ورود به حوزه فراگیر بیانگر نگاه متعالی کانون به کودکان است

معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره3 کانون بندرعباس ورود کانون به حوزه فراگیر را بیان‌گر نگاه متعالی این مجموعه به کودکان دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر مجید قدمی روز 3 آذر در بازدید از مرکز شماره 3 کانون بندرعباس ضمن بازدید از روند فراگیر سازی این مرکز گفت: کار با کودکان دارای نیازهای ویژه (معلول جسمی و حرکتی) به تخصص‌هایی نیاز دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در کانون و ارتباط و همکاری با آموزش و پرورش استثنایی میسر خواهد شد.
قدمی ضمن بیان اهمیت فعالیت در حوزه کودکان با نیازهای ویژه اظهار داشت: این لطف خداوند بوده است که مربیان این مرکز در این وادی وارد شوند و به یقین ورود به حوزه فراگیر ناشی از نگاه متعالی شما به کودکان است و کار کردن در این حوزه بسیار دلنشین و لذت‌بخش است و این توفیق شامل هر انسانی نمی‌شود.
قدمی در آستانه‌ی راه‌اندازی این مرکز فراگیر کانون با اشاره به ارتباط سازمان آموزش و پرورش استثانی و کانون طی سالیان گذشته گفت: خوشبختانه کانون در این حوزه به خوبی ورود پیدا کرده است و ثمره‌ی این همکاری‌ها منجر به تولید کتاب‌هایی دراین زمینه شده است.
معاون وزیر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، فعالیت‌های کانون را برای کودکان دارای نیازهای ویژه مناسب دانست و افزود: به دلیل مشکلات خاصی که خانواده‌ی‌ این بچه‌ها با آن روبه‌رو هستند کانون می‌تواند با مشارکت آموزش و پرورش استثنایی نشست‌هایی را به منظور همسو کردن والدین با اهداف خود برگزار کند.
قدمی در پایان با بررسی تجهیزات این مرکز 3 دستگاه «به‌دید» را به این مرکز اهدا کرد و اظهار داشت: به‌زودی زمینه ارسال جدیدترین کتاب‌ها ومقالات منتشر شده در حوزه کودکان فراگیر نیز به این مرکز فراهم خواهد شد.
در این بازدید هم‌چنین ناهید سلیمانی مدیر‌کل کانون استان هرمزگان ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه آماده‌سازی مرکز فراگیر گفت: با اقدامات صورت گرفته به زودی شاهد گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان هرمزگان خواهیم بود و خوشحالیم از این‌که بتوانیم عدالت اجتماعی را در حوزه کودکان رعایت و زمینه حضور کودکان دارای نیازهای ویژه را در فعالیت‌های کانون فراهم کنیم.
وی افزود: به همین منظور اصلاحاتی در ساختمان از قبیل: ایجاد دو مسیر ورودی، اصلاح سالن اجتماعات، مناسب‌سازی فضای داخلی مرکز و ساخت سرویس بهداشتی مناسب برای معلولان صورت گرفته است.
سلیمانی یادآور شد: مربیان نیز تا کنون دوره‌ی آموزشی «آشنایی با کودکان دارای  نیازهای ویژه» را به مدت 32 ساعت با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی گذرانده و امیدواریم با برگزاری دوره‌های دیگری دانش کارکنان را در این حوزه ارتقاء بخشیم.
در این بازید محمد‌رضا پاک‌نیت مشاور رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی، احمد آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش و پرویز بارانی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان دکتر قدمی را همراهی کردند.
گفتنی است این مرکز به عنوان هفتمین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در کشور طی چند روز آینده به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.