کتاب‌خانه ویژه والدین در مرکز کانون رامسر گشایش یافت

هم‌زمان با بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کتاب‌خانه ویژه والدین اعضای کانون با بیش از350 جلد کتاب در مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامسر استان مازندران گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌خانه با عنوان «کوک» بر گرفته از 3 کلمه کتاب- والدین- کانون با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان خانواده‌ها و توجه بیشتر والدین به مسایل فرهنگی و تربیتی کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شد.
بر همین اساس در این کتاب‌خانه نشست‌هایی نیز به منظور گفتمان روان‌شناسی و تربیتی در زمینه مسایل روز کودکان و نوجوانان به صورت دوره‌ای با حضور اساتید حوزه و دانشگاه  برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون در چندین سخنرانی خود بر اهمیت توجه بیشتر به خانواده‌ها در مراکز کانون تاکید کرده است که آخرین آن مهر ماه امسال بود که علیرضا حاجیان‌زاده در جمع کارکنان و مربیان کانون استان تهران به تشریح موضوع اهمیت اعضای فعال مراکز پرداخت و در هشتمین بند این سخنرانی غفلت از خانواده‌ها را یکی از نقاط ضعف کانون عنوان کرد و افزود: اشکال کار کانون این است که فقط بچه‌ها را می‌بیند و هیچ برنامه‌ای برای خانواده‌های آنان پیش‌بینی نکرده است آنان ساعت‌ها از وقت خود را در پارک‌های اطراف مراکز یا فضای بیرون آن می‌گذرانند تا فرزندان‌شان از برنامه‌های کانون استفاده کنند در حالی که نباید بین عملکرد و فعالیت‌های ما و نقش خانواده در تربیت بچه‌ها، تفاوتی وجود داشته باشد این تفاوت ممکن است باعث ایجاد دوگانگی در رفتار کودکان شود.
مدیرعامل کانون همان‌جا توصیه کرد که ارتباط مراکز با خانواده‌ها افزایش یابد چرا که آنان نقش اصلی را در تربیت کودکان و نوجوانان و ادامه‌ی حضور آنان در مراکز کانون بر عهده دارند.
در سال‌های اخیر برخی از مراکز کانون در استان‌های مختلف از جمله خراسان جنوبی برنامه‌ها و نشست‌هایی یا امکاناتی را ویژه خانواده‌ها تدارک دیده بودند.
کتاب‌خانه «کوک» مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامسر نیز در همین مسیر به درخواست و پیشنهاد برخی خانواده‌ها و با اهدای تعدادی کتاب از سوی پدر یکی از اعضای مرکز کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامسر راه‌اندازی شده است.
درعین حال به گفته‌ی فاطمه نعمتی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامسر، کتاب‌خانه «کوک» از اردیبهشت امسال کار امانت‌دهی کتاب به خانواده‌ها را آغاز کرده و در ادامه با درخواست خانواده‌ها اقدام به برگزاری نشست‌هایی در زمینه برخی مسایل روز کودکان و نوجوانان کرده است.
وی با اشاره به استقبال خانواده‌ها و اهمیت مشارکت آن‌ها در برنامه‌های فرهنگی کانون افزود: مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامسر از تمامی خانواده‌های علاقه‌مند دعوت کرده است تا در نشست‌های دوره‌ای این مرکز  شرکت و در صورت تمایل کتاب‌های اضافی خود با موضوعات کودک و نوجوان را نیز برای استفاده سایر خانواده‌ها به این کتاب‌خانه اهدا کنند.
مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامسر هم‌چنین یادآور شد این مرکز آمادگی دارد تا نشست‌های مشترک ویژه والدین را با مهدهای کودک‌ و آموزش و پرورش نیز برگزار کند.  
گفتنی است پیش از این نیز بخش کتاب‌های مرجع مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامسر با مشارکت و همکاری شهرداری، شورای شهر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان برای استفاده کودکان و نوجوانان پژوهش‌گر تجهیز شد.