانون اختصاص داد و در بخش پایانی سخنانش گفت مدیران جدید کانون باید برای تقویت فضای دوست‌داشتنی کانون اهتمام داشته باشند و از این امکان و امانتی که به آنان سپرده شده است به نحو مناسبی برای خدمت به کودکان ونوجوانان استفاده کنند.
مدیرعامل کانون در حاشیه‌ی این مراسم به خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت در حال حاضر 50 مرکز جدید کانون در سراسر کشور در دست ساخت است.
وی اظهار امیدواری کرد که خدمات کانون به کودکان ونوجوانان روستایی با گسترش کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی توسعه پیدا کند و در عین حال از تلاش کانون برای توسعه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی از مسیر دفاتر و مدارس ایرانی وزارت آموزش و پرورش در 30 کشور جهان خبر داد.
در این آیین علاوه بر اهدای لوح قدردانی مدیرعامل و محمدحسین مقیمی استاندار استان مرکزی به مدیرکل سابق، حکم انتصاب مدیرکل جدید به وی اعطا شد و دو عضو نوجوان کانون متنی را در تقدیر از تلاش‌های محمد تقی حقی قرائت کردند.
کارکنان کانون استان مرکزی و مدیران کل اداره‌های مختلف این استان نیز با اهدای هدایایی از تلاش‌های فرهنگی محمد تقی حقی قدردانی کردند.
 محسن فضلی معاون فرهنگی، فریدون واحدی مشاور اجرایی و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در این آیین حضور داشتند.
مدیرعامل کانون همچنین از نمایشگاه برپا شده از سوی کانون استان به مناسبت هفته‌ی کتاب و پروژه‌ی نیمه‌تمام ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی‌هنری کانون در اراک بازدید کرد.