کد خبر: 236633
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
مدیرعامل کانون: امام حسین(ع) مظهر تفکر بسیجی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امام حسین(ع) را مظهر اصلی تفکر و عمل بسیجیان در جامعه‌ی انقلابی ایران دانست و گفت که آنان می‌توانند الگوهای شایسته‌ای در میان مردم باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده که به مناسبت هفته‌ی بسیج و در نمازخانه‌ی مرکزی مجتمع کانون تهران سخنرانی می‌کرد، به بسیجیان پایگاه حمزه‌ی سیدالشهدا کانون گفت: بسیج یادآور خاطره‌ی امام راحل(ره) است که مبداء و پایه گذار اصلی این حرکت مردمی بود و پس از آن باید یاد شهدایی را زنده نگه داریم که در راه دین و ارزش‌های دینی جان خود را در طبق اخلاص نهادند و از انقلاب و میهن اسلامی دفاع کردند.
وی در این مراسم افزود: به لحاظ کمیت، بسیج به وسعت مردم انقلابی ایران اسلامی است و تنها به کسانی منحصر نمی‌شود که در این مجموعه ثبت‌نام کرده‌اند. مردم ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که بسیجی و دلداده‌ی ولایت هستند و در راه حفظ دین و عقیده با تمام توان و جان خود تلاش می‌کنند.
فرمانده پایگاه بسیج حمزه سیدالشهداء کانون در ادامه با اشاره به نمونه‌ هایی از قرآن کریم توضیح داد که خداوند وقتی تمامی انسان‌‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد از واژه‌ی «ناس» استفاده می‌کند اما زمانی که می‌خواهد جمعی از یاران نزدیک و خاص پیامبر را نام ببرد از واژه‌ی «امت» استفاده می‌کند.
حاجیان‌زاده در این بخش ویژگی‌های امت رسول‌الله(ص) را با استفاده از آیه‌های قرآن کریم برشمرد و ایستادگی و پافشاری در مسیر نبی اکرم، ولایت‌مداری، دلسوز و الگوی مردم بودن و دعوت‌ کردن آن‌ها به خیر و نیکی، پرهیز دادن آنان از زشتی‌ها و اعتدال و میانه روی را از جمله این ویژگی‌ها دانست.
مدیرعامل کانون در همین بخش با توصیف امت رسول‌الله به بسیجیان پیامبر، تصریح کرد: بسیجیان نیز باید با مراقبت و خودسازی از هرگونه آسیب و انحراف دوری کنند تا رستگار و سعادت‌مند باشند.
وی همچنین این جمع‌بندی را به حاضران ارایه کرد که بسیجی یعنی انسانی مردمی، متدین، انقلابی، متعادل و الگو، خیرخواه، دلسوز و دعوت کننده‌ی مردم به خیر که در عین حال از ولایت و رهبری پیروی می‌کند.
حاجیان‌زاده در پایان تاکید کرد شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس تبلور این ویژگی‌های قرآنی بودند و این تعریف را در عمل نمایان کردند.
در این مراسم که پس از اقامه‌ی نماز ظهر و عصر برپا شد، مرتضی امیر احمدی جانشین پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهداء کانون نیز در سخنان کوتاهی هفته‌ی بسیج را به بسیجیان این پایگاه تبریک گفت.