کد خبر: 240157
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
بازدید 14894
گزارش کامل برنامه‌های دهه‌ی فجر مراکز کانون استان اردبیل

برنامه‌های ستاد
جلسه‌ی اعضای کمیته‌ی کودک و نوجوان
جلسه‌ی کمیته‌ی کودک و نوجوانان ستاد دهه‌ی فجر با ریاست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تشکیل شد.
در این جلسه که نماینده‌ی دستگاه‌های کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و کارشناسان کانون استان حضور داشتند ودود علیش‌پور معاون فرهنگی اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه‌ی فجر گفت: دهه‌ی فجر یک افتخار ملی است و هر کس که عرق ملی دارد در پاس‌داشت این ایام پیش قدم است.
وی برنامه‌های مشارکتی دستگاه‌های دولتی را باعث هم‌افزایی دانست و گفت: کانون پرورش فکری آمادگی دارد در کلیه‌ی برنامه‌های دستگاه‌ها در زمینه‌ی کودک و نوجوان مشارکت نماید.
وی در ادامه به برنامه‌های مدون کانون در ایام دهه‌فجر اشاره کرد و از دستگاه‌های عضو خواست برنامه‌های ویژه خود را جهت تدوین برنامه‌ی نهایی کمیته به کانون ارایه دهند.
ارایه برنامه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان،‌ اعلام آمادگی برای برگزاری برنامه‌های مشترک و درخواست برای امضای تفاهم‌نامه بین کانون و دستگاه‌ها از جمله مباحث جلسه بود.
این جلسه‌ها در تمام شهرستان‌ها با مسئولیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
جشنواره‌ی ادبی یاغیش سسی
هفتمین جشنواره‌ی استانی ادبی یاغیش‌سسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.
در مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره پریناز ستونه مجری برنامه با خوانش شعری انقلابی برنامه را آغاز کرد. در ادامه مریم علایی کارشناس ادبی کانون استان با ارایه‌ی گزارش از روند اجرایی جشنواره حضور اعضا و مربیان کانون استان را از نظر کمی و کیفی در جشنواره خوب توصیف و از مربیان استان و مسئولین برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
ودود علیش‌پور معاون فرهنگی اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در این مراسم با تبریک ایام دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران را از الطاف الهی به مردم برشمرد و گفت: وقتی به ارزش و جایگاه رفیع انقلاب پی می‌بریم که نسبت به فضای قبل از انقلاب آگاهی پیدا کنیم زمانی که ظلم ستم‌شاهی جنایت‌های فعلی داعش را در نظر مجسم می‌کرد.
علیش‌پور سپس در باره‌ی فرهنگ صحبت کرد و خاطر نشان ساخت: ما باید فرهنگ انقلاب را بشناسیم و نسبت به غنای آن بکوشیم.
در ادامه‌ی مراسم نوبت خوانش آثار توسط برندگان جشنواره بود که پخش سرود، اجرای برنامه‌های شاد، برپایی کارگاه ادبی در میان خوانش آثار باعث جذابیت برنامه شده بود.
داوری جشنواره را مریم علایی، پریناز ستونه و یحیی یوسفی‌اصل بر عهده داشتند. در مجموع 150 اثر ادبی در دو بخش عضو و مربی در قالب‌های، شعر، داستان و دست نوشته‌ی خلاق به جشنواره ارسال شده بود.
در بخش اول داوری 30 اثر به مرحله نهایی راه یافت. در مرحله‌ی نهایی 12 اثر به عنوان برگزیده های نهایی و 2 اثر به عنوان اثر تقدیری و در بخش مربیان10 مربی شرکت کننده در این بخش جهت تقدیر انتخاب شدند.
در کنار جشنواره‌ی یاغیش‌سسی چهارمین مسابقه‌ی شعرخوانی استان نیز اجرا شد.
در این بخش 50 قرائت شعر به صورت فیلم به دفتر جشنواره ارسال شده بود، 7 شرکت کننده به مرحله‌ی نهایی راه یافتند. داوری چهارمین جشنواره‌ی شعرخوانی را هم ودود علیش‌پور، شهرام پوردنیا و سیدجلیل صفوی انجام دادند و بتول نصیری از مرکز4 اردبیل، امیرعباس بالاخانی از مرکز5 اردبیل و مبینا انتظار را از مرکز1 اردبیل به عنوان برگزیده معرفی کردند
مرکز اردبیل1
به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه‌ی فجر مربیان مرکز شماره یک اردبیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی را به شرح ذیل برگزار کردند.
چند روز مانده به ایام دهه‌ی فجر سالن و کارگاه‌های مرکز با پرچم‌های ایران فضاسازی شد، مربی خوشنویسی مرکز نمایشگاهی را با آثار برتر اعضای کارگاه برپا کرد.
در طی این ایام از مدارس ابتدائی امام حسن مجتبی(ع) و شاهد دعوت بعمل آمد که با حضور دانش‌آموزان این مدارس فعالیت‌های فرهنگی، شعرخوانی، معرفی کتاب‌های انقلابی، بحث آزاد با محوریت تبعید امام خمینی(ره)، معرفی وقایع و ایام، نشریه‌نگاری، کارت پستال‌سازی، بازدید از مزار شهدا برگزار شد.
در فعالیت معرفی وقایع و ایام از اتفاق‌ها و رخدادهای تلخ و شیرین ایام دهه‌ی فجر برای اعضا توضیح داده شد و این‌که چرا دهه‌ی فجر نام گرفته و به سوال‌های اعضا پاسخ در این خصوص پاسخ داده شد.
در فعالیت کارت پستال‌سازی مربی توضیح لازم در مورد شهادت و فداکاری به دانش‌آموزان ارایه سپس نماد شهید را با گل لاله برای آنها بیان کرد و با در اختیار گذاشتن کاغذ و مقواهای رنگی به صورت گروهی کارت پستال درست کردند.
در فعالیت بازدید از مزار شهدا اعضای مرکز شماره یک و دو اردبیل در مزار شهید سعید برمال حضور یافتند، مربیان این مراکز با اجرای فعالیت معرفی شخصیت، شخصیت سعیدبرمال را برای اعضا اجرا کردند و از ایثار و فداکاری‌های شهیدان و رزمندگان اسلام و انقلاب برای اعضا توضیح دادند. در این بازدید که مادر این شهید نیز حضور داشت خاطراتی از دوران کودکی این شهید و علاقه‌ی وافرش به شهادت و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام نقل کرد. این بازدید با قرائت فاتحه جهت شادی روح پاک شهدای انقلاب و اسلام به پایان رسید.
همچنین کارگاه‌های ادبی این مرکز با فعالیت‌های شعار و داستان‌نویسی کوتاه برگزار شد.
یکی دیگر از فعالیت‌های مهم مرکز یک اردبیل در ایام دهه‌ی فجر برگزاری جشنواره‌ی ادبی "یاغیش‌سسی" بود که هفتمین دوره این جشنواره نیز امسال به نحو احسن برگزار گردید.
مرکز اردبیل2
برنامه‌هایی اجرایی در مرکز شماره‌ی 2 اردبیل به مناسبت فرارسیدن ایام دهه‌ی فجر و سی ششمین بهار انقلاب به شرح بود.
گلباران تمثال امام راحل هم زمان با ورود ایشان به میهن اسلامی
هم زمان با فرارسیدن 12 بهمن و گرامی‌داشت سی و ششمین بهار انقلاب، ورود رهبرکبیر انقلاب "امام خمینی "(ره) به میهن اسلامی با شعار"امام خوبیها مقدمت گلباران" در مرکز گرامی داشته شد.
در این برنامه مربیان جهت آشنایی بهتر دانش‌آموزان با رشادتها و از جان‌گذشتگی‌های مردم غیور ایران برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی ایام (سالروز ورود حضرت به میهن اسلامی)پرداختند.
علاوه بر برنامه‌های معرفی، انیمیشن "گچ‌های سفید"که در آن گوشه‌ای ازرشادت‌های کودکان و نوجوانان انقلابی به تصویر کشیده شده بود، برای دانش‌آموزان پخش شد. پخش موسیقی‌های انقلابی و شاد و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌هایی اجرایی به این مناسبت بود. 
معرفی شخصیت و ایام
معرفی شخصیت از دیگر برنامه‌های اجرایی بود. هدف از آن آشنایی اعضا و دانش‌آموزان بازدیدکننده با شخصیت بزرگ و الهی حضرت امام، صبر و بردباری ایشان در دوران تبعید؛ هدایت و کنترل رویدادهای انقلاب و مبارزات مردمی و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 بود، این معرفی با استفاده از برنامه‌ی پاور پوینت و به صورت ویدئو کلیپ اجرا شد. در کنار آن مربیان با استفاده ازکتاب‌های موجود در مرکز نیز به معرفی ایام پرداختند.
برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی
از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت ایام دهه‌ی فجر برپایی نمایشگاهی از کتاب و محصولات فرهنگی در مرکز بود.
نشریه‌نگاری با عنوان بوی گل و سوسن
اعضای نوجوان دختر مرکز با راهنمایی‌های مربی فرهنگی مرکز رویدادهای انقلاب از 12 تا 22 بهمن را با عنوان بوی گل و سوسن، در قالب نشریه‌نگاری ارایه کردند.
قصه‌گویی و شعرخوانی
قصه‌گویی و شعرخوانی از برنامه‌هایی بود که در چهارچوب فعالیت‌های دهه‌ی فجر برای اعضا ودانش‌آموزان بازدیدکننده اجرا شد.
آموزش ساختن گل لاله با تکنیک اوریگامی
مربی فرهنگی مرکز برای جذابیت بخشیدن به فعالیت‌ها و آشنایی دانش‌آموزان با تکنیک کاغذ و تا ساخت گل لاله را آموزش داد.
حضور اعضا در مزارشهدا و ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان
در این برنامه‌ی معنوی اعضا بر مزار شهدای انقلاب و شهید نوجوان سعید برمال حضور یافته یاد و نام شهیدان را گرامی داشتند.
برپایی کارگاه ادبی با موضوع پرچم مقدس من
این فعالیت ادبی به صورت مشاهده‌نویسی برگزارشد مربی ابتدا در مورد پرچم با اعضا صحبت کرد سپس پرچم‌ کشورهای مختلف را برای اعضا معرفی کرد و در مورد پرچم ایران، رنگبندی و آرم آن قبل و بعد از انقلاب اشاره کرده از اعضا خواست تا احساسات خود را در قالب جملات کوتاه نسبت به پرچم مقدس ایران بیان کنند.
برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع امام امد
دراین ایستگاه مربی نقاشی جهت آشنایی اعضا با روزهای پرشور انقلاب و لحظه‌های شاد پیروزی ابتدا تصاویری از اتقلاب و شور و حال آن دوران را برای اعضا نشان داده، از آن‌ها خواست تا برداشت‌های خود را با استفاده از مداد شمعی بر روی پارچه نقش بزنند، آثار نقاشی اعضا پس از اتمام به صورت نمایشگاهی جهت بازدید عموم درکارگاه نصب شد.
برپایی کارگاه خوشنویسی، در قالب شعارنویسی، برگزاری راهپیمایی نمادین، حضور در جشن انقلاب، برگزاری جشن پیروزی در مرکز با حضور مدارس و مهدهای کودک و شرکت در جشنواره‌ی یاغیش سسی از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت دهه‌ی فجر بود.
مرکز اردبیل3
زنگ شاد انقلاب
در اولین روز از دهه‌ی مبارک فجر و هم‌زمان با لحظه‌ی ورود امام خمینی(ره) به ایران، زنگ شاد انقلاب، در مرکز شماره سه اردبیل به صدا درآمد.
اعضای مرکز با شرکت در کارگاه کاردستی، گل‌های زیبایی تهیه کرده و آن را به امام شهیدان و پرچم‌دار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تقدیم کردند. این روز خجسته با گلبانگ شادی "بوی گل سوسن و یاسمن آید" رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.
مربیان مرکز به معرفی این ایام خجسته پرداخته و رسیدن سی و ششمین بهار انقلاب را تبریک گفتند.
 
همایش "طلوع نور"
این همایش با حضور اعضای نوجوان پسر برگزار شد. در این برنامه، شخصیت بزرگ و تاریخ ساز ایران اسلامی، امام خمینی(ره) معرفی شده و ابعاد گوناگون شخصیت وی مورد بررسی قرار گرفت. خاطره‌گویی مربی پیشکسوت مرکز، از اتفاقاتی که در روزهای انقلاب سال 57 برای ایشان رخ داده بود و در آن سال‌ها نوجوان بودند، از بخش‌های جذابی بود که با استقبال و شور و هیجان اعضای نوجوان روبرو شد. معرفی کتاب‌های انقلابی از جمله فرهنگ‌نامه انقلاب اسلامی برای نوجوانان، امام آمد، خاطرات بچه‌های انقلاب، خورشی در کوچ و دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط مربیان، در این همایش  اجرا شد.
جشن بزرگ انقلاب
در این جشن که بمناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور 50 نفر از اعضای مرکز برگزار شد، برنامه ‌های متنوعی از جمله، شعرخوانی اعضا، اجرای سرود، پخش کتاب فیلم و کلیپ، مسابقه، معرفی کتاب، خاطره‌گویی و ... به اجرا درآمد.
هم‌چنین اعضا پای قصه‌های مربیان خود نشستند و درس‌ها و قصه‌های انقلاب را از زبان آن‌ها شنیدند. در پایان به برگزیدگان مسابقات نقاشی و ادبی و تمام شرکت‌کنندگان در مراسم، جوایزی اهدا شد.
مسابقه‌ی ادبی " انقلاب لاله‌ها"
پروانه‌های کوچک باغ انقلاب با بال‌های رنگین‌کمانی و دست‌های پر از امید و روشنایی‌شان، در مرکز 3 درخشیدند و این پروانه‌های کوچک برایمان از پروازشان گفتند و از آرزوهای سبزشان، در این باغ پر از گل و لاله.
این برنامه با هدف پرورش حس میهن‌دوستانه و عشق به وطن، به مناسبت دهه فجر با حضور اعضای ادبی مرکز به اجرا درآمد و آثار زیبایی خلق شد. از بین این نوشته‌ها 10 اثر برگزیده شده و به اعضای برگزیده، جوایزی اهدا گردید.
عصر شعر "نغمه‌های انقلاب"
عصر شعر "نغمه های انقلاب" با حضور اعضای ادبی نوجوان مرکز سه برگزار شد. در این برنامه، اعضا و مربیان به شعرخوانی اشعار زیبایی با موضوع انقلاب و ایران پرداختند. این برنامه که برای اولین بار در مرکز و با هدف تشویق اعضا برای شعرخوانی و سرودن شعر در فضایی صمیمی و دوستانه، برگزار شد مورد استقبال اعضا قرار گرفت.
مسابقه‌ی نقاشی "دست‌های رنگی"
این مسابقه بین دو گروه از اعضای دختر و پسر مرکز به صورت جداگانه برگزار شد. اعضا با توضیحاتی که از مربی نقاشی خود در زمینه انقلاب اسلامی و زمینه‌های پیروزی آن شنیدند، به خلق اثر پرداخته و نقاشی‌ کشیدند.
از بین آثار اعضا، پس از داوری به 10 نفر از آن‌ها جوایزی اهدا شد.
 بازدید مدارس از مرکز و برپایی نمایشگاه محصولات کانون
مدارس نیز از برنامه‌های کانون بی نصیب نماندند و با حضور در مرکز، با فعالیت‌های کانون آشنا شده و در برنامه‌های ویژه دهه فجر شرکت کردند. اجرای سرود، معرفی کتاب، قصه‌گویی و معرفی ایام از برنامه‌هایی بود که برای این دانش‌آموزان اجرا شد.
معرفی کتاب و شخصیت
معرفی کتاب‌های انقلابی موجود در مرکز از جمله برنامه‌هایی بود که در این ایام مورد توجه مربیان بوده و برای اعضا معرفی گردید. مطالعه‌ی معنی‌دار، آشنایی عمیق با چرایی شکل‌گیری و پیام‌های انقلاب از اهداف این برنامه بود.
آشنا نمودن اعضا با شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و شناخت ابعاد مختلف شخصیتی وی از دیگر برنامه‌های این بخش بود.
شرکت در مسابقه‌های دهه‌ی فجر
اعضای مرکز در مسابقات برگزار شده در دهه فجر، خوش درخشیدند. در مسابقه کانون کاپ مرکز پنج اردبیل، در بخش سازه‌های خلاق علمی یکی از اعضای مرکز برگزیده شد.
داود سلطانی با ساختن کاردستی شبیه‌سازی شش انسان، که دم و بازدم انسان را نشان داده و پر و خالی شدن شش از هوا را به صورت عینی مورد نمایش قرار می داد در این مسابقه شرکت کرده بود. در برنامه‌ی اختتامیه‌ی این مسابقات، جایزه‌ی این عضو خلاق به وی اهدا شد.
هم‌چنین فرنام آگاه عضو نوجوان و فعال کلاس ادبی، با سرودن شعری  با مضمون وطن در بخش شعر جشنواره ادبی یاغیش سسی رتبه‌ی برگزیده را به دست آورد و نگین پناهی به بخش پایانی مسابقه شعرخوانی این جشنواره راه یافت.
جشن مشترک مراکز پنجگانه
این جشن با مشارکت اعضا و مربیان پنج مرکز فرهنگی شهرستان اردبیل در 18 بهمن ماه برگزار شد، اجرای قصه‌گویی بر عهده مرکز بود که درکنار سایر برنامه‌های اجرا شده، رنگ و بوی خاصی به این مراسم داد.
نمایشگاه کتاب و محصولات کانون 
این نمایشگاه در طول دهه‌ی مبارکه فجر در مرکز برقرار بوده و اعضای مرکز و بازدیدکنندگان مدارس از آن بازدید نموده و به خرید اقلام فرهنگی مورد نیاز خود پرداختند.
شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن
اعضا در کارگاه کاردستی شرکت کرده و به تهیه‌ی گل‌های زیبای کاغذی و آدمک‌های کوچک نخودی پرداختند. در ادامه، با استفاده از آدمک‌های کوچک و تابلوها و پلاکاردهای فانتزی در ابعاد کوچک، با کمک هم ماکت راهپیمایی مردم در 22 بهمن ماه ساخته شد.
حضور کارکنان و اعضای مراکز در راهپیمایی روز 22 بهمن، پایان بخش برنامه‌های اجرا شده در طول دهه‌ی مبارکه فجر بود.
مرکز اردبیل4
یکشنبه 12/11/93 معرفی ایام و روز 12 بهمن ماه و معرفی شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با دعوت از دانش‌آموزان مدارس و برگزاری کلاس‌های نقاشی و سفال مستمر با موضوع‌های مرتبط.
دوشنبه 13/11/93 فضاسازی سالن سینمای مرکز 4 اردبیل به مناسبت روز جشن 18 بهمن ماه مراکز فرهنگی پنج‌گانه شهرستان اردبیل و برگزاری نمایشنامه‌خوانی مهربان مثل حضرت محمد (ص) در ایام دهه و در مرکز برای دانش‌آموزان و مدعوین.
سه شنبه 14/11/93 معرفی کتاب هویت و الگو برای اعضا با زمینه‌چینی پیرامون جهاد عملی در علم و فناوری و تاکید بر خود ساختگی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در صحنه زندگی و پخش سرودهای انقلابی در طول هفته در مرکز.
چهارشنبه 15/11/93 برگزاری بحث آزاد با محوریت استحکام خانواده و جامعه و پخش فیلم انیمیشن "تبر" در راستای بحث.
پنج شنبه 16/11/93 برگزاری نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و برگزاری نمایشگاه عکس در کلاس قصه گویی آماده سازی سالن سینمای مرکز 4 اردبیل جهت برگزاری جشن 18 بهمن ماه مراکز.
شنبه 18/11/93 دعوت از 60 تن از اعضای کتابخانه سیار 1 روستایی و دانش آموزان مدارس حضرت ابوالفضل و نهضت اسلامی منطقه جهت حضور در جشن و اجرای ویژه برنامه "مهربان مثل محمد"با همکاری مراکز 5 گانه اردبیل با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و هنری و اسلامی.
یکشنبه 19/11/93 برگزاری کلاس سفال و کارگاه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و اقتدار ملی معرفی و روخوانی کتاب مهربان مثل مسیح در کنار فعالیت‌های رایج برای اعضای مرکز و دانش‌آموزان دعوت شده مدارس.
دوشنبه 20/11/93 اجرای فعالیت معرفی سرزمین"دهکده نوفل لوشاتو" و جستجوی اینترنتی عکس‌ها و موقعیت جغرافیایی آن‌جا.
سه شنبه 21/11/93 شرکت اعضای ادبی برگزیده مرکز4، در دفتر استان و جشنواره یاغیش‌سسی و خوانش آثار و دریافت جوایز و لوح تقدیر هفتمین جشنواره یاغیش سسی مرکز یک اردبیل.
چهارشنبه 22/11/93 حضور در راهپیمایی شکوهمند 22بهمن انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری استان اردبیل.
مرکز اردبیل5
جشن انقلاب با شعار من عاشق محمدم
مرکز 5 اردبیل اولین روز از دهه مبارک  فجر را با جشن انقلاب و شعار من عاشق محمدم آغاز کرد. این جشن با حضور 160 نفر از دانش‌آموزان مدرسه عادل سرایی در محل سالن مرکز5 برگزار شد. معرفی کانون، قصه‌گویی، پخش فیلم و انیمیشن‌های تهیه شده در مرکز با موضوع وحدت و دهه فجراجرای سرود توسط گروه سرود مرکز ، همچنین پخش موسیقی‌های شاد و انقلابی از برنامه‌های اجرایی جشن بود. برنامه با ذکر صلوات بر محمد وآل محمد و هم‌چنین شعارخوانی من عاشق محمدم توسط دانش‌آموزان به پایان رسید.
محوریت کارگاه‌های سرود برنامه طرح کانون مدرسه با سرودهای انقلابی
با توجه به اجرای طرح کانون مدرسه بصورت فرایندی در کارگاه سرود در ایام دهه فجر سرود ای ایران به صورت یک گروه 32 نفره تمرین و اجرا شد.
برگزاری اختتامیه جشنواره استانی رباتیک
در مورخ 14/11/93  اختتامیه جشنواره‌ی استانی رباتیک در مرکز 5  برگزار شد. در این مراسم بعد از خیر مقدم‌گویی و ارایه گزارش توسط مربی مسئول مرکز آقای علیش‌پور معاون فرهنگی و اداری استان، طی سخنرانی در ارتباط با ایام الله دهه‌ی فجر و تبریک این ایام احساس رضایت خود و مسئولین را نسبت به فعالیت‌های رایج در مرکز ابراز داشت.
 پخش چند انیمیشن با موضوع وحدت و انقلاب، که کار اعضای کارگاه انیمیشن مرکز بود و ارایه فعالیت عملی توسط اعضای فعال کارگاه رباتیک، و مقاله‌خوانی عضو منتخب استانی و سرود و ... از برنامه‌های اجرایی بود که در انتهای برنامه به اعضای برگزیده و تقدیری تندیس و جایزه‌ای اهدا شده و به مسئولین مراکز نفرات منتخب نیز تندیس اهدا گردید.  
تهیه‌ی انیمیشن با موضوع وحدت وپیروزی انقلاب
امسال با نزدیک شدن به دهه فجر بچه‌های کلاس انیمیشن با شور و حرارت همیشگی موضوعات مختلفی را برای اجرا در این دهه مبارک پیشنهاد دادند که از میان آن‌ها دو انیمیشن یکی با عنوان وحدت که توسط گروه پسر اجرا شد و دیگری با موضوع انقلاب توسط گروه دختر به اجرا در آمد.
نقد و بررسی فیلم
فیلم سلطان، پنیر، موش، برای اعضا پخش شده و با توجه به مناسب بودن موضوع آن با اعضا در خصوص پادشاهی، پادشاهان بحث کرده و بالاخره موضوع را بطرف پادشاه ظالم سوق داده و در مورد علت انقلاب کردن مردم ایران بحث و گفتگو شد.
اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مدارس بازدید کننده
در طول ایام دهه فجر با هماهنگی قبلی با مدارس ( شاهد، تابان، صلواتی‌زاده، ارشیا، بهشت علم، حافظ، نادر اصغری و ... ) ضمن بازدید از مرکز برنامه‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی( گربه ایران ما) و شعر خوانی (شعارهای انقلابی) و معرفی ایام و وقایع ( وقوع انقلاب)، معرفی شخصیت( امام خمینی)، معرفی سرزمین (نوفل لوشاتو) و مسابقه و ... با موضوع و مناسبت‌های انقلابی اجرا شد.
تهیه ماکت اوباما
با شرکت و همراهی اعضا ماکت اوباما درست شده و توسط اعضای کلاس نقاشی رنگ‌آمیزی گردید.
مسابقه‌ی شعرخوانی به مناسبت دهه‌ی فجر
قبلا اشعاری انقلابی توسط مربی ادبی مرکز تهیه شده بود و در اختیار اعضای ادبی کانون مدرسه قرار گرفته بود و طی کلاس‌های ادبی پیاپی اعضا به تمرین شعر خوانی پرداخته بودند. در برنامه‌ای که با حضور اعضای ادبی کانون و مدرسه و معلم کلاس در مرکز شماره 5 اردبیل برگزار شد، اعضا به ترتیب به خواندن اشعار انتخابی از حفظ پرداختند و در نهایت مربی ادبی به همراهی مربی مسئول مرکز و معلم کلاس چهارم مدرسه‌ی شهید صلواتی‌زاده، هفت نفر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.
این اعضا با تمرین‌های بعدی برای شرکت در چهارمین جشنواره‌ی استانی شعرخوانی آماده شدند و یک نفر به مرحله‌ی نهایی راه یافت.
جشن تولد برای اعضای ادبی مرکز برای متولدین 12 لغایت 22 بهمن ماه
در ایام بهار انقلاب برای ایجاد زمینه جهت حضور هرچه بهتر و با شکوه‌تر اعضا در کارگاه ادبی جشن تولد بچه‌های انقلاب انجام گرفت. در این برنامه برای اعضایی که تاریخ تولد آن‌ها در ایام 12 تا 22 بهمن ماه بود جشن تولد جدا گانه‌ای گرفته شد و در این جشن مربی ادبی، با اشاره به انقلاب اسلامی و ارزش این تحول در کشورمان در طول تاریخ، اعضا را بعد از معرفی برنامه‌های دردست اجرا  مرکز، به حضور ی گرم در کلاس ها فراخواند و در ادامه هدیه‌ای جهت یادبود به عضو مورد نظر اهدا شد.
هم‌چنین با اهدای هدیه‌ای نیز از طرف مربی مسئول مرکز همه آن‌ها به حضور پر شکوه‌تر در کارگاه ادبی تشویق کردند.
مرکز مشگین شهر1
برگزاری نمایشگاه سفال
 این نمایشگاه چند روز قبل از ایام فجر آماده‌سازی شد و در نخستین روزهای بهمن افتتاح و در ایام فجر در معرض دید عموم قرار گرفت. در این نمایشگاه آثار سفالین اعضای کارگاه سفال با موضوعات اعیاد و آداب و رسوم ایرانیان وجود داشت. اعضای کارگاه سفال در طی فرآیندی که در چندین جلسه ادامه پیدا کرد، آثار خود را با موضوعات مطرح شده خلق کردند. این آثار با استفاده از تکنیک‌های مختلف سفال دستی اجرا گردیده بود. این نمایشگاه تا پایان دهه‌ی فجر در مرکز برپا بود.
جشن سلام انقلاب
اولین روز از دهه‌ی مبارک فجر در مرکز یک با جشن و سرور آغاز شد. جشن سلام انقلاب در محل مرکز یک مشگین‌شهر و با دعوت از مدارس و همچنین اعضای فعال مرکز برگزار شد. این جشن با تلاوت قرآن مجید توسط اعضا شروع شد. در ابتدا سرپرست مرکز ضمن خوش آمد گویی به میهمانان در مورد روزهای دهه ی فجر و برنامه های پیش بینی شده برای این روزها برای میهمانان سخن گفت و آمادگی مربیان را برای میزبانی از میهمانان درایام فجر اعلام کرد. اجرای سرود الله الله، مسابقه ی شعر خوانی ،اجرای نمایش عروسکی شاه خائن و... از برنامه های اجرا شده در این جشن بود. پذیرایی از میهمانان و دانش اموزان و اهدای جایزه به برندگان مسابقات پایان بخش این جشن بود.
ساخت شعارهای انقلابی با سفال:
این برنامه توسط اعضای فعال و اعضای کارگاه سفال اجراشد. در ابتدا پور علی مربی سفال مرکز در مورد شیوه ی کار و تکنیک ی که برای ساختن این کتیبه ها لازم است به اعضا توضیحاتی دادو سپس اعضا با راهنمایی مربیان خود کتیبه های خود را برای اجرا ی شعار ها بر روی آنها آماده کردند. شعارهای ، استقلال آزادی جمهوری اسلامی، درود بر خمینی ، مرگ بر شاه، الله اکبر خمینی رهبر و ... از شعار هایی بودند که بر روی کتیبه اجرا شدند. کتیبه های اجرا شده به صورت نمایشگاهی در مرکز چیده شدند تا در روزهای آینده در نمایشگاهی که از کارهای اعضا در طول دهه ی فجر بر پا خواهد شد در معرض دید عموم قرار بگیرند.
کارت پستال سازی با موضوع جوانان در انقلاب :
 این برنامه با دعوت از مدارس دخترانه ی طرح کانون مدرسه اجرا گردید. پس از قرائت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، سرود الله الله برای میهمانان پخش شد و از آنها خواسته شد تا با همدیگر سرود را همخوانی کنند. سپس پیکام سرپرست مرکز در مورد نحوه ی اجرای برنامه و چگونگی ساخت کارت پستال به میهمانان توضیحاتی داد. سپس وسایلی مانند چسب، مدادرنگی و همچنین تصاویری از روزهای انقلاب به آنهاداده شد تا در ساخت کارت پستالهای خود از آنها استفاده کنند. کارت پستالها با تصاویری از انقلاب و همچنین شعارهایی مانند دهه ی فجر مبارک، درود بر خمینی و ... ساخته شدند. در پایان برنامه به سه نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا گردید.
میهمانی از انقلاب در مرکز یک مشگین شهر
اعضا و مربیان مرکز یک مشگین شهر در تاریخ 25 بهمن میزبان میهمانی از انقلاب بودند. این میهمان به دعوت اعضا و مربیان ، در مرکز حاضر شد تا خاطرات خود را از روزهای سرخ انقلاب برای میزبانان خود بازگو کند.
در ابتدا پیکام سرپرست مرکز ضمن خوش آمد گویی از ایشان خواست تا در مورد آن روزها و کارهایی که انجام داده اند با اعضا صحبت کند. علی رحیم زاده در سخنان خود به تظاهرات و وقایع انقلاب اشاره کرد و گفت که علی رغم اینکه مشگین شهر نسبت به شهرهای دیگر کوچک تر بود ولی وقایع آن همیشه در تیتر اخبار انقلاب قرار داشت . او به شهدای انقلاب اشاره کر د و از آنان نام برده و یاد شان را گرامی داشت. ایشان به روزهای انقلاب و گروههای تشکیل شده در آن روز ها اشاره کرده و اضافه نمود که در آن روزها اتحاد و همدلی زیادی در میان مردم وجو داشت و همه ی مردم سعی می کردند تا به نحوی دین خود را نسبت به اسلام و ایران و انقلاب ادا کنند.
دبیر و مربی پرورشی مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیر ستانهای شهر، ضمن بازگویی خاطرات و کارهای خود در روزهای انقلاب به وظیفه ی ما در قبال انقلاب و شهدای انقلاب اشاره کرد و از کودکان و نوجوانان و مربیان مرکز خواست تا ادامه رو راه انقلابیون باشند. رحیم ز اده به سوالات اعضا و مربیان در خصوص روزهای انقلاب پاسخ دادو از دعوت آنها و ارزشی که برای این روزها قایل می شوند تشکر کرد. پیکام سرپرست مرکز ضمن تشکر از میهمان برنامه از ایشان خواست تا نمایشگاه کارهای اعضا را که در روزهای دهه ی مبارک فجر توسط اعضا کار شده است را افتتاح کند. این برنامه با افتتاح نمایشگاه و پذیرایی از حاضرین خاتمه یافت.
شعارهای انقلاب در مرکز یک مشگین شهر به تصویر کشیده شد.
انقلاب با شعارهایش شناخته می شود . 18 بهمن ماه سال 93 ، اعضا و مربیان مرکز یک شعار های انقلاب را در قالب نقاشی به تصویر کشیدند. در ابتدا پیکام سرپرست مرکز ضمن بازگو کردن تعدادی از شعارهای انقلاب و دلیل استفاده از این شعارها در روزهای انقلاب از اعضا خواست تا یکی از شعارها را انتخاب و برای آن شعار تصویر سازی کنند.
در ابتدا اعضا، طرحی از شعار را روی مقوا پیاده کردند و سپس با راهنمایی مربی یکی از شیوه های پاستل، گواش و مداد رنگی را برای تکمیل آثار خود به کار بردند. شعارهای شاه فراری شده سوار گاری شده، شاه در رفت، خمینی بت شکن ....، دیو چو بیرون رود.... و ... از جمله شعارهایی بودند که بچه ها آنها را به تصویر کشیدند. در پایان این برنامه به انتخاب مربیان به سه نفر جوایزی اهدا شد.
اجرای برنامه‌ی یک تصویر یک نمایش:
در این برنامه که با دعوت از مدارس در محل مرکز یک صورت گرفت تصاویری در اختیار گروهها قرار داده شد تا بر اساس آن نمایشی را طراحی و اجرا کنند. تصاویر مربوط به تظاهرات انقلاب و نحوه ی کار انقلابیون در بهمن 57 بود.
جشن مراکز سه گانه‌ی مشگین شهر:
این برنامه در محل سالن کشتی تربیت بدنی و با دعوت از مهدهای کودک و پیش دبستانی ها و مسوولین شهرستانی انجام شد. ایستگاه نقاشی روی صورت، ایستگاه نقاشی پرچم، خوانش سرودهای انقلابی توسط مهدهای کودک ، ایستگاه موسیقی، مسابقه ی چهار دست و پا رفتن کودکان مهد کودک و ... از برنامه های اجرا شده در این جشن بود.
پخش شعارهای انقلابی توسط اعضا در میان مردم.
این برنامه با دعوت از مدارس و با حضور اعضای فعال مرکز انجام شد. طی این برنامه مربیان شعارهای انقلاب و همچنین شعارهایی در رابطه با مبارزه با افراط گرایی و خشونت به نام اسلام، را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند و آنها نیز شعارها را در بین مردم پخش کردند.
مرکز مشگین‌شهر2
دیدار با امام جمعه:
همکاران مراکز مشگین شهر به همراه اعضای کمیته امور بانوان با امام جمعه مشگین شهر دیدار کردند
به مناسبت ایام اله دهه فجر جلسه ی دیدار با امام جمعه مشگین شهرتوسط اعضای کمیته بانوان شهرستان دردفتر امام جمعه برگزار گردید .در این جلسه ابتدا دکتر ابراهیمی مسئول کمیته بانوان ومشاور فرماندارضمن تبریک ایام اله دهه فجربه نقش زنان در خانه وجامعه ورشادتها وفداکاریهای آنان که در پیروزی انقلاب اسلامی وهمچنین در طول هشت سال دفاع مقدس داشتند اشاره ای کرده وبه مشکلات زنان در جامعه امروزی وعدم ارزشگذاری مناسب به زنان فرهیخته در عرصه علم وفرهنگ که از ناحیه جامعه می باشد اشاراتی داشتند.
ابراهیمی با اشاره به موفقیت های زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی وهنری که در جامعه امروزی پابه پای مردان ودر خیلی موارد حتی بهتر از آنها درخشش داشته اند، خواستار ارج نهادن به مقام زن در جامعه از سوی نهادهای مختلف شده ورسیدگی به مسائل ومشکلات زنان، مخصوصاً زنان شاغل را جزء بایسته کاری دانستند.
مسئول کمیته بانوان، با معرفی نمایندگان امور بانوان در ادارات مختلف در خصوص برنامه هایی که درفصول آینده با این اعضا ودر جهت استحکام بنیان خانواده برگزار خواهد کرد توضیحاتی را ارائه کردند.در ادامه باوقار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مشگین شهر با تبریک سی وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ابزار خوشحالی کردند که اعضای کمیته بانوان با اهداف عالی وبا آگاهی کامل در جهت پایداری ستون خانواده گام برداشته اند.ایشان ضمن تبریک به فریبا ابراهیمی در خصوص تشکیل کارگروه فعال در کمیته بانوان قول مساعدت وهمکاری مضاعف با این مجموعه را دادند. در این جلسه تک تک نمایندگان امور بانوان ضمن معرفی خود به فعالیتهایی که در حیطه زنان ودر ایام اله دهه فجر در ادارات خود برگزار خواهد شداشاره ای کردند.
همچنین مستعلی زاده مربی مسئول مرکز 2 مشگین شهرنیزبه عنوان نماینده مراکز سه گانه مشگین شهردر خصوص برنامه های مراکز مشگین شهر که در ایام اله دهه فجر برگزار خواهد شد توضیحاتی را ارائه کردند.در پایان قرار بر این شد که برگزاری جلسات بعدی کارگروه کمیته بانوان در ادارات مختلف وبا حضور اعضای گروه جهت بررسی مشکلات بانوان در محیط های اجتماعی وفرهنگی دایر گردد.
برگزاری دومین جشنواره قصه گویی اعضا کتابخانه پستی:
همزمان با ایام اله دهه فجر وبه مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی دومین جشنواره قصه گویی قصه گویان کوچک توسط اعضای پستی مشگین در محل سالن سینمای مرکز 2 مشگین شهر برگزار گردید.
جهت برگزاری این جشنواره حسینی نسب مربی کتابخانه پستی مشگین شهر با حضور در مدارس ابتدایی روستاهای عربلو، قصابه، نصیرآباد ومدرسه گلهای مشگین شهرازبین اعضای علاقمند به فعالیت قصه گویی 18 قصه گو را باگروههای سنی (الف، ب،ج) انتخاب نموده بودند.
ویژه برنامه های جشنواره با تلاوتی آیاتی چند از قرآن کریم وپخش سرود ملی آغاز گردید.سپس اعضای مرکز بالباس محلی وبه زبان ترکی به میهمانان خوش آمد گویی کردند.در ادامه مستعلی زاده مربی مسئول مرکز 2 مشگین شهر ضمن تبریک فرا رسیدن سی وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وآغاز ایام اله دهه فجر به کلیه میهمانان، اولیا، دانش آموزان وقصه گویان خوش آمدگویی کرده ودر خصوص قصه وقصه گویی وجایگاه وارزش آن در قرآن وقصه های قرآنی ودینی صحبت کردند.همچنین از همکاری ومساعدتی که عوامل اجرایی دفتر استان در خصوص برگزاری شایسته این جشنواره با کتابخانه پستی مشگین شهرداشتند تقدیروتشکر نمودند.
در ادامه مجری برنامه ضمن تشکر از قصه گویان شرکت کننده در جشنواره، از آنها خواستند تا به ترتیب لیست به روی سن آمده وبا معرفی خود ونام قصه ومدرسه برای دوستان قصه گویی نمایند.ضمناً در طول اجرای جشنواره جهت شور وشوق بیشتر میان برنامه هایی شامل اجرای مسابقه وشعرخوانی توسط اعضای میهمان که از مدرسه شهید ولیزاده آمده برگزار گردید.
پس از اتمام قصه گویی با پذیرایی که از اعضا ومیهمانان صورت گرفت داوری قصه گویی طبق شاخص ها وملاکهایی که برای اعضای کودک طراحی گردیده بود صورت گرفت.
اعضای برگزیده از بین مدارس روستایی 6 نفر بودند که اسامی آنها به ترتیب :هانیه عین اله زاده با قصه بیدیلی بیدان-هانیه دوستی با قصه تکم چی، مریم رنجبر با قصه بیدیلی بیدان،محدثه آذرساربان با قصه کوزه ی جادویی، سامان کریمی با قصه اسکندرین بوینوزی وار، رقیه عزیزوند با قصه بزبز قندی
واعضای برگزیده از مدرسه ابتدایی گلها سه نفر بودند که اسامی آنها به ترتیب:پرنیا عین اله زاده با قصه آهوی نقره ای، پارمیس عباس نیا با قصه هویج طلایی ومائده صالحی با قصه حسنی بودند.
پایان بخش برنامه اهداء جوایز ولوح تقدیر به اعضای برگزیده در جشنواره بود.لازم به توضیح است که علاوه بر اعضای برگزیده از تمامی اعضای شرکت کننده در جشنواره با لوح تقدیر وجایزه تقدیر وتشکر بعمل آمد.
داوری جشنواره را ایرج حسینی، عسگر جعفری و لیلا مستعلی زاده بر عهده داشتند.
برگزاری مسابقه شعار نویسی در خیابان سازمان مشگین شهر
به مناسبت ایام اله دهه فجر طبق اطلاع رسانی قبلی به اعضای مرکز2 مشگین شهروبا هماهنگی که با مدرسه ابتدایی شهید مرسل واقع در خیابان سازمان بعمل آمده بودمسابقه شعارنویسی روی دیوار برگزار گردید .به همین مناسبت ابتدا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز 2 مشگین شهر ضمن تبریک سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای اعضا ودانش آموزان اسامی 5 تن از شهدای انقلاب را که در خیابان سازمان با رشادت جنگیده وبه شهادت رسیده بودند معرفی نمودند.در ادامه جعفری مربی مسئول مرکز 3 مشگین درباره مسابقه شعارنویسی وشعارهای انقلابی که قرار بود اعضا روی دیوار بنویسند توضیحات لازم را دادند.سپس اعضا را به گروههای 5 تقسیم نموده وهر گروه روی دیوار سنگی با ماژیک ومدادشمعی شعارهای انقلابی مورد نظر خود را نوشتند .اعضای شرکت کننده در این مسابقه 60نفر بودند که از بین آنها به 10نفر که بهترین وزیباترین شعارها را نوشته بودند جوایزی اهداء گردید.
معرفی ایام اله دهه فجر به صورت روز شمار
به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجهت معرفی ایام اله دهه فجر به کمک اعضا ومربیان مرکز 2 مشگین شهرمکعبهای سه بعدی در سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی طراحی گردید ودر هر بعد آن به ترتیب یکی از روزهای ایام اله دهه فجر از دوازدهم تا بیست ودوم بصورت مصور نوشته ومعرفی گردید.در ادامه جهت آشنایی بیشتر اعضا با وقایع واتفاقاتی که در ایام اله دهه فجر صورت گرفت هر کدام از اعضا علاقمند رخدادهای مربوط به یک روز را به ترتیب از دوازدهم تا بیست ودوم برای دوستان خود خواندند.
همچنین جهت معرفی بیشتر ایام اله دهه فجر به اعضای مرکزمکعبهای آماده شده با چینش منظمی روی هم قرار گرفته واز سقف سالن مطالعه مرکز که کاملاً قابل خواندن بود آویزان گردیدوقرار شد تا پایان بهمن ماه در معرض بازدیدکنندگان قرار گیرد.
برگزاری مسابقه کارت پستال سازی
همزمان با ایام اله دهه فجر مسابقه کارت پستال‌سازی با حضور اعضای مرکز 2مشگین شهرو در سالن مطالعه این مرکز برگزار گردید.به همین مناسبت، ابتدا مستعلی زاده مربی مسئول مرکزضمن تبریک فرار رسیدن این ایام به معرفی شخصیت بزرگوار امام خمینی ورشادتها ودلاوریهای نوجوانان وکودکان انقلاب اسلامی که با هدف به پیروزی رساندن این انقلاب بود، پرداختند.
 در ادامه از آنها خواست با استفاده از وسایل مورد نیاز که در اختیار دارند بصورت گروههای دونفره کارت پستالهای را متناسب با موضوع درست کنند.اعضا پس از گروه بندی با استفاده از مقوا، کاغذرنگی، گواش ووسایل تزیینی و... هرکدام یکی از موضوعات انقلاب اسلامی، امام خمینی ومردم ایران را انتخاب نموده ومتناسب باآن طرحی برای کارت پستال آماده کرده وبا استفاده از وسایل موجود آن را به اتمام رساندند..سپس هر گروه یک جمله یا شعار یا دل نوشته در خصوص دهه فجر را روی کارت پستال نوشتند.
در پایان گروهها کارت پستالهای خود را در دست گرفته وشعارپیروزی انقلاب اسلامی را سر دادند
آیین میهمانی از لاله ها
به مناسبت ایام اله دهه فجر وضمن ارج نهادن به مقام والای شهدای انقلاب آیین میهمانی از لاله ها در روز پنجشنبه توسط اعضای کودک ونوجوان مرکز 2 مشگین برگزار گردید.به همین مناسبت ابتدا مستعلی زاده مربی مسئول این مرکز در خصوص وقایع واتفاقاتی که طی سقوط رژیم پهلوی و پیروزی جمهوری اسلامی در کشور ایران صورت گرفت توضیحاتی را ارائه دادند وپیروزی این انقلاب را مرهون تلاشها وفداکاریهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی وجوانان وشهدای انقلاب دانستند.
در ادامه گروههای دختر وپسر بصورت جداگانه شاخه گل هایی را با استفاده از کاغذهای رنگی درست کرده وبر روی مقوا چسباندند. سپس با در دست گرفتن گلهای خود صلواتی به روح پاک این شهیدان نثار کردندوقرار شد هر کدام با رفتن به مزار شهیدان گلهای خود را با خواندن فاتحه برسر مزارآنها قرار دهند.
رونمایی از پلاکهای سفالین 5 شهید انقلابی مشگین شهر
به مناسبت ایام اله دهه فجر وجهت ارج نهادن به مقام والای شهدای انقلاب ساخت پلاکهای سفالین 5 تن از شهدای مشگین شهر توسط مربیان مرکز 2 مشگین صورت گرفت.
جهت رونمایی از این پلاکها، مستعلی زاده مربی مسئول مرکزهماهنگی های لازم را با رئیس اداره بنیاد شهید این شهرستان برای تقدیر از خانواده های شهدای انقلاب به عمل آورده بود.به همین مناسبت ویژه برنامه مشترکی توسط کمیته فرهنگی وهنری با حضور معاونت محترم اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان، فرماندار، مسئولین ادارات، خانواده های شهداء ومیهمانان درتالار اندیشه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان برگزار گردید.
ابتدای برنامه فرماندار مشگین شهر ضمن تبریک فرا رسیدن سی وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امنیت وآرامش کنونی کشور را مدیون دلاوریها، رشادتها وجان فشانیهای جوانان وشهدای انقلاب دانست.امامی اذعان داشت جهت زنده نگه داشتن خون پاک شهیدان بایستی همت مضاعفی از سوی مسئولین ورسانه ها برای معرفی وشناساندن این انقلاب به جوانان ونوجوانان وکودکان این مرزو بوم بصورت هدفمند وبرنامه ریزی شده صورت پذیرد.
در ادامه برنامه های متنوعی از سوی اعضای کمیته فرهنگی وهنری جهت شاد کردن میهمانان انجام گرفت.سپس برادر شهید اباذر بیرامی به نمایندگی از خانوادهای شهدا به توصیف وقایع واتفاقاتی که در زمان انقلاب برای برادر ودیگر شهدا بوجودآمده بود پرداختنند. سپس با حضور کلیه مسئولین از خانواده های شهدای انقلاب با هدیه ای تقدیر وتشکر گردید.همچنین در این مراسم ازتلاشهای حمید رضا علیپور سادات عضو هنری مرکز 2 مشگین شهر به عنوان برگزیده کشوری نقاشی رضوی با اهدای لوح وجایزه تقدیرگردید.
پایان بخش برنامه مراسم رونمایی از پلاکهای سفالین شهدای انقلاب با حضور فرماندار ومسئولین شهر بود.در این مراسم مستعلی زاده با معرفی این شهدا وبیان هدف اصلی از اجرای این طرح خاطر نشان کردند که با ساخت این پلاکها یاد وخاطره این شهیدان را مانند دیگر شهدای اسلامی بصورت یادگاری ماندگار زنده وحفظ نگه خواهیم داشت.
اسامی شهدای انقلاب شهرستان مشگین شهر:اباذربیرامی- لطیف نظری- الماس تقی اوغلی- قاسم عبدالعلی اوغلی- ذبیح اله رضایی
گزارش جشن بزرگ بچه های انقلاب
به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهیدان دوران انقلاب ، جشن بزرگی با عنوان جشن بچه های انقلاب با همکاری مراکز سه گانه مشگین شهر و اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر مشگین شهر در سالن کشتی تختی برگزار گردید.
جشن بزرگ بچه های انقلاب با همخوانی سرود ملی و قرائت دسته جمعی سوره فجر در ساعت 14:30 مورخه 21 بهمن 93 و با حضور تعدادی از اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر شهرستان مشگین شهر شروع شد.
ابتدا جعفری مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر شهرستان مشگین شهر ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام الله دهه فجر به اهمیت انتقال ارزشهای اسلامی به نسل جدید و آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با اندیشه های والای امام راحل اشاره نمود و گفت:والدین و مربیان فعال در عرصه تربیت،آموزش نقش مؤثری در مقابله با هجمه های فرهنگی دارند.پس باید کودکان را با فرهنگ اسلامی و مذهبی تربیت کرده و آموزش داد.
 این جشن با حضور تعداد 180 کودک به همراه والدین خود در راستای تداوم و تثبیت دهه فجر، اتحاد و گرامیداشت ایام الله دهه استقامت و ایثار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام خمینی(ره)و شهدای انقلاب اسلامی برگزار گردید.
در ادامه مربیان فرهنگی و هنری مراکز با ایجاد غرفه های مختلف نقاشی صورت،نقاشی پرچم و...به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری پرداخته و با همدلی و همکاری توانستد یک روز شاد و مفرحی را در اذهان کودکان این مرزو بوم به یادگار بگذارند.و با اجرای برنامه های شاد خنده را به چهره کودکان حاضر در جشن هدیه کردند.
اجرای موسیقی زنده توسط اعضای کودک و نوجوان مرکز 2 و برگزاری مسابقه طناب کشی و... قسمت جذاب جشن بود.
برنامه در ساعت 17 ضمن پذیرایی ،اهداء لوح و با شعارهای استقلال آزادی جمهوری اسلامی،الله اکبر وتجدید میثاق دوباره با امام راحل و ولایت فقیه به پایان رسید.
شرکت اعضا ومربیان در راهپیمایی 22 بهمن ماه
به مناسبت فرارسیدن 22 بهمن ماه وجهت شرکت با شکوه در این مراسم اعضای مرکز2 مشگین شهر به همراه مربیان با استفاده از کاغذ، مقوا، پارچه و...ماکت مقوایی شاه را درست کرده ودر روز بیست ودوم بهمن ماه با در دست گرفتن این ماکت شعار الله اکبر خمینی رهبر سر داده وبه همراه مربیان در راهپیمایی شرکت کردند.
اعضا ومربیان پس از طی کردن مسیر راهپیمایی، به همرا سیل عظیمی از مردم، در میدان نهم دی جمع شده وبا صدای بلند سرود جمهوری اسلامی ایران راخوانده وپس ازتلاوت قرآن به سخنان سرهنگ طهماسب زاده،معاون سازمان بسیج کشور که درخصوص بستن عهدوپیمان ومیثاق دوباره با شهداء وامام راحل بود، گوش سپردند.
در پایان برنامه با هماهنگی نیروی انتظامی، ماکت مقوایی شاه معدوم در وسط میدان به آتش کشیده شد وهمگی شعار الله اکبر الله اکبر سر دادند.
مرکز مشگین‌شهر3
با شروع سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعضای مرکز شماره 3 مشگین شهر به همراه مربیان فرهنگی این ایام خجسته را گرامی داشته و در اولین روز دهه پیروزی (12 بهمن) مسابقه نقاشی با حضور اعضای فعال کودک و نوجوان در محوطه کانون شماره 3 مشگین شهر برگزار گردید.
برنامه با حضور 40 نفر اعضای دختر و پخش سرود توحید و همخوانی سرود ملی در ساعت 10:30 شروع شد.
در ابتدای برنامه جعفری مربـی مسئول مـرکز ضمـن تبریک ایـام مبـارک دهه فجر،به اهمیت زنده نگه داشتن و تداوم برنامه های ایام دهه فجر اشاره نمود و گفت گرامیداشت دهــه فجــر و برگــزاری جشن پیــروزی بخاطـر زنده نگـه داشتن یاد و خاطره امـام راحـل و شهدای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بوده و کودکان ونوجوانان با حضور در برنامه های دهه فجر با تاریخ پرافتخار ایران،ارزشها ودستاروردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا می شوند.
در ادامه اعضای حاضر در محوطه کانون جمع شده و با کشیدن نقاشی با عنوان انقلاب و دهه فجر به رقابت پرداختند.
برنامه با معرفی افراد برگزیده مسابقه نقاشی و پذیرایی در ساعت 12 به پایان رسید.
در دومیــن روز از ایـام الله دهه فجر اعضای دختر کودک و نوجوان مرکـز شمـاره 3 مشگین شهر به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در مسابقه دوز شرکت نموده و در دو نوبت صبح و عصر به رقابت پرداختند.
در آخــر برنامــه با اهدای جوایز از برگزیدگان مسابقه تجلیل شده و با پذیرایی و پخش سرود انقلابی برنامه به پایان رسید.
به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر مسابقه شعار نویسی روی دیوار با همکاری مرکز شماره 2 مشگین شهر با اهداف انتقال ارزشها و تداوم و تثبیت آیین گرامیداشت دهه مقاومت و دفاع ازارزشهای اسلامی با حضور 60 نفر دانش آموز پسر در خیابان اصلی شهدا برگزار گردید.
در راستای تداوم و آشنایی بیشتر اعضا با آیین دهه فجر و عید شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز شماره 3 مشگین شهر مسابقه نمایش خلاق با موضوع دفاع به همراه اعضای کودک دختر برگزار گردید.
در ابتدای برنامه جعفری مربی مسئول مرکز شماره 3 مشگین شهر ضمن تبریک ایام به اهمیت داشتن کشوری مستقل و نقش زنان در دفاع از سرزمین اشاره نمود و گفت:امنیت در یک کشور بزرگترین نعمت است و امام خمینی(ره) با این انقلاب به مردم زمان خویش آگاهی داد تا در مقابل ظلم و ستم ایستادگی نمایند و از موهبت الهی(امنیت و آزادی) بهره مند شوند.
در ادامه اعضای دختر در گروههای 2 و 3 نفره در مسابقه شرکت نموده و با اجرای نمایش خلاق یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و در پایان به گروه برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.
به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی نمایشگاهی از عکسهای قدیمی و انقلابی و نقاشی اعضا در مرکز 3 مشگین شهر برگزار شد.
این نمایشگاه با هدف معرفی ایام،معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ،معرفی شخصیت و تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره)توسط مربیان مرکز و با همکاری اعضای فعال در محوطه مرکز برگزار گردید.
مربیان و اعضای فعال مرکز در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مزار شهدای دهستان آلنی حضور یافته و با قرائت فاتحه و غبار روبی مزار شهدا تجدید پیمان نموده و عهد بستند همیشه پیرو و لایت و آرمانهای شهدا بوده و با تحصیل علم،دانش و تهذیب نفس از دستاوردهای انقلاب اسلامی و سرزمین ایران اسلامی دفاع نمایند.
اعضا فعال نوجوان و مربیان مرکز شماره 3 مشگین شهر در نماز عبادی و سیاسی جمعه شرکت نموده و با حضور خود به دشمنان ایران و اسلام ثابت کردند همیشه پیرو ولایت و رهبری هستند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باهمکاری مدارس ابتدایی دخترانه مسابقه سرودهای انقلابی را به مناسبت گرامیداشت عید پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار کرد.
این برنامه با حضور تعداد 50 نفر از دانش آموزان دختر در سالن مرکز شماره 3 مشگین شهر برگزار شد.و بچه ها در قالب 6 گروه مجزا در مسابقه سرود انقلابی شرکت کرده و به رقابت پرداختند و برنامه در ساعت 16 با معرفی گروههای برتر و اهدای جوایز و پذیرایی به پایان رسید.
به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تجدید میثاق با امام راحل و شهدا،اعضا و مربیان مرکز شماره 2 مشگین شهر با خلاقیت اقدام به ساخت پلاک برای 5 شهید دوران انقلاب نمودند. مراسم رونمایی از پلاکهای سفالین 5 شهید دوران انقلاب با حضور مسئولین ارشد شهرستانی(فرماندار،بخشدار،رییس بنیاد شهید و... )و با همکاری مربیان مسئول مراکز 3 و 2 مشگین شهر طی مراسم جشن بزرگ انقلاب در سالن تالار اندیشه برگزار شد.
در هشتمین روز از دهه مبارک فجر مرکز شماره 3 مشگین شهر میزبان دانش آموزان و غنچه های امروز انقلاب اسلامی بود.
برنامه با قرائت دسته جمعی سوره کوثر و همخوانی سرود ملی شروع شد.
در این برنامه مربی فرهنگی مرکز داداش‌زاده با معرفی ایام و شخصیت امام راحل حاضرین را با ارزشهای انقلاب اسلامی و آرمانهای بنیانگذار کبیر آشنا نموده و برنامه هایی از قبیل قصه گویی،شعرخوانی و...با هدف ایجاد شور نشاط در کودکان اجرا نمود.
در بیستم بهمن ماه 93 مربیان مرکز 3 مشگین شهر با دعوت از دانش آموزان دختر ایام دهه فجر را گرامی داشته و برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی را در راستای ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان اجرا نمودند.
قسمت جالب برنامه دیکلمه خوانی یکی از بچه ها در مورد امام(ره)بود.
جشن بزرگ غنچه های انقلاب با مشارکت مراکز سه گانه و همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر 93 شهرستان مشگین شهر در سالن کشتی تختی برگزار شد.
برنامه با همخوانی سرود توحید و ملی توسط اعضای حاضر در جشن شروع شد.
جعفری مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر ضمن خوش آمدگویی و تبریک عید پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اهمیت تداوم برنامه های دهه فجر و انتقال ارزشهای انقلابی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان اشاره نمود و گفت:مسئولین و مربیان وظیفه دارند کودکان و نوجوانان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا ساخته و در بصیرت افزایی آنها تلاش کنند.
در ادامه مجری برنامه با اجرای شعرخوانی، بچه ها را به مسابقه نقاشی با موضوع پرچم ایران دعوت نمود.
در این جشن برنامه های متنوعی از قبیل معرفی شخصیت،نقاشی صورت،برگزاری مسابقه طناب کشیی و...در راستای تداوم و تثبیت دهه فجر و با هدف ایجاد شور و نشاط در کودکان و نونهالان توسط مربیان فرهنگی و هنری مراکز مشگین شهر اجرا گردید.
برنامه در ساعت 17:30 ضمن پذیرایی و اهدای جوایز و لوح یادبود به تمامی اعضای شرکت کننده در جشن و با پخش سرود ما گلهای خندانیم ،فرزندان ایرانیم و با شعارهای استقلال آزادی جمهوری اسلامی و الله اکبر به پایان رسید.
مرکز پارس‌آباد1
*فضاسازی مرکز با موضوع ورود تاریخی امام (ره) و فرار شاه ظالم توسط مربیان مرکز انجام گرفت.
*برپایی نمایشگاه کتاب های مربوط به انقلاب اسلامی 57 و کتاب هایی با موضوع حضرت امام (ره).
*جشن فجر در آغاز ایام فخر برگزار گردید.
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز1 پارس‌آباد اولین روز از دهه‌ی مبارک فجر را جشن گرفتند.
در این مراسم باب‌الله عزیزپور مربی مسئول مرکز ضمن خوش آمدگویی به اعضا و دانش‌آموزان حاضر در این جشن از اهمیت این روز بزرگ سخن گفت.
وی خاطر نشان کرد: امروز سالروز بازگشت حضرت امام(ره) به کشور عزیزمان ایران است، آن بزرگوار با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند.
در ادامه مربی فرهنگی مرکز از شخصیت بزرگ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای اعضا صحبت کرد و جایگاه ویژه آن رهبر کبیر انقلاب در پاسداشت دین مبین اسلام توضیح داد.
پس از این برنامه قصه‌گویی از داستان «نیلوفران» برای اعضا اجرا شد. این قصه توسط مربی فرهنگی با موضوع انقلاب مردم ایران برعلیه ستم شاهی نوشته شده بود.
در پایان مربی مسئول مرکز کتاب‌های "شاه رفت و زیربارستم نمی‌کنیم زندگی" را برای حاضرین معرفی و آن‌ها را به مطالعه بیشتر کتاب‌های انقلابی تشویق کرد.
*برنامه ای تحت عنوان "باران رحمت فجر" اجرا شد.
فجر است و سپیده حلقه بر در زده است. روز آمده، تاج لاله بر سر زده است. با آمدن امام در کشور ما خورشید حقیقت از افق سرزده است.
در دومین روز از جشن فجر با حضور اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک پارس آباد برگزار گردید. درابتدای این مراسم سرود های انقلابی برای اعضا پخش گردید. و در ادامه اعضا با کمک پاورپوینت با وقایع و اتفاقات دوازدهم تا بیست و دوم بهمن آشنا شدند. سپس اعضا در ورد کامپیوتر بصورت تایپی شعار های انقلابی نوشتند.
*ویژه برنامه شعر و شعار فجر برگزار شد.
ویژه برنامه ی ادبی در قالب شعرخوانی و شعارنویسی برروی دیوار درمرکز شماره یک پارس آباد برگزار شد.
ویژه برنامه ی ادبی بنا به مناسبت ایام الله دهه ی فجر ؛ دربخش اول باخواندن شعرهای انقلابی توسط بچه ها ازکتابهای"تکه ای از آسمان، کفشی به رنگ دریا و سفرنامه ی بوی گل" برگزارشد.
دراین مرحله ابتدا مربی ادبی با خواندن شعرهای انقلابی ضمن انتخاب برای خوانش توسط بچه ها آنها را با خواندن صحیح شعربه صورت انفرادی وسپس گروهی آشناساخت وآنهارابامضمون و محتوای شعرهاآشناساخت تابیشترازپیش باشخصیت امام خمینی (ره) آشناشوند.
پایان بخش برنامه ی ادبی، شعارنویسی برروی دیوار بودکه مربی ادبی هریک ازبچه ها رابه حیاط کانون بردو باخواندن شعارهای انقلابی، بچه ها به نوشتن شعارهای انقلابی بارنگ های گوناگون برروی دیواردرگروههای مختلف پرداختند تایادوخاطره ی شعارنویسان انقلاب اسلامی رازنده نگه دارند. نمونه شعارهایی که بچه ها نوشتند عبارت بودند از:
"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، "نهضت ماحسینیه، رهبر ما خمینیه"، "دربهارآزادی، جای شهدا خالی"، "الله اکبر"، "درود بر برادر ارتشی"، "مرگ بر شاه"، "امام آمد" و...
*از برگزیدگان دهمین جشنواره ادبی منطقه ی مغان تجلیل بعمل آمد.
چهارمین روز از دهه مبارک فجر دهمین جشنواره ادبی منطقه ی مغان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک پارس آباد به کار خود پایان داد.
این مراسم با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان پارس آباد به همراه مربیان و اعضای برگزیده مراکز شهرستان های پارس آباد، گرمی، بیله سوار، و بخش های انگوت و موران، جعفرآباد و اصلاندوز برگزار گردید.
مراسم با پخش سرود ملی آغاز شد و سپس قاری کودک مرکز با تلاوتی چند از آیاتی از سوره مبارک فجر مجلس را با نور قرآن مزین نمود.
عزیزپور مسئول شهرستان و دبیر جشنواره ادبی منطقه ی مغان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و مسولین محترم شهرستان، سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت و در خصوص روند اجرایی جشنواره برای حاضرین گزارشی ارائه داد.
سپس آقای احدزاده معاون فرماندار با ایراد سخنانی در رابطه با تاثیر جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و پیشرفت روز افزون امروزه همان جوانان در عرصه علم و فناوری به راهنمایی و هدایت اعضا و دانش آموزان حاضر در مراسم پرداخت.
در اثنای مراسم برگزیدگان اعضا و مربیان آثار خود را قرائت کردند و مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.
در ادامه برنامه خانم شمس مجری مراسم با اجرای میان برنامه ای شاد و مفرح در فواصل قرائت آثار از دیگر ویژگیهای این مراسم بود.
در پایان مراسم به دوازده نفر در بخش اعضا و سه نفر در بخش مربیان جوایزی اهدا گردید.
*کانون پرورش و کتابخانه عمومی پارس آباد دهه فجر را جشن گرفتند.
در این جشن ابتدا حاج آقا پورمحمد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ضمن خوش آمدگویی خدمت دانش آموزان حاضر در مراسم از اهمیت دهه فجر سخن به میان آورد. وی با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمی رود.
در ادامه دانش آموزان از نمایشگاه کتابهای انقلابی ومحصولات فرهنگی دیدن کردند.
پایان بخش مراسم اجرای مسابقه نقاشی بر روی پارچه بود که اعضا با موضوع دهه فجر نقاشی کشیدند و به پنج نفر از اعضایی که بهترین نقاشی را کشیده بودند لوح یادبود و جوایزی اهدا گردید.
*استقبال دانش آموزان از نمایشگاه کتاب های انقلابی در مرکز یک پارس آباد ادامه دارد.
استقبال دانش آموزان از نمایشگاه کتابهای انقلابی که از دوازدهم بهمن ماه درمرکز یک پارس آباد درحال برگزاری است همچنان ادامه دارد.
 مربیان در ابتدای بازدید توضیحات مبسوطی درخصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه می دهند و یکی ازکتابها را برای دانش آموزان معرفی می کنند. سپس دانش آموزان یکی از کتابهای نمایشگاه را ا نتخاب و در مرکز مطالعه می کنند. این نمایشگاه تا روز پنج شنبه برای بازدید عموم مردم آزاد است.
*مراکز شهرستان پارس آباد دهه فجر را گرامی داشتند.
در آخرین روزهای دهه مبارک فجر مراکز شهرستان پارس آباد جشنی مشترک در مرکز یک پارس آباد برگزار کردند.
عزیزپور مربی مسئول مرکز یک پارس آباد در ابتدای مراسم سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی را به حاضرین تبریک گفت. و در ادامه مراسم مربیان در گارگاههای مختلف به اجرای برنامه های خود پرداختند.
در کارگاه کاردستی خانم میرموسوی به همراه اعضا صحنه ماندگار ورود حضرت امام (ره) را درست کردند.
درکارگاهی دیگر آقای وظیفه به کمک پاور پوینت شخصیت حضرت امام(ره) برای اعضا معرفی کردند و از سخنرانی های امام برای اعضا پخش کردند
درکارگاه نشریه دیواری خانم اسوار به کمک اعضا نشریه دیواری با معرفی وقایع انقلاب طراحی و آماده کردند.
سپس خانم شمس در کارگاه تجربه ی ادبی باشعرخوانی گروهی وباعنوان"فجرنور"بااعضای نوجوان دختر به همراه شعرنویسی باموضوع"امام و انقلاب"توسط بچه ها برگزارکرد.شعرخوانی با عنوانِ"فجرنور"به صورت گروهی توسط اعضا خوانده شد که شور ونشاط خاصی ازدهه ی فجررا دربچه ها پدیدآورد وسپس هرکدام ازاعضای شرکت کننده درویژه برنامه به نوشتن اشعاری زیبا درباره ی امام و انقلاب پرداختند که درپایان، هریک ازآثارتوسط خودِ بچه ها قرائت شدکه موردتشویق دوستان ومربی شان قرار گرفتند.
در کارگاه نقاشی که خانم زارعی هدایت آن را بعهده داشت اعضا با موضوع " استقبال از امام" را نقاشی کشیدند.
آقای برادران نیز کتاب دانستنیهای تاریخ انقلاب اسلامی را برای اعضا معرفی کرد وقسمتهایی از کتاب یاد شده را برای اعضا روخوانی کرد و اعضا را تشویق به خواندن کتاب یاد شده کرد.
آقای عزیزپور نیز خاطراتی از حضرت امام که در شماره های مختلف مجله دوست به چاپ رسیده بود آن خاطرات را برای اعضا تعریف کرد تا اعضا بیشتر به شخصیتهای حضرت امام(ره) پی ببرند.
مرکز پارس‌آباد2
گزارش برنامه های دهه ی فجر در مرکز شماره دو پارس آباد در سال 93
مرکز شماره دو پارس آباد همزمان با سایر مراکز سراسر کشور در ایام دهه ی فجر ویژه برنامه هایی را به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور دانش آموزان و معلمان با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با این انقلاب شکوهمند و وقایع مرتبط و سرنوشت ساز این دوران برگزار گرد.
اولین روز از برنامه های دهه فجر با قرائت قرآن توسط قاری نوجوان مرکز آغاز گردید سپس سرود ملی ایران به صورت گروهی خوانده شد و برای حاضرین سرودهای انقلابی دهه ی 57 نواخته شد.
در این برنامه مربی مسئول مرکز با تأکید بر اهمیت لزوم انتقال پیام انقلاب به نسل جدید گفت: پیام دهه فجر انقلاب اسلامی این است که پیروزی واقعی از آن مبارزان به حق خواهد بود و اگر امروز می‌بینیم بیداری اسلامی در جای جای جهان ریشه دوانده از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است. سپس مربی اعضا را با فضای ورود امام به ایران آشنا کرده و به معرفی وقایع و اتفاقات روز دوازدهم بهمن 1357 پرداخت.
هم چنین برنامه ادبی در قالب نامه نویسی با عنوان سلام بابای انقلاب برگزار شد. در این برنامه مربی ادبی تعدادی از دایره واژگان انقلاب را بر روی وایت بورد نوشت و از بچه ها خواست نامه ای برای امام خمینی(ره) بنویسند و با به کار گیری از واژه های روی وایت بورد احساسات و عواطف خودشان را از آمدن امام به ایران نوشته و خودشان را در مهرآباد تصور کنند.
در ادامه برنامه ها مربی فرهنگی به اجرای مسابقه جورچین کلمات استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پرداخته و به اعضا توضیحاتی را در مورد این کلمات داد و اعضا با کنار هم قرار دادن کلمات به معنی کلمات فوق دست یافتند. و هر گروه جملات را برای سایر اعضا بازگو کردند.
در پایان برنامه از اعضا پذیرایی به عمل آمده و به اعضا کتابخوان و برندگان مسابقه ادبی جوایزی اهدا شد.
دومین روز از گرامیداشت ایام دهه ی فجر در مرکز دو پارس آباد با جمع آوری شعارهای انقلابی توسط اعضا سپری شد. در این برنامه اعضا با مراجعه به منابع مربوط به دهه ی انقلاب اسلامی شعارهایی از قبیل: اتحاد لازمه پیروزی، استقلال آزادی جمهوری اسلامی، نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، شهید قلب نهضت ماست، خمینی اذن جهادم بده و ... را به صورت چاپ و نقاشی بر روی مقوا تهیه کرده و به صورت نمایشگاه در معرض دید اعضا قرار گرفت. در ادامه برنامه مربی فرهنگی مرکز به معرفی کتاب هایی که در مورد انقلاب اسلامی و نهضت امام(ره) نوشته شده است به اعضا پرداخت.
برنامه های ایام الله مبارک فجر با ساخت پلاکارد برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در مرکز شماره دو   پارس آباد برگزار شد.
مربیان در مورد وقایع و اتفاقات روز 14 بهمن 1357 و شعارهایی که در آن زمان سر می دادند را برای اعضا بازگویی کردند. و در ادامه اعضا تصاویر و شعارهای مربوط به انقلاب اسلامی ایران در سال 57 را که جمع آوری کرده بودند را با خود به مرکز آورده و سپس اعضا با استفاده از لوازم کاردستی اقدام به ساخت پلاکارد و پرچم برای استفاده در راهپیمایی 22 بهمن ماه کردند.
در ادامه برنامه های اجرا شده اعضا مرکز دو پارس آباد با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شده و با نثار گل با شهدا تجدید میثاق کردند.
در چهارمین روز از دهه ی مبارک فجر اعضا دختر و پسر با حضور در جلسه بحث آزاد با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران آشنا شدند. مربیان مرکز ضمن بیان مطالبی در مورد برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اعضا توضیحاتی را در مورد ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و امام(ره) ارائه دادند. و اعضا نیز با مشارکت گروهی به تبادل نظر در مورد برکات و دستاوردهای کنونی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.
هم چنین در این برنامه از ده نفر از اعضا برگزیده در مسابقه «کتابخوانی بخوان و برنده شو» با اهدای لوح یادبود و جوایزی تقدیر شد. و مربیان هدف از اجرای چنین طرح هایی را انس بیشتر اعضا با کتاب و فعالیت های کتابخوانی بیان کردند.
در پنجمین روز از دهه فجر اعضا و مربیان مرکز دو پارس آباد با حضور در گلزار شهدای شهرستان، ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.
در این مراسم شرکت کنندگان با نثار گل و قرائت فاتحه از مقام شامخ شهیدان تجلیل و یاد و نام آنها را گرامی داشتند.
از دیگر برنامه های انجام شده در ایام الله دهه ی فجر برنامه مشترکی بود که با حضور مراکز سه گانه شهرستان پارس آباد برگزار شد.
در این برنامه که با حضور مراکز دو و یک پارس آباد و اصلاندوز برگزار شد. مربیان به اجرای برنامه های مختلفی برای آشنایی اعضا بامفاهیم انقلاب اسلامی پرداختند. اعضا درنشریه دیواری فجر انقلاب به معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و وقایع انقلاب اسلامی سال57 پرداختند. سپس علی برادران کتابهایی را که به صورت نمایشگاه درآمده بود برای اعضا معرفی کرده و اعضا را با منابع موجود درمرکز که مرتبط با وقایع انقلاب اسلامی بود آشنا ساخت. سپس به خواندن بخشی ازکتابها پرداخته تا اعضا با شخصیت امام خمینی(ره) بیشترآشنا شوند.
مربی ادبی نیز به اجرای برنامه ادبی پرداخت و اعضا به صورت گروهی سرود فجر نور را اجرا کردند. از دیگر برنامه های اجرا شده مسابقه نقاشی، ساخت ماکت ورود امام خمینی(ره) و معرفی وقایع و ایام دهه ی فجر بود که سایر مربیان این برنامه ها را اجرا کردند.
و در آخرین روز از دهه ی فجر اعضا و مربیان مرکز دو پارس آباد یکپارچه با مردم اتحاد و یکدلی را در صفوف راهپیمایی کنندگان 22 بهمن به تصویر کشیدند. در این راهپیمایی کانون مرکز دو پارس آباد با برپایی ایستگاه نقاشی یاد و خاطرات دوران انقلاب را بر بوم نقاشی شان قاب گرفتند. حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در این راهپیمایی حماسی نشان از پشتوانه انقلاب اسلامی و حمایت از ولایت فقیه بود.
این ایستگاه نقاشی با استقبال مسئولین شهرستان و عموم مردم همراه بود.
هم چنین مسابقه فجر انقلاب که با حضور اعضا مراکز استان اردبیل در طول دهه ی فجر و به صورت پرسش و پاسخ از طریق وبلاگ فجر انقلاب برگزار شده بود برگزیدگان خود را اعلام کرد.
مرکز کوثر1
گزارش کلی برنامه های دهه ی مبارک فجر مرکز یک کوثر
مرکز یک کوثر به مناسبت گرامیداشت دهه ی مبارک فجر برنامه های متنوعی در طول دهه ی مبارک فجر برگزار کرد.
   مرکز یک کوثر برای برنامه ریزی با هماهنگی دفتر استان و فرمانداری شهرستان کوثر کمیته کودک و نوجوان تشکیل داد.
   در این جلسه روئسای آموزش و پرورش - ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیته امداد امام(ره) بهزیستی کتابخانه عمومی و مربی مسئول مرکز 2 کوثر حضور داشت.
   در این جلسه با هماهنگی برنامه های اعضای کمیته کودک برای هرروز از دهه ی مبارک فجر برنامه ایتدارک دیده شد که به امید خدا تمامی برنامه ها برگزار شد.
 وقایع پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای اعضای کودک و نوجوان معرفی شد.
 نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برپا شده و در طول دهه ی مبارک فجر ادامه داشت. از این نمایشگاه عموم مردم، روسای ادارات، دانش آموزان مدارس و اعضای کانون بازدید کردند.
بچه های مهد کودک نونهالان شهرستان کوثر در دومین روز دهه ی مبارک فجر میهمان مرکز یک کوثر شدند.
   مرکز یک کوثر با همکای اداره ی بهزیستی شهرستان کوثر برنامه بازدید از کانون برای بچه های مهدکودک نونهالان تدارک دیده بود. در این برنامه 20 نفر از بچه های مهدکودک 4 و 5 ساله به همراه مربیانشان شرکت داشتند.
   برنامه های متنوعی برای این بچه ها آماده شده بود. در ابتدا هر یک از بچه ها خودشان را معرفی کرده و یک شعر زیبا خواندند و در ادامه سرود جمهوری را هم صدا با هم همخوانی کردند.
    بازی حفظ تعادل با مکعب های چوبی به صورت مسابقه با بچه ها اجرا شد. ساخت کاردستی لاله به شیوه کاغذ و تاء از دیگر برنامه هایی بود که با بچه های مهد کودک کار شد. بچه ها لاله های کاغذی را نگه داشتند تا بر روی مزار شهداء بگذارند.
 در پایان از میهمانان کوچک پذیرایی شده و به هریک از آنها کتاب هدیه داده شد.
نماینده شریف مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی میهمان جشن فجر کمیته کودک و نوجوان شهرستان کوثر شد.
   مراکز دوگانه کوثر با همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشنی را در سالن مرکز یک کوثر برگزار کرد.
   در این جشن دکتر جلیل جعفری بنه خلخال نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس، معاون فرماندار، شهردار، جمعی از مسئولین و 70 نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون شرکت داشتند.
   برنامه با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. چهار نفر از اعضای کودک پسر سوره «فجر» را همخوانی کردند. راضی به میهمانان خیر مقدم گفته و گزارش کوتاهی از برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه ی مبارک فجر را ارائه کرد. در ادامه دکتر جعفری برای اعضا سخنرانی کرد. دکتر جعفری گفت: «همه ی امید ما به شما آینده سازان کودک و نوجوان است. کمر همت ببندید و خوب درس بخوانید و برای کشور تان فرد مفید و موثری باشید» جعفری از برگزار کنندگان جشن فجر تقدیر و تشکر کرد. دکتر جعفری و اقی شهردار جوایزی برای برگزیدگان مسابقه داستان کوتاه «معجزه قلم» تهیه کرده بودند که تقدیم اعضا کردند. مسابقه «معجزه ی قلم» با همکاری مراکز کوثر و نشریه «توسعه و عدالت» که تحت مدیریت دکتر جعفری است برگزار شده بود و 10 برگزیده داشت و آثار برگزیده در نشریه «توسعه و عدالت» به چاپ رسیده است. در ادامه دکتر جعفری از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون بازدید کرده و به دلیل مشغله کاری برنامه را ترک کرد. در ادامه برنامه اعضای کودک دختر سرود زیبایی را اجرا کردند. کلیپی از فعالیت های مراکز دو گانه کانون در سال 93 تهیه شده بود که پخش شد. اجرای مسابقه پازل شعار و تصویر انقلابی با اعضا از دیگر برنامه های جشن بود. دو نفر از اعضای پسر کانون با نواختن سنتور و شعر خوانی هنر نمایی کردند. پایان بخش برنامه اهدای جوایز به مجریان برنامه و پذیرایی از میهمانان بود.
اعضای مرکز یک کوثر بادکنک هایشان را به شکل پرچم ایران عزیز رنگ آمیزی کردند.
   مرکز یک کوثر برنامه های متنوعی در طول دهه ی مبارک فجر با اعضای کودک و نوجوان اجرا کرد.
   شکل پرچم ایران عزیز با رنگ گواش در بادکنک های رنگارنگ کشیده شد. اعضا بادکنک ها را در راهپیمایی 22 بهمن ماه به همراه خود خواهند برد.
   دانش آموزان ابتدایی پسرانه ابوذر منطقه 2 شهری در مرکز یک کوثر حضور یافته و در پارچه ی 100در 200 سانتی صحنه ورود امام خمینی (ره) به ایران را با تکنیک پاستیل نقاشی کردند.
   اعضای دختر کاردستی های انقلابی ساخته و مرکز را با کاردستی هایشان تزئیین کردند.
   مسابقه ی ادبی با عنوان« پدرم از انقلاب بگو» با اعضای دختر برگزار شد و متن ادبی سارا حقیری برگزیده شده و جایزه گرفت.
 اعضا و مربیان کانون همگام با اهالی شهرستان کوثر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
مرکز کوثر2
همزمان با سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشن و سرور دانش آموزان مدرسه فاطمیه و شهیدمحسنی در مرکز دو کوثر پیچید
روز دوازدهم و سیزدهم بهمن 70 نفر از دانش آموزان به همراه معلمانشان از برنامه های شاد و متنوع مرکز بهره مند شدند. نوروزی مربی فرهنگی مرکز در ابتدا به معرفی ایام پرشور انقلاب 57و همچنین چگونگی دفاع مردم غیور وانقلابی آن زمان پرداخت.
تکمیل پازل شعارنویسی که بصورت کلمات و تصاویرانقلابی طراحی شده بود از جمله برنامه هایی بود که بسیار مورد توجه بچه ها قرار گرفته و از آن لذت بردندو همچنین در ادامه به یاد شهدای انقلاب کاردستی کبوتر و لاله را درست کردند .
چهاردهمین روز از دهه مبارک فجر 40 نفر از دانش آموزان مدرسه فاطمیه در مرکز حضور یافتند معرفی وقایع و ایام و مسابقه حضوری در مورد انقلاب 57 برایشان اجرا شد و سپس بچه ها با کمک مربیان و معلمشان با استفاده از گل ماکت میدان آزادی ومردم استقبال کننده از امام (ره) را به صورت گروهی به تصویر کشیدند.
روز پانزدهم بهمن 20 نفر از اعضا در مسابقه ادبی " دلنوشته ای به رهبر کبیر انقلاب اسلامی" شرکت نمودند که آثار 3 نفر برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
روز پنجشنبه 16 بهمن مراکز دوگانه کوثر با همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشنی را در سالن مرکز یک کوثر برگزار کرد.
در این جشن علاوه بر نماینده‌ی خلخال و کوثر آقای دکتر جعفری، معاون فرماندار، شهردار، جمعی از مسئولین و 70 نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون شرکت داشتند.
برنامه با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. چهار نفر از اعضای کودک پسر سوره «فجر» را هم‌خوانی کردند.
دکتر جعفری نماینده مجلس طی سخنرانی شان به اعضا فرمودند: «همه‌ی امید ما به شما آینده‌سازان کودک و نوجوان است. کمر همت ببندید و خوب درس بخوانید و برای کشورتان فرد مفید و موثری باشید»
اجرای زیبای گروه سرود دو کوثر با عنوان ماه بهمن  و همچنین برنامه هایی چون پخش کلیپ از فعالیت‌های مراکز دو گانه ، اجرای مسابقه پازل کلمه و تصویر انقلابی ،نواختن سنتور و شعرخوانی از جمله برنامه های جشن انقلاب بودند.
 در پایان دکترجعفری به 10 نفرازبرگزیدگان مسابقه «معجزه‌ی قلم» که با همکاری مراکز کوثر و نشریه «توسعه و عدالت»برگزار شده بود جوایزی اهدا نمودند.
هفتمین روز دهه مبارک فجر مسابقه شعرخوانی اشعار انقلابی بین 15 نفرازاعضا علاقمند برگزارگردید که از بین آنها دو نفرشان که قواعد شعرخوانی را بیشتر رعایت کردند مورد تقدیر قرار گرفتند.
روز 19 بهمن شعار نویسی به روش خط بنایی اجرا شد که 12 نفر از اعضای خوشنویس مرکزدر این برنامه مشارکت نمودند.
 30 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید محسنی از برنامه های روز نهم ایام فجر مرکز دو کوثربازدید نمودند برنامه هایی چون معرفی وقایع و ایام ، شعرخوانی و قصه گویی برایشان اجرا گردید و در ادامه مسابقه ایستگاه نقاشی با موضوع «بچه های انقلاب» برگزار شد که به 3 اثر برگزیده جوایزی اهدا گردید.
روز 21 بهمن 15 نفر از اعضای پسربا استفاده از مقوا، ورق کارتون و گواش به درست کردن کاریکاتور شاه ملعون پرداختند تا آن را به راهپیمایی 22 بهمن برده ودر میدان شهرداری بسوزانند.
شرکت مربیان و20 نفراز اعضا ی مرکزدر راهپیمایی 22بهمن
همه روزه در ایام مبارک دهه فجر نمایشگاه محصولات کانون برگزارگردید.
شرکت آثار11 نفر از اعضا در مسابقه یاغیش سسی و برگزیده شدن داستان مریم
 نبی زاده با عنوان « پرچم سه رنگ»
شرکت 5 نفر از اعضا در مسابقه فجر انقلاب مرکز دو پارس آباد و برگزیده شدن ملیکا بابائیان و احسان نوروزی 
مرکز خلخال
تشکیل جلسه ی کمیته ی کودک و تدوین برنامه ها
با توجه به فرا رسیدن ایام الله دهه ی فجر ،‌ و تشکیل کمیته ی کودک و نوجوان ،‌طی دعوتنامه ای ،‌اعضای کمیته ی کودک و نوجوان شهرستان خلخال (آموزش و پرورش ، کمیته امداد ، بهزیستی و همچنین کلیه کارکنان کانون پرورش فکری )‌در مرکز فرهنگی هنری خلخال تشکیل جلسه دادند. این جلسه با نثار صلوات بر روح پاک امام خمینی (ره) و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. سپس نصیری ،‌مربی مسئول مرکز خلخال ،‌با تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، مطالبی را در خصوص برنامه های پیشنهادی این ایام ارائه داده و از حضور اعضای کمیته تشکر نمود. سپس هر یک از اعضا نظرات خود را ارائه داده و تصمیمات لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن این ایام اتخاذ کردند.
ساخت کتابچه
مرکز خلخال به مناسبت ایام مبارک دهه ی فجر ، کتابچه ای را با همکاری دانش آموزان با عنوان من و انقلابم را تهیه و برای مطالعه مراجعه کنندگان به کانون در قفسه جای داد.
جشنواره نشریه نگاری با موضوع کار و تلاش و انقلاب اسلامی
به مناسبت آغاز دهه ی پرشور فجر انقلاب اسلامی ایران ، جشنواره ی نشریه دیواری در مورخه 13/11/93 با حضور اعضای مرکز و مدارس و اعضای کمیته امداد در مرکز خلخال برگزار گردید.
این مراسم از ساعت 9 صبح بصورت جداگانه برای 4 گروه (2 گروه نوجوانان پسر از ساعت 9 الی 11 و 2 گروه نوجوانان دختر از ساعت 11 الی 14) برگزار گردید. نوجوانان با شور و شوق و در قالب گروهها ی 7 نفره کارشان را شروع کردند.
در این جشنواره شرکت کنندگان با موضوعات شعارهای انقلابی،شکوه فجر،علم و انقلاب و دهه ی فجر نشریه هایی درست کردند. در پایان به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.
نقاشی روی پارچه و کاغذ
مرکز خلخال به مناسبت ایام شکوهمند دهه ی فجر ، برنامه ی جذاب ایستگاه نقاشی را با حضور مدارس ، اعضای مرکز و مهد کودک ها ی سطح شهرستان خلخال بر گزار کرد .
هدف کلی از این مراسم،ترویج فرهنگ همدلی و اتحاد، ایجاد شور و نشاط در کودکان و خردسالان، ارج نهادن به فعالیتهای آنان و گرامیداشت این ایام فرخنده بود . در آغاز برنامه ، مربیان به معرفی ایام دهه ی فجر و یادآوری اتفاقات آن زمان و روحیه ی ایثار و همدلی جوانان در دفاع از ارزشهای اسلامی پرداختند. این برنامه در روز سه شنبه در دو نوبت صبح(مهد کودک ها) و بعدازظهر(مدارس و اعضا) در مرکز اجراشد .
در نوبت صبح، خردسالان نقاشی های خود را روی پارچه ترسیم کردند و در نوبت بعد ازظهر ،کودکان بر روی برگه های A4  نقاشی کشیدند.
موضوع نقاشی ها عبارت بودند از :
هواپیمای زیبای امام خمینی(ره)
کودکان در راهپیمایی ها
زیباسازی مدارس و مهدها در دهه ی فجر
جشن های دهه ی فجر
لاله ی های انقلاب
ایستگاه ادبی با موضوع" برای تو می نویسم ، امام مهربانم"
مرکز خلخال به مناسبت ایام شکوهمند دهه ی فجردر مورخه ی 15/11/93 ، جشنواره ادبی "برای تو می نویسم امام مهربانم" را با حضور مدارس ، اعضای مرکز و سطح شهرستان خلخال بر گزار کرد .
هدف کلی از این مراسم،گرامیداشت نام و یاد امام مهربانیها ، ارج نهادن به فعالیتهای ایشان و گرامیداشت این ایام فرخنده بود . در آغاز برنامه ، مربیان به معرفی ایام دهه ی فجر و یادآوری اتفاقات آن زمان و روحیه ی ایثار و همدلی جوانان در دفاع از ارزشهای ملی، میهنی ، اسلامی پرداختند.
این برنامه در روز چهارشنبه راس ساعت 00/14ظهر در مرکز اجرا شد .
در این روز مرکز خلخال پر از شور و نشاط فجری بود . نشاطی از جنس خنده ، جنس شادی ...لبخندی که با یاد امام و شهداء بر روی لبها نقش بسته و با یاد امام مهربانیها آذین بسته شده ، مرکز مان بوی بهار می دهد ، خیل نامه هایی که بچه های شهرمان برایمان فرستاده اند بوی بهار می دهد ، بوی فجر می دهد ، بوی فکرهای معصوم و مهربان را می دهد . بچه ها برای امامشان از موضوعاتی درگروه سنی کودک از قبیل :
بهمن مثل بهار
امام و بچه ها
طعم خوش آزادای
آی پروانه ها ! امام آمده است.
و در گروه سنی نوجوان :
فجر و امام و لبخند
ناگهان شوق بهار
یک سبد زمزمه از آمدنت 
نوشته بودند از بهمنی که مثل بهار شده بود ، از طعم خوش آزادی که با آمدن امام کام همه را شیرین کرده بود ، با پروانه ها از آمدن امام گفته و شنیده بودند. از زمزمه هایی که از آمدن امام به گوشها می رسید نوشته بودند و چقدر قشنگ و کودکانه قلم هایشان را روی برگه ها دوانده بودند و همۀ اینها کارها را برای انتخاب سخت و دشوار کرده بود. از میان آنها، تعداد 6 نفر را به عنوان برگزیده ها انتخاب کردیم و در جشنی که به همین مناسبت برگزار کرده بودیم بچه ها نوشته هایشان را برای بقیه خواندند و جایزه هایشان را از دست مسئولین دریافت کردند.
سفالگری (با عنوان شعارهای انقلابی)
مرکز خلخال به مناسبت دهه ی مبارکه فجر دربعد از ظهر مورخه 19/11/93 ، مسابقه شعار نویسی با گل سفال اجرا کرد. این فعالیت با همکاری مدارس انجام گرفت. مسابقه سفالگری از جمله فعالیتهای با نشاطی است که با هدف گرامیداشت ایام دهه ی فجر و تقویت خلاقیت و ایجاد شور و نشاط انجام گرفت. ابتدا آنها را به چند گروه تقسیم کردیم و برای هر گروه یکی از شعارهای انقلاب را انتخاب کردیم، سپس آنها با همکاری یکدیگر شعارها را تهیه کردند و پس از اتمام سفالگری همه ی شرکت کنندگان در این مراسم ، شعارهای خود را به صورت گروهی همخوانی کردند و این روز را گرامی داشتند. 
جشنواره ی ساخت ماسک
جشنواره ی جذاب ماسک سازی با حضور کودکان پسر و نوجوانان دختر در روز 19 بهمن ماه (صبح ،دختران) و (بعد ازظهر،پسران) در مرکز اجرا گردید.
در ابتدای جشنواره ، مربیان در مورد این ایام توضیحاتی به اعضا داده و سپس کودکان و نوجوانان ماسکهای خلاقانه و زیبایی با راهنمایی مربیان و استفاده از کاغذ و مقواهای رنگی که نمادهایی از شاه خائن و طرفدارانش بودند، درست کرده و به دلخواه خویش تزیین نموده و رنگامیزی کردند.    
مشاعره
برنامه ی مشاعره ی دانش آموزان ، یکی دیگر از برنامه های جذاب مرکز خلخال در این ایام خجسته بود. بدین منظور دانش آموزان متقاضی و اعضای مشاعره ی مرکزاز قبل اعلام آمادگی نمودند. این مراسم در روز 18 بهمن در مرکز اجرا شد.
مشاعره ابتدا بصورت گروهی اجرا شد و اعضای گروهها با یکدیگر رقابت نمودند. در این مرحله، 4 نفر به دور دوم راه یافتند. این گروه نیز پس از رقابتی فشرده و جذاب ، به مرحله ی سوم رسیدند. در مرحله ی سوم نیز یک نفر بعنوان برگزیده انتخاب گردید.
شرکت گروه سرود کانون مرکز خلخال در جشن انقلاب پیام نور خلخال
این جشن بزرگ در مورخۀ 18/11/93 راس ساعت 10 صبح با حضور مسئولین محترم شهرستان، ‌و اقشار کثیری از دانشجویان ،‌فرهیختگان و شعرای گرامی خلخال در دانشگاه پیام نور برپا شد. در این جشن بزرگ ،‌گروه سرود کانون به همراه مسئول مرکزو مربی ادبی جهت اجرای سرود حضور داشتند. این مراسم در سالن پیام نور با پخش سرود ملی و ادای احترام حضار آغاز شد. در ادامه قاری نوجوان با نوای دلنشین آیاتی از کلام ا... مجید را قرائت کرده و حال و هوای خاصی به حضار داد.و بعد از خوش آمد گویی معاونت پیام نور ،گروه سرود هم به زیبایی ،‌ سرود خود را اجرا نمودند. در پایان مراسم هدایایی به اعضای گروه سرود اهدا گردید.
کاردستی به روش کاغذ و تا
 مرکز خلخال با اعضای نوجوان دختر با هدف گرامیداشت این ایام خجسته و آموزش روشهای درست کردن کاردستی به روش کاغذ و تا را انجام داد در این برنامه روش ساخت سه کاردستی به نوجوانان با استفاده از کاغذهای رنگی آموزش داده شد و در پایان کاردستیهای زیبایی با اشکال و رنگهای گوناگون ساخته شد.
جشن بزرگ انقلاب
باز هم ماه بهمن ،‌ ماه پیروزی خون برشمشیر ،‌ماه انقلاب ،‌ماه رویش امید و عشق از راه رسید . به مناسبت فرارسیدن این ماه شورانگیز ، مراسم جشن انقلاب درمورخۀ 20/11/93 در مرکز خلخال با همکاری اعضای کمیته ی کودک رأس ساعت 10 صبح برپا شد. این جشن با هدف گرامیداشت ایام دهه ی فجر برگزار گردید. در این برنامه از قبل به مدارس ،‌ مسئولین ادارات و مهد کودکها دعوتنامه فرستاده شده بود. برنامه در سالن سینمای مرکز با پخش سرود ملی و ادای احترام حضار آغاز شد. در ادامه قاری خردسال مرکز با نوای دلنشین آیاتی از کلام ا... مجید را قرائت کرده و حال و هوای خاصی به حضار داد.
سپس مجری برنامه ،‌با قرائت شعری زیبا ،‌برنامه را آغاز کرد. بعد نوبت مربی مسئول مرکز بود که به مدعوین خوش آمد گفته و در مورد کانون و فعالیتهای آن ، اطلاع رسانی نماید. پس از سخنان مربی مسئول مرکز ،‌نونهالان مهد کودک به اجرای تئاتر کودکانه ی خود و همچنین برنامه رژه و احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران ، پرداختند که بسیار دلنشین بود.
برنامه ی بعدی اجرای دکلمه توسط کودکان بود که با صدایی خوش دکلمه ای را با موضوع «‌ امام خمینی (ره ) » خواندند.
اجرای سرود زیبا توسط گروه سرود مهد ،‌حال و هوای برنامه را به کلی عوض کرده و نشاط عجیبی به حاضرین در جشن داد.
در ادامه ی برنامه ، مسابقه ی جذاب ادبی، بازی با حروف توسط مربی ادبی مرکز انجام گرفت.بدین روش که حروفهایی که تهیه کرده بودیم بر گردن اعضا انداخته شد و اعضا با استفاده از حروف دوستانشان کلماتی همچون : انقلاب ، پیروزی ، جشن و ... را با در کنارهم ایستادن ، درست کردند.
برنامه بعدی نمایش خلاق با عنوان فرار شاه با استفاده از ماسک های ساخته شده توسط اعضا بود که در این نمایش ، اعضا با استفاده از ماسکهای موجود در دستشان ، نمایش را اجرا کردند و در نهایت با راهپیمایی کردن شاه ملعون را فرار دادند.
قصه گویی: از دیگر برنامه های روز جشن ، قصه گویی با عنوان کوه نورد بود که توسط مربی فرهنگی مرکز انجام گرفت.
اهدای جوایز: در آخر برنامه به برگزیدگان مسابقه و همچنین برگزیدگان مسابقه ادبی "برای تو می نویسم امام مهربانم" ، اعضای دکلمه خوان، اعضای گروه سرود،عضو برگزیده نقاشی در فراخوان ژاپن ،جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
دعای فرج : پایان بخش برنامه،همخوانی گروهی دعای فرج و بازدید از نمایشگاه فروش کتاب و محصولات فرهنگی بود که اقلام مورد نیازشان را خریداری کردند. بدین ترتیب یک روز شاد و به یادماندنی در اذهان بچه ها رقم خورد.
فروش در ایام الله دهه ی فجر
دهه ی فجر فرصت بسیار مناسبی بود تا محصولات فرهنگی وسرگرمیهای کانون را در معرض نمایش و فروش بگذاریم. در اجرای کلیه ی مراسمها ،‌برنامه ها و فعالیتهایی که در طول این ایام در مرکز اجرا شد ،‌سری هم به فروش می زدیم تا بچه ها ضمن بازدید ،‌لوازم مورد نیازشان را هم خریداری کنند. خدا را شکر می کنیم که با کمک همدیگر توانستیم در این کار موفق شویم.
مرکز نمین
روز یکشنبه 12/11/93 ، زنگ سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هماهنگی مدرسه دخترانه محمد جعفری با حضو ر نماینده امور بانوان در شهرستان و جمعی از بانوان بسیجی و اعضاء کمیته کودکان و نوجوانان نواخته شدو برنامه های متنوعی در این روزاجراشد .همچنین دیدار با امام جمعه شهرستان و تجدید میثاق با رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه های اجرایی مرکز در اولین روز از برنامه های دهه فجر بود.
روزدوشنبه 13/11/93،دومین روز از ایام دهه ی فجر، مربیان مرکز نمین، غرفه های فعالیتهای فرهنگی هنری و ادبی و نمایشگاه و فروشگاه مرکز را به مدت 10 روز برپا کردند . اجرای فعالیتهایی چون معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، معرفی کتاب های انقلابی به شیوه های پانل دیواری و همچنین برپایی کارگاه های کاردستی، نوشتن متن های ادبی و اشعار انقلابی، کشیدن نقاشی، نجوم، تهیه ی نشریه دیواری، نمایش فیلم، مسابقه، بازی و سرگرمی و همچنین شعرخوانی و قصه گویی و... از فعالیتهایی بودکه در طول ایام دهه ی فجر در مرکز اجرا شد.
-    مورخه ی 14/11/93، روز سه شنبه، مصادف با سومین روز از ایام دهه ی فجر، مربیان مرکز نمین، با همکاری مدرسه ی دخترانه ی مرحوم جعفری، مراسم جشنی را با عنوان" زمستان و لاله ها" و با حضور بیش از 190 نفر از دانش آموزان و معلمین این مدرسه و همچنین، مدیر محترم آموزش و پرورش، مشاور امور بانوان فرمانداری و جمعی از نمایندگان امور بانوان و ادارات مختلف شهرستان از جمله: بهزیستی، کمیته ی امداد، بسیج خواهران و... در سالن آمفی تئاتر مرکز، برگزار شد . برنامه های متنوعی مانند اجرای سرود ،قصه گویی ،شعر خوانی ، مسابقه و .... از برنامه های اجرایی در این روز بود.
-    مورخه ی 15/11/93، روز چهار شنبه، مصادف با چهارمین روز از ایام دهه ی فجر، مربیان مرکز نمین، با همکاری مدارس ابتدایی غیر انتفاعی راه دانش و فروغ دانش، مسابقه ی نقاشی با عنوان "لاله های جاودان"، با حضور بیش از 90 نفر از دانش آموزان این مدارس، برگزار کردند. در این مسابقه، دانش آموزان با کشیدن نقاشی های زیبا و جالب خود، پیمان خود را با ولایت فقیه و رهبری محکم کردند و حرف دلشان را در نقش های زیبای خطوط نقاشی شان به زبان کودکانه خود رنگین تر ساختند.  
- مورخه ی 16/11/93   مربیان مرکز در پنجمین روز از دهه مبارک فجرکه با عنوان انقلاب اسلامی ایمان ،جهاد و شهادت نام گذاری شده است با حضور جمعی ازاعضاء مرکزو بانوان شهرستان در گلزار شهدای گمنام حضور یافتند و با ذکر فاتحه و عطر افشانی مزار پاک آنها مقام ایشان را ارج نهادند.
   معرفی شخصیت شهید نوجوان مرکز « احمد محمدی »و قرائت قسمتی از وصیت نامه ایشان برای اعضاء یکی دیگر از برنامه های اجرایی در پنجمین روز از دهه مبارک فجر بود.   همچنین در این رو ز مربیان در مرکز برای اعضاء فعالیتهای متنوعی از جمله کارگاه کاردستی ، معرفی کتاب هایی با موضوع انقلاب سال 1357 و برنامه های شاد ومتنوع دیگری اجرا کردند.  
-مورخه ی 19/11/93 به مناسبت هشتمین روز از گرامیداشت برنامه های دهه فجر ، مرکز نمین با هماهنگی مدرسه دخترانه معصومه ، نمایشگاهی از کاردستی های اعضاء که در ایام دهه فجر در کارگاه کاردستی کار کرده بودند برگزار کردند و تمامی دانش آموزان مدرسه از نمایشگاه باز دید کردند. همچنین در این روز تعدادی از اعضاء با نوشتن وامضاء کردن پیمان نامه و تجدید میثاق با رهبرکبیر انقلاب اسلامی ، حضور خود را در پاسداری از انقلاب اسلامی به ثمر رسیده با خون هزاران شهید را اعلام کردند.                                   
- مورخه ی 20/11/93 به مناسبت نهمین روز از گرامیداشت برنامه های دهه فجر ،با حضور جمعی از اعضاء به همراه مادران خود وجمعی از بانوان شهرستان و با همکاری کمیته بانوان ، مراسم جشنی با عنوان ( لاله ها می مانند) را در فرهنگسرای شهرداری نمین برگزار کردیم.نماینده امور بانوان در استان و فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین نیز درجشن حضور داشتند.                                                    
بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ،حاملان قرآن مرکز نمین در جایگاه حاضر شده و سوره ای از قرآن را قرائت کردند .فرج زاده مسول مرکز ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و تبریک روزهای فرخنده دهه فجر از فرماندار جهت سخنرانی به جایگاه دعوت کردند .فرماندار شهرستان نیز با تبریک سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 اشاره کردند و از بانوان شهرستان جهت حضور د ر فعالیتهای جامعه دعوت کردند .اجرای تواشیح در مدح حضرت محمد( ص )و نواختن سازهایی مانند سنتور و اورگ توسط اعضاء ، قصه گویی یکی از مادران اعضاء و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه ها در این روز بود.
-مورخه ی 21/11/93 برپایی جشن انقلاب نور در سالن اجتماعات مدرسه مطلعی برای بیش از 130 نفر از دانش‌آموزان و اجرای برنامه های شاد ومتنوع فرهنگی و هنری ،کاروان انقلاب ( معرفی وقایع و ایام ، سرودهای انقلابی ، خواندن مقاله و متن ادبی ، دکلمه ، اجرای نمایش ) و بازدید از نمایشگاه کارهای دستی اعضاء مرکز مدرسه مطلعی.
- اعضا و مربیان مرکزنمین با حضور پرشور و با شکوه خود، در راهپیمایی روز 22 بهمن سال 1393 ، بار دیگربا آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و خون پاک شهدا، تجدید میثاق کردند،
مرکز دولت‌آباد
در سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره )  مرکز فرهنگی هنری دولت آباد مراسم زنگ انقلاب با عنوان « روزی که امام آمد » با حضور اعضای  کودک ونوجوان در مرکز دولت آباد برگزارشد.
در ابتدای این مراسم کریم اصلانزاده مسئول مرکز دولت آباد ضمن عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه‌ی مبارک فجر به اعضا،  وقایع روز 12 بهمن 57  را برای اعضا بازگو نمود و به سوالات آنها در این خصوص پاسخ داد. در ادامه از اعضا خواست تا با شوق و علاقه در برنامه‌های دهه‌ی فجر کانون شرکت نمایند.
سپس سرود خاطر انگیز دانش آموزان سال 57 که به افتخار ورود امام خمینی به وطن خوانده شده بود در فضای کانون طنین انداز شد و اعضا با در دست داشتن پرچم های ایران و پلاکاردهای « امام آمد » روز 12 بهمن 57 را در 12 بهمن 93 یادآوری نمودند و با خواندن سرود « خمینی ای امام» این روز را گرامی داشتند.
همچنین در ادامه ی برنامه ، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در سالن کتابخانه مرکز افتتاح و در پایان کام بچه‌ها با نقل و شیرینی شیرین شد.
جشنواره نشریه دیواری با موضوع انقلاب توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت آباد در دو روز جداگانه به منظور انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب به نسل جدید بصورت گروهی برگزار که در پایان جشنواره به چهارگروه از بهترین نشریه تهیه شده توسط سهیل خدمتی، حسین جعفری، امیر علی اجرایی و علی امینی و در بخش اعضای دختر شیما امینی، پریسا نوروزی، فینا شرقی و پریسا حسن زاده به عنوان گروه منتخب انتخاب و جوائزی اهداء شد.
جشنواره بادبادکها در کنار رودخانه قره سو با حضورگسترده اعضای مرکز برگزار و در ادامه بخاطر ارج نهادن و تجدید میثاق با قطره قطره خون شهدا با حضور اعضا و خانوادهای معزز شهدا ومسئولین محترم دهستان دولت آباد ضمن عطر افشانی و غبارروبی با دسته های گل مرقد شهدا را گلباران نموده، به روح پاک این عزیزان صلوات و فاتحه نثار کردند.
اصلانزاده مربی مسئول مرکز در این مراسم اظهار داشت: هدف از این مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و ارج نهادن به مقام آنها است .وی خاطرنشان کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی ما هستند،همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند : مظهر قدرت ایران شهدا هستند و بر این اساس همه ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان در راستای حفظ و کیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم.
جشن بزرگ انقلاب با محوریت میثاق با ولایت ورهبری با حضور بیش از 150 نفر از اعضای کانون، در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت آباد برگزار شد.
اصلانزاده مربی مسئول مرکز درآئین این مراسم در بیانی افزود: برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ملت ایران همه یک صدا و یکپارچه شدند و این وحدت و پیروی از ولایت بود که پیروزی بزرگ را برای کشور همراه آورد. وی افزود: برای حفظ و صیانت از انقلاب باید همه دست به دست هم دهیم وهمچنان با وحدت و پیروی از مقام عظمای ولایت در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.
پخش کلیپ،معرفی کتاب، معرفی ایام و وقایع،معرفی شخصیت حضرت امام راحل(ره)، مسابقه، شعر خوانی، اجرای سرود بصورت جداگانه توسط اعضای دختر و پسر ،دکلمه توسط یکی از اعضای ادبی مرکز بنام مریم فکری و نمایش خلاق متشکل از اعضای پسر توسط آقایان حسین جعفری، امیرعلی اجرایی، سهیل خدمتی و محمدمجیدی از دیگر برنامه های این جشن بود.
اختتامیه جشن اهدای جوایز همراه با پذیرایی میهمانان حاضر بود.
ایستگاه نقاشی با موضوع (رنگ تو، رنگ من، رنگ انقلاب ما )در دو روز جداگانه برگزار ودر پایان شش اثر برگزیده به ترتیب در بخش اعضای دختر فرشته هنگامی و نگین سیدی و در بخش اعضای پسر مهدی طاعتی، علی امینی و محمد مجیدی مورد تقدیر قرار گرفت.
شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضورکودکان و نوجوانان اعضای دختر و پسر و مربیان آخرین برنامه دهه مبارک فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت آباد بود.
مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز با تراکت و پلاکارتهایی که در دست داشتند همراه مردم همیشه در صحنه دهستان دولت آباد در این راهپیمایی باشکوه حضور یافته و با شعارهای دندان شکن استقلال آزادی جمهوری اسلامی ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اسلام زدند .
در پایان مراسم قطعنامه ی بر حفظ نظام و حمایت از ولایت فقیه خوانده و مردم با گفتن شعارهای الله اکبر، الله اکبر خامنه ای رهبر قطعنامه مذکور را تثبیت نمودند .
مرکز گرمی
در نخستین روز از دهه مبارک فجر، همزمان با سراسر کشور، زنگ انقلاب در کانون مرکز گرمی به صدا درآمد.
 در دومین روز دهه مبارک فجر مورخه 13/11/93با حضور فرماندار شهرستان مغان (گرمی) به همراه مسئولین ادارات و تعداد 100نفر از دانش آموزان به همراه معلمان خود نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری و ادبی و دستاوردهای انقلاب زنان و والدین اعضابا عنوان (رنگین کمان انقلاب در سالن سینمای مرکز گرمی افتتاح گردید.
روز سه شنبه سومین روز دهه مبارک فجر مورخه 14/11/93ساعت 11صبح در محل سالن ورزشی حجاب گرمی باحضور بیش از 100نفر اعضا کانون پرورش فکری مرکز گرمی به همراه معلمان و مربیان کانون بازیهای بومی محلی و مسابقه انجام گردید .
در ابتدای برنامه مربی مسئول مرکز ضمن خوش آمد گویی به اعضا و معلمان و تبریک دهه فجر به تشریح برنامه های کانون دردهه مبارک فجر پرداختند و از حضور پر شور اعضا در این برنامه تقدیر و تشکر نمودند .
اهم این برنامه : قصه گوی مربیان ،معرفی ایام،بازی هفت سنگ،بش داش،موتالا موتال،لی لی،مسابقه پرتاب دارت به تصویر شاه ،مسابقه طناب کشی و دو و.....بود، در آخر برنامه از گروههای برتر با اهدا جوایز تقدیر به عمل آمد.
همچنین عصر شعری با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان مغان (گرمی)درمورخه 14/11/93روز سه شنبه ساعت 15عصر در سالن آمفی تئاتر کانون با حضور اعضا نوجوان کانون با حضور سرهنگ دشتی مسئول بسیج هنرمندان استان و جمعئی از مسئولین شهر برگزار گردید.
اهم این برنامه قرائت قرآن توسط مربی فرهنگی مرکز اسلام حسن زاده ،خیرمقدم گویی توسط مربی مسئول مرکز گرمی،سخنرانی سرهنگ دشتی ،قرائت اشعار توسط نوجوانان ، جوانان ،شاعران پیشکسوت منطقه واولیائ اعضا و اهدائ لوح یادبود وجوایز به همه شرکت کنندگان بود.
با حضور بیش از 200نفراعضاکانون پرورش فکری مورخه 16/11/93 روز پنج شنبه در مزارشهدائ صاحب الزمان گرمی مسابقه نقاشی با حضور استاندار محترم جناب آقای خدابخش ،نماینده محترم مجلس،فرماندار شهرستان مغان و سایر مسئولین ادارجات برگزار گردید.
در این برنامه استاندار اردبیل از نزدیک با اعضا ومربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گرمی آشنا شده و در مورد نقاشی اعضا وموضوع آن با آنها صحبت و گفتگو نمودند.در آخراین برنامه از اعضا برگزیده تقدیر به عمل آمد.
در هفتمین روز دهه مبارک فجرمورخه 18/11/93روز شنبه ساعت 11صبح اعضا نوجوان دختربه همراه معلم خود از نمایشگاه آثار اعضا و محصولات فرهنگی و فروش مرکز گرمی بازدید نمودند.
مربیان مرکز گرمی ضمن خوش آمد گویی و تبریک دهه مبارک فجر به تشریح وقایع انقلاب و فعالیتهای کانون برای نوجوانان پرداختند. .
در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر به مناسبت گرامیداشت این ایام الله و سی‌و‌ششمین بهار پیروزی انقلاب، مرکز فرهنگی هنری گرمی باشکوه‌تر از سال گذشته با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب، میزبان صدها کودک و نوجوان علاقمند بود.
این برنامه که با عنوان جشن بزرگ انقلاب بود با همکاری صمیمانه کمیته زنان و خانواده و کمیته کودک و نوجوان شهرستان گرمی در مورخه 19/11/93 روز یکشنبه راس ساعت 11 صبح با حضور 100 نفر از اعضای دختر و پسر کانون و بانوان و دختران نمونه و نخبه و کار آفرین شهرستان گرمی و با حضور حاج موسوی نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی ، مهندس اعلایی فرماندار شهرستان گرمی و سایر مسئولین ادارات در مجتمع فرهنگی ، هنری حافظ برگزار گردید .
این برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شده و سپس سرود ملّی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد. در ادامه برنامه حبیبه کریمی مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان گرمی به مدعوین و میهمانان خوش آمد گویی و خیر مقدم گفته و به تشریح فعالیتهای کمیته کودک و نوجوان در دهه فجر پرداخت . در ادامه برنامه جناب آقای اعلایی فرماندار محترم و حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای موسوی در سخنانی جداگانه به تبیین و تشریح اهداف و آرمانهای انقلاب پرداخته و همگان را برای حفظ و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی فرا خواندند . پخش سرود گوزل ایرانیم توسط گروه سرود اعضای دختر کانون پرورش فکری ، اجرای نمایش طنز بنگاه زلفعلی توسط گروه تئاتر گروه پیام گرمی، پخش کلیپ از فعالیتهای کانون و تقدیر از بانوان و کودکان و نوجوانان برتر پایان بخش این جشن باشکوه بود. همچنین خانم حبیبه کریمی مربی مسئول و مسئول کمیته کودک و نوجوان از سوی فرماندار شهرستان گرمی تجلیل شد.
همچنین در نهمین روز از دهه مبارک فجر جشن انقلاب با حضور خانواده کارکنان شهرداری و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی، هنری حافظ در مورخه 20/11/93 راس ساعت 1030صبح با سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای صفری امام جمعه محترم شهر گرمی و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای موسوی نماینده محترم مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه یافت
 مهندس اعلایی فرماندار شهرستان گرمی و سایر روسای ادارت شهرستان گرمی هم در این جشن حضور داشتند. اجرای سرود ای ایرانیم توسط گروه سرود اعضای پسر کانون مرکز گرمی ، اجرای نمایش عروسکی دم شغال توسط گروه نمایش عروسکی اعضای دختر مرکز گرمی ، اجرای نمایش طنز و اجرای مسابقه و شیرین کاری از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم با شکوه بود.
      دهمین روز شرکت همه همکاران مرکز گرمی در راهپیمایی شکوهمند 22بهمن.
مرکز انگوت
شرکت در مراسم زنگ انقلاب
همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی زنگ سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راس ساعت 9/33 دقیقه صبح روز 12 بهمن ماه و با شعار لبیک یا رسول الله با دستان بخشدار انگوت در دبیرستان شرف نواخته شد.
معرفی شخصیت حضرت امام خمینی
در روز 12 بهمن به مناسبت سالروز لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی برنامه هایی برای اعضا کودک و نوجوان اجرا شد ابتدا کلیپی از ورود حضرت امام خمینی(ره) پخش و یاد و خاطره ان روزها گرامی داشته شد در حین پخش کلیپ مربی در باره این روز بزرگ و تاریخی مطالبی ارائه و سپس به معرفی شخصیت بزرگ و انقلابی حضرت امام خمینی(ره) پرداختند و کودکان با قسمتهایی از زندگانی ایشان مخصوصا در زمان تبعید شان آشنا شدند. در اخر برنامه سرود دیو چو بیرون رود فرشته در آید را بصورت دسته جمعی قرائت کردند.
در دومین روز از گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه هایی برای اعضا نوجوان برگزار گردید. اعضا نوجوان مرکز انگوت ابتدا با وقایع این روز و این که این روز بنام انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی , مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است آشنا و سپس با سردادن شعارهای انقلابی و نوشتن انها بر روی مقوا و نصب آن در محوطه مرکز یاد و خاطره آن روزها را گرامی داشتند.
در سومین روز از گرامیداشت دهه فجر که بنام انقلاب اسلامی ،جوانان ،هویت ملی و علم و فن آوری نامگذاری شده است ضمن معرفی این روزبرنامه ای با عنوان معرفی شهیدان هسته ای اجرا شد. در این برنامه اعضا با شهیدان و دانشمندان هسته ای کشور عزیزمان ایران آشنا و و نام هریک از آنان را بر روی گل های لاله نوشتند و اعلام کردند که در آینده از ادامه دهندگان راه این شهیدان باشند.و در آخر برای شادی روح این دانشمندان هسته ای صلواتی نثار شد.
در چهارمین روز از گرامیداشت دهه فجر که با نام انقلاب اسلامی استحکام خانواده ،زنان و سبک زندگی ایرانی،اسلامی یاد شده است با همکاری اداره آموزش و پرورش و امور بانوان برنامه ای با عنوان گفتمان دینی زنان و مدیریت خانواده در اسلام برای بانوان عزیز اجرا شد در این برنامه پس از تلاوت قرآن و سرود ملی حجت الااسلام آقایی ابتدا در باره هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و سپس در باره جایگاه و ارزش زن در خانواده و اسلام و مدیریت زنان در خانواده سخن گفت.
غبار روبی مزار شهیدان گمنام
 در پنجمین روز از گرامیداشت دهه فجر که بانام انقلاب اسلامی ،ایمان ،جهاد و شهادت نامگذاری شده است ضمن معرفی این روز برای اعضا کودک به زیارت مزار شهیدان گمنام رفته و با ذکرفاتحه و صلوات ونثار گل های لاله دست ساز با آرمانهای شهدا تجدید پیمان نموده و یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.
مسابقه ادبی حرفهایم با امام
در هفتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجرمرکز انگوت  مسابقه ای با عنوان اگر امام را می دیدم و حرفهایم با امام ، را برای اعضا کودک اجرا نمود دراین برنامه اعضا دلنوشته های خود را برای حضرت امام خمینی (ره) بر روی کاغذ نوشته و در پایان تک تک اعضا نوشته های خود را برای همدیگر قرائت نمودند.
در هشتمین روز از دهه مبارک فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز انگوت مسابقه نقاشی با موضوعات امام آمد و دهه فجر برگزار کرد در این برنامه که بخشدار و رییس آموزش و پرورش منطقه انگوت و جمعی از مسئولین حضور داشتند کودکان بر روی پارچه و کاغذ تصورات ذهنی خود را از دهه مبارک فجر و آن روزهای به یاد ماندنی به تصویر کشیدند
این برنامه با شرکت صد نفر از کودکان شهر اجرا گردید. آقای فیروزی بخشدار انگوت ضمن بازدید از نقاشی اعضا دقایقی را با آنها به گفتگو پرداخت ودر پایان از بهترین نقاشی ها تجلیل به عمل آمد.
جشن انقلاب
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز انگوت با همکاری مدرسه دخترانه الزهرا روز دوشنبه 20 بهمن جشن انقلاب خود را با حضور بخشدار محترم و جمعی از مسئولین ادارات شهر، دانش آموزان و اعضا برگزار کرد.
برنامه های اجرا شده در این جشن عبارت بودند از تلاوت قرآن مجید ، سرود ملی، خیر مقدم گویی مربی مسئول مرکز،سخنرانی بخشدار محترم، قرائت مقاله با موضوع پیامبر اکرم (ص)،پخش کلیپ اجرای سرود با لباس محلی ،اهدای جوایز به اعضای فعال کانون و.... ،
ساخت تقویم روز شمار انقلاب و خاطرات روز های انقلاب
اعضا کودک مرکز انگوت در دهممین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر پس از آشنایی با عناوین روز های بهمن با استفاده از مقوا و کاغذ رنگی تقویم روز شمار انقلاب را از 12 الی 22 بهمن با همکاری یکدیگر درست کردند و در برنامه ای دیگر مربی کتابهایی را در ارتباط با پیروزی انقلاب اسلامی و حضرت اما م خمینی (ره) معرفی نمود.
برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی
در طول ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مرکزانگوت برپا شد و مورد باردید عموم بخصوص کودکان و نوجوانان قرار گرفت.
شرکت در راهپیمایی و اجرای نقاشی همگانی
با حضور گسترده اعضا در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت و نقاشی همگانی با همکاری سپاه منطقه بین اعضا کودک و نوجوان اجرا شد.
مرکز موران
« گزارش فعالیتهای انجام شده در دهه مبارک فجر سال 1393 در کانون مرکز موران»
مراسم رسمی برای آغاز جشن های پیروزی انقلاب همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام از ساعت 33/9 دقیقه با حضور والدین ،دانش آموزان مجتمع آموزشی و پرورشی حضرت امام (ره) ، دبیرستان دخترانه مدرس و هنرستان پسرانه شهید آقایی زهرا ،  خانواده های شهدا، مسئولین ادارات ، بخشدار موران و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش موران در محوطه مجتمع آموزشی حضرت امام (ره) زهرا برگزار شد. در ابتدای مراسم بعد از تلاوت چند آیه از کلام الله مجید ، زنگ انقلاب در ساعت 9:33 توسط بخشدار محترم بخش موران نواخته شد . سپس سرود ملّی توسط حاضرین قرائت شد ، خیر مقدم گویی توسط مدیر محترم مجتمع ، قرائت شعر انقلاب توسط یکی از والدین ، سخنرانی معاونت محترم پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان گرمی ، اهدای جوایز به دانش آموزان برتر اخلاقی ، احکامی ، قرآنی و ممتاز درسی از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشن با شکوه بود.
همچنین در اولین روز ایام الله دهه مبارک فجر راس ساعت 11 صبح از محوطه حوزه مقاومت بسیج امیر المومنین (ع) بخش موران با حضور 100 دستگاه خودروهای عمومی ، شخصی ، اداری ، نظامی و انتظامی در نوار مرزی به طول 30 کیلومتر بانصب پرچم و پلاکارد بر ماشینها و پخش سرودهای انقلابی رژه خودرویی برگزارشد. در این رژه کارکنان کانون مرکز موران هم با خودروی شخصی خود در این رژه خودرویی شرکت کردند. 
در سومین روز از دهه مبارک فجر مهدی جاوید مربی مسئول مرکز موران در مدرسه ابتدایی روستای خانبلاغی حضور یافته و فعالیتهای متنوعی اجرا کرد . معرفی وقایع انقلاب ، پخش فیلم ، ساخت کاردستی، اجرای مسابقه و بازی و سرگرمی از جمله برنامه های اجراشده در این مدرسه بود
در پنجمین روز از دهه مبارک فجر روز پنجشنبه 16/11/93 حسن زاده مربی فرهنگی مرکز در معیت بخشدار موران و سایر روسای ادارات در گلزار شهدای روستای افسوران حضور یافته و ضمن نثار صلوات و فاتحه بر روح نه /9 شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس روستای افسوران ، مزار شهید را غبار روبی کرده و با گلاب شستشو دادند.
در هفتمین روز از دهه مبارک فجر 18/11/93 روز شنبه راس ساعت 11 قبل از ظهر حسن زاده مربی فرهنگی مرکز در مدرسه ابتدایی روستای کلانسرا حضور یافته و برنامه های متنوعی را اجرا کرد. اجرای معرفی وقایع انقلاب سال 1357 ، معرفی شخصیت حضرت امام (ره) ، اجرای قصه پسرک تنبل و پخش فیلم عروسیه عروسی از دیگر برنامه های اجرا شده در این روز بود.
در نهمین روز از دهه مبارک فجر روز دوشنبه 20/11/93 ساعت 11 صبح دبستان شهید بهشتی زهرا به همراه معلّمان خود در کانون مرکز موران حضور یافته و مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی برگزار گردید . این برنامه که با حضور بخشدار موران و سایر روسای ادارات برگزار گردید از نفرات برتر مسابقه نقاشی تجلیل شده و ما بین بخشدار و مسئولین ادارات هم مسابقه دارت برگزار شد که در این مسابقه مسئولین عکس شاه را نشانه گرفتند . که در پایان آقای جاوید از کانون ، مهندس بهشتی از جهاد کشاورزی و آقای اصلان زاده بخشدار موران به ترتیب بیشترین امتیاز را کسب کرده و مورد تشویق همگان قرار گرفتند.
در دهمین روز از دهه مبارک فجر روز سه شنبه 21/11/93 اعضا کانون به همراه مربی خود آقای جاوید پرچم آمریکا و اسرائیل را در ابعاد 70*100 درست کردند . این پرچم ها بنا به پیشنهاد اعضای ستاد دهه فجر بخش موران طراحی شد که قرار است در راهپیمایی 22 بهمن با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به آتش زده شود. همچنین در این روز اعضا پوستر هایی با موضوع انقلاب اسلامی با راهنمایی مربی خود درست کردند.
در آخرین روز از دهه مبارک فجر در 22 بهمن اعضا و مربیان کانون مرکز موران به همراه سایر اقشار در این راهپیمایی عظیم شرکت کرده و در پایان اعضای کانون که پرچم آمریکا و اسرائیل را درست کرده بودند در جلوی چشم همگان پرچم را آتش زدند و شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند . مجری برنامه راهپیمایی 22 بهمن بخش موران هم برعهدی حسن زاده مربی فرهنگی مرکز موران بود.
مرکز نیر
گزارش برنا مه های اجرا شده در مرکز نیر در ایام الله دهه مبارک فجر
امسال در دهه مبارک فجر ویژه برنا مه های متنوعی در مرکز نیر به اجرا درامد از جمله آن دیدار با امام جمعه شهرستان با حضور اعضای نوجوان و مربیان مرکز حضور مربیان مرکز در مدرسه پیشدبستانی اطلس و اجرای فعالیتهای فرهنگی هنری اجرای مسابقه نقاشی بر روی دیوار پختن اش دوغ و پخش ان در بین اعضای کودک- قصه گویی اموزش لاله ی کاغذی معرفی شخصیت امام خمینی (ره) - برگزاری جشن بزرگ انقلاب با مشارکت کمیته کودک و نوجوان و کمیته زنان و خانواده - افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و آثار اعضا بدست مشاور محترم فرماندار - کشیدن نقش پرچم بر روی صورت اعضا و اشنا کردن انها با مفهوم رنگهای پرچم  درست کردن پرچم با استفاده از تکنیک چاب با دستان کوچک اعضا ، همه و همه فعالیتهایی بودند در راستای بیان و اهمیت دهه مبارک فجر و ایجاد شورو نشاط انقلابی در بین کودکان و نوجوانان مرکز .
افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و آثار اعضا
اجرای مسابقه نقاشی دیواری
قصه گویی و آموزش کاردستی
پختن اش دوغ توسط کمته کودک و نوجوان و پخش ان در بین اعضای کودک
اجرای سرود انقلاب توسط اعضای کودک در مراسم جشن کمیته کودک و نوجوان و کمیته زنان و خانواده
اهدای جایزه به اعضای کتابخوان مرکز توسط مشاور محترم فرمانداری و مسئول مرکز
شرکت پر شور اعضا در جشن کمیته کودک و نوجوان شهرستان در محل سالن مهدیزاده با هماهنگیهای بعمل امده با اموزش و پرورش
اجرای فعالیتهای هنری خاص در این ایام
مرکز بیله‌سوار
گزارش مسابقه نقاشی دهه فجر93
       به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نمایشگاه عکس انقلاب، در سالن کانون پرورش فکری بیله سوار برگزار شد که این نمایشگاه در طول دهه فجر مورد بازدید دانش آموزان، اعضای کانون، اعضای مهد و غنچه های هلال احمر قرار گرفت.
در طول این دهه فعالیت هایی چون معرفی کتاب، معرفی شخصیت های انقلابی، معرفی وقایع و ایام و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در مرکز انجام شد.
     یک سری مسابقه بین اعضای کانون، اعضای مهد کودک میهن و غنچه های هلالِ هلال احمر شهرستان بیله سوار در سالن ورزشی هلال احمر برگزار شد. در این مسابقه که در دو گروه 36 نفری برگزار شد اعضا با موضوع انقلاب اسلامی نقاشی کشیدند و با زبان نقاشی با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کرده و پیمان بستند که راه شهدا را ادامه داده و از انقلاب اسلامی پاسداری کنند.
        در پایان مسابقه به اعضاء شرکت کننده در مسابقه از طرف کانون و هلال احمر شهرستان بیله سوار جوایزی اهدا شد. مسابقه ادبی با موضوع انقلاب ، کارت پستال سازی، نشریه نگاری، مسابقه بازی های بومی- محلی و همچنین مسابقه سرود بین اعضای کانون، دانش آموزان و اعضای مهد های کودک از دیگر مسابقات این ایام بود.
      جشن بزرگ انقلاب که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیله سوار در مجتمع امام علی(ع) برگزار شد، با برنامه هایی چون: اجرای موسیقی سنتی، سرود و نمایش طنز، فضایی شاد را برای مخاطبان خود ایجاد کرد.
    حضور گسترده و بی نظیر در نماز عبادی- سیاسی جمعه و راهپیمایی 22 بهمن تجدید میثاق با انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای(مد ظله) بود و اینکه این راه ادامه دارد.
مرکز جعفرآباد
12 بهمن ماه :اجرای نمایش خلاق با موضوع تظاهرات و راهپیمایی
در روز 12 بهمن ماه کلاس ششم ابتدایی از مدرسه امام صادق به همراه مدیر ومعلم خود به کانون آمده وپس از زده شدن زنگ انقلاب از طریق تلویزیون سرود های انفلابی را به صورت دسته جمعی خواندندومعرفی این روز که روز آمدن امام به ایران وپیروزی انقلاب اسلامی بود برای اعضا ودانش آموزان از طریق مربیان صورت گرفت در ادامه اعضا به گروههای 5 نفره تقسیم شدند وبرای اجرای نمایش خلاق با موضوع تظاهرات وراهپیمایی راهنمایی های لازم را از مربیان گرفتند وهر گروه جداگاه به تمرین نمایش پرداختند.
پس از اتمام تمرین گروهها یکی یکی نمایش خود را برای دوستان ومربیان ودیگر گروهها اجرا نمودند ودر پایان مربیان مرکز یک گروه را به عنوان گروه برگزیده انتخاب نموده وجایزه اهداء کردند.
13بهمن ماه:مسابقه نقاشی با محوریت هنر وتمدن(مدیریت جهادی واقتصادمقاومتی)
در روز 13 بهمن ماه دانش آموزان کلاس چهارم وپنجم ابتدایی از مدرسه حضرت معصومه به همراه معلم ومربی پرورشی به کانون آمده ودر مسابقه بزرگ نقاشی که بصورت گروهی ودور فلکه کانون با محوریت هنر وتمدن اسلامی بود شرکت کردند در این میان اعضا از تکنیکها وروشهای مختلفی چون کلاژ، چاپ، خراش و... استفاده نمودند وپس از اتمام مسابقه کلیه آثار اعضا را کنار هم قرار داده ونمایشگاهی از این آثار تشکیل دادیم تا بقیه اعضا وبازدید کنندگان نیزآثار را تماشا کرده واز آن لذت ببرند.
14بهمن ماه : برگزاری ششمین جشنواره نشریه نگاری کانون وبین مدارس
امسال برای ششمین بار اجرای جشنواره نشریه نگاری در ایام اله دهه فجر برگزار گردید وطبق سنوات گذشته هماهنگی های لازم با اداره آموزش وپرورش ومدیران مدارس صورت گرفت وفراخوانی به کلیه مدارس ابتدایی با معرفی موضوعات نشریه که شامل(انقلاب ودهه فجر-معرفی شخصیت امام خمینی-هفته وحدت) بود وقرار شد از هر مدرسه کلاسهای پنجم وششم با گروههای سه نفره که مستعد در زمینه هنری وادبی بودند انتخاب شوند و مسئولیت این کار نیز برعهده مربیان پرورشی مدارس گذاشته شد وقرار شدهر گروه قبل از آمدن به جشنواره یکی ازموضوع را به دلخواه انتخاب کرده مطالب وطرح نشریه را انتخاب کرده ودر روز جشنواره با آمادگی کامل به رقابتی سالم با گروههای دیگر شرکت کننده بپردازند.
جشنواره ساعت 9 روز دوشنبه مورخ14/11/93 باشرکت مدارس امام صادق، حضرت معصومه ونرگس وبا حضور 7 گروه که 4گروه دختر و3گروه پسر به همراه مربیان پرورشی آمده بودند آغاز گردید.بدین ترتیب که کلیه ملزومات لازم جهت اجرای جشنواره در اختیار کلیه گروهها قرار گرفت وهر گروه با تکنیکهای متفاوتی چون استفاده از کاغذ رنگی، گواش، گواش و... کار طراحی ونقاشی نشریه را شروع کردند ودر ادامه هر گروه یک موضوع از سه موضوع را انتخاب کرده ومطالب آماده خود را با کمک وراهنمایی های مربیان مرکز ومربیان پرورشی روی مقوا نوشتند.
در ضمن در طول اجرای جشنواره مسئولین شهر از اعضایی که در حین فعالیت نشریه نگاری بودند بازدید کرده وبا تک تک گروهها در مورد موضوع نشریه وروش کار صحبت کرده واعضا ومربیان مرکز را به خاطر همت وتلاش مضاعف در خصوص استمرار اجرای این جشنواره بصورت همه ساله که موجب رشد وپیشرفت هنری وادبی وفرهنگی اعضا شده وعلاقمندی آنها را به انجام فعالیتهای گروهی دوچندان کرده، مورد تقدیر قرار دادند.همچنین قرار شد در روز رونمایی از 93پیام کتاب خلاصه نویسی شده، نمایشگاهی ازکلیه نشریات آماده شده اعضا ودانش آموزان را برپاگردد وبه گروههای انتخابی که با داوری مربیان مرکزصورت می گیرد جوائز ولوح تقدیری توسط مسئولین شهراهداء گردد.
اجرای فعالیت نشریه نگاری تا ساعت 3 بعد از ظهر ادامه یافت وگروهها هر کدام پس از اتمام جشنواره با در دست گرفتن نشریه بصورت دسته جمعی عکس گرفته وپس از پذیرایی راهی خانه های خود شدند.
از بین 7 اثر ارائه شده یک گروه دختر از مدرسه حضرت معصومه با نشریه وحدت ودوستی ویک گروه پسر از مدرسه امام صادق وبا موضوع دهه فجرانتخاب شدند .
15 بهمن ماه: مسابقه کارت پستال سازی با موضوع انقلابعلم وفناوری
جهت اجرای مسابقه کارت پستال سازی علاوه بر دعوت از کلاس ششم مدرسه امام صادق اعضا ودانش آموزان علاقمند نیز با آوردن وسایل دوریختنی شامل کامواهای رنگی، دکمه، گونی، اسپری وهمچنین با وسایل دیگری که مربیان مرکز در اختیارشان قرار داده بودند ابتدا در مورد موضوع کارت پستال سازی ونحوه کار راهنمایی های لازم را از مربیان مرکز گرفتند وسپس هر عضو بصورت انفرادی با در اختیار گرفتن مقوا ووسایل مورد نیاز خود طرح نشریه را روی مقوا زده وبا تکنیکهای متفاوتی شروع به کارت پستال سازی کردند ودر ادامه هر کدام یکی از شعارهای انقلابی را روی کارت پستال خود نوشته ودر پشت کارت پستال شناسنامه خود را نیز نوشتند.
پس از اتمام مسابقه نمایشگاهی از آثار اعضا تشکیل گردید وسه اثر از آثار اعضا را که با ملاکها ومعیارهای کارت پستال سازی مطابقت داشت انتخاب نموده وجوایز هر عضو را در همان روز مربیان مرکز به اعضا تقدیم کردند.
16 بهمن ماه: برگزاری مسابقه ادبی ( دست نوشته های خلاق وداستان باموضوع انقلاب ونقش ولایت فقیه)
 طی فراخوانی که به مدارس ارسال شده بود در این روز کلیه اعضا ادبی به همراه اعضا علاقمند به فعالیت ادبی به همراه مربی ادبی با موضوعات مسابقه ادبی که در ارتباط با انقلاب بود ودر فراخوان ادبی نیز نوشته شده بود به ترتیب گروه سنی نشسته وهر کدام داستان یا دست نوشته خود رادر حضور مربی ودر مرکز نوشتند وپس از اتمام مسابقه، مربی دو اثر از اعضا کودک، شامل دست نوشته ودو اثراز اعضا نوجوان، شامل داستان انتخاب نموده وبرای هر عضو متناسب با گروه سنی اشان جایزه وکتاب اهداء کردند.
18 بهمن ماه: برگزاری مسابقه ساخت عروسکهای بومی ومحلی ( گلین بالا)
به کلیه اعضا کودک ونوجوان دختراز یک هفته قبل اطلاع رسانی شده بود که در روز شنبه مورخه 18/11/93 به همراه مادرها یا مادربزرگها وبا همراه داشتن پارچه ووسایل مورد نیاز برای عروسک سازی در کانون حاضر شوند وهر عضو به کمک مادر یا مادر بزرگ خود در کانون گلین بالاهای محلی را بسازند.
مسابقه از ساعت9 با حضوربیش از 15 نفراز مادربزرگها ، مادرها واعضا با شور وشوق خاصی شروع شد وهر عضو فعالانه در خدمت بزرگتر خود بود تا بهترین گلین بالای منطقه خود را با سلیقه وبه زیبایی بسازد در طول اجرای جشنواره مربیان مرکز در کنار اعضا ومادربزگها بودند تا هم مسابقه بصورت عادلانه برگزار گردد وهم اگر وسایلی مورد نیاز باشد در اختیار گروهها قرار گیرد.
ساخت گلین بالا حدود 3 ساعت طول کشید ودر پایان عروسکهای محلی زیبایی با لباسهای رنگارنگ ومتنوع توسط مادربزگها واعضا ساخته شد.از بین گلین بالاهای ساخته شده 8 گلین بالابه مرحله داوری رفت وازبین آنها نیز 2 گلین بالا به عنوان منتخبین مسابقه اعلام شدند.درداوری گلین بالاها کلیه معیارهای ساخت عروسک اعم از سلیقه، ظرافت، تنوع رنگ، بومی ومحلی بودن ومیزان همکاری اعضا با مادربزرگها در نظر گرفته شده بود.
جوایزی هم که برای آثار انتخاب شده در نظر گرفته شده بود هم به مادربزگها وهم به اعضا تعلق گرفت.
19 بهمن ماه: برگزاری بازیهای بومی محلی
اعضا پسر از مدرسه امام صادق واعضا دختر از مدرسه نرگس به همراه مربیان مرکز در محوطه کانون به گروهها ودسته های متفاوتی تقسیم شدند ومربیان مرکز برای هر گروه در مورد انواع بازیهای محلی چون، گیزلین پاچ، قایش گوتدی، شاه وزیر، هفت سنگ، ائوچیک ائوچیک، دستمال آتدی، بش داش ویک بخش شامل بازیهای ابتکاری که توسط خود اعضا طراحی شده بود توضیحات لازم را دادند.
در ادامه اجرای بازیهای بومی محلی برای هر گروه بصورت مشترک توسط مربی انتخاب می شد وهر گروه برای خود سرگروهی را انتخاب می کرد ودر گوشه ای از محوطه کانون به تمرین بازی انتخابی خود می پرداختند بعد از اینکه کلیه گروهها برای اجرای بازی آماده شدند با استارت مربی وتشویق گروهها هر گروه بصورت مجزا جلو آماده ونام بازی محلی وروش اجرای آن را برای گروهها توضیح می داد وشروع به اجرای بازی می کرد.
گروهها یک یک بازیهای انتخابی خود را انجام دادند در ادامه هر گروهی که داوطلب بود بازی گروههای دیگر را نیز برای دوستان اجرا می کرد.قسمت بعدی مسابقه بازیهای ابتکاری بود که هر گروه با همفکری یک بازی را طراحی کرده وروی کاغذ نوشتند وبه مربیان دادند وبعد از تایید مربی به تمرین بازی خود پرداخته وپس از آمادگی کامل برای گروههای دیگر بازی خود را به اجرا گذاشتند.
بازیهایی محلی اعضا دختر وپسردر یک روز ودر ساعتهای متفاوت توسط مربیان مرکز برگزار گردید.
در قسمت بازیهای محلی  دو گروه ، یک گروه از بازیهای محلی که مربیان برای گروهها تعیین کرده بودند ویک گروه از بازیهایی که اعضا بصورت ابتکاری اجرا نمودند انتخاب شدند ومربیان برای کلیه اعضای گروههایی که انتخاب شده بودند جوایزی را اهداء کردند.
20بهمن ماه: رونمایی از 93 پیام کتاب خلاصه نویسی شده
طرح پیام کتاب خلاصه نویسی از 93 کتاب، یکی از ویژه برنامه هایی بود که در زمینه طرح توسعه کتابخوانی در سال93 پیش بینی شده بود واز ابتدای سال طی فراخوانی کلیه مدارس ابتدایی وراهنمایی را با این طرح آشنا ساخته بودیم وقرار بود هر عضوی که 93 کتاب را در طول سال تا ایام اله دهه فجر بتواند طبق اصول صحیح پیام کتاب را بنویسد در ویژه برنامه های ایام اله دهه فجر93 هزار تومان جایزه بگیرد.
جهت تشویق اعضا به شرکت در این طرح در طول سال هر کلاسی که به کانون می آمد مربیان مرکز اعضا ودانش آموزان را با طرح پیام کتاب آشنا می کردند وبه هر عضوکتابی متناسب با گروه سنی شان می دادند وپس از مطالعه هر کدام پیام کتاب را یا درصفحه ای می نوشتند ویا برای دوستان بصورت شفاهی می گفتند.
یکی از موفقیتهای شاخص مرکز جعفرآباد در طول سال 93 اجرای همین طرح پیام کتاب بود که بسیاری از اعضا کودک وحتی نوجوان را درگیر مقوله کتاب وکتابخوانی کرده بود.بطوریکه به همت همکاران مرکز جعفرآباد 93 تا از بهترین پیام های کتاب اعضا دختر وپسر مرکز در طول سال انتخاب شده ودر 93 میوه درختی که طراحی شده بود آویزان گردید.
در روز بیستم بهمن ماه نیز با حضور بخشدار، وکلیه مسئولین شهر رونمایی از 93 پیام کتاب که با طراحی یک درخت ونوشتن پیام ها در میوه های درخت که به همت اعضا ومربیان مرکز طراحی وبه اتمام رسیده بود، انجام شدومسئولین شهر هر کدام پیام های نوشته شده را برداشته وبه دقت مطالعه کردند.در ادامه امام جمعه شهر جعفرآباد اجرای این طرح را که موجب بالا بردن فرهنگ مطالعه در چنین منطقه ای که یک منطقه مرزی می باشد مایه مباهات دانست واز دست اندکاران ومربیان مرکز که عاملان اصلی ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی به روشها وشیوه های متنوع هستند تقدیر وتشکر نمودوخواستار ادامه اجرای چنین طرحهایی در کانون پرورش فکری شد.
همچنین در کنار این فعالیت نمایشگاهی از کلیه خلاصه نویسی هایی که در طول سال صورت گرفته بود به همراه کتابسازی هایی را که توسط اعضا کودک ونوجوان صورت گرفته بودبرپا گردیده بود که مسئولین ضمن بازدید از این آثار، از آثار دیگری که در طول دهه فجر در قالب جشنواره ومسابقه آماده شده بود وشامل، نشریه نگاری، گلین بالا سازی، کارت پستال سازی، نقاشی وآثار ادبی بازدید نموده وازمربیان مرکز که نهایت تلاش خود را در طول این ایام کرده بودند، تقدیر وتشکر کردند.
21بهمن ماه:پخش فیلم های انقلابی برای کلیه مدارس ابتدایی وراهنمایی
طبق هماهنگی های قبلی که با اداره آموزش وپرورش صورت گرفته بود در روز 21 بهمن ماه اعضا ودانش آموزان مدارس از ساعت 9 صبح تا 2بعد از ظهر به صورت نوبتی وبا اتوبوس آموزش وپرورش به کانون آمده و در سالن سینمای مرکز شاهد تماشای فیلم های انقلابی از طریق ویدیو پروژکتور شدند وهر گروه پس از اتمام تماشای فیلم با پذیرایی از کانون خارج شده وگروه بعدی داخل سالن سینما می شدند.
همراه باگروه آخر که به تماشای فیلم آمده بودند کارشناس آموزش ابتدایی نیزبه کانون آمده وبه همراه دانش آموزان به تماشای فیلم های انقلابی پرداخته ودر پایان از مربیان کانون که باعث تجدید خاطرات انقلابی وارتباط دادن نسل های جدید با حال وهوای آن زمان شدند تقدیر وتشکر نمودند.
22بهمن ماه: شرکت پرشور اعضا ومربیان در راهپیمایی 22 بهمن ماه
اعضا به همراه مربیان با در دست داشتن پلاکارد وپرچم وشعارهای انقلابی به سیل عظیم مردم شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن شتافته وبا گفتن شعارهای انقلابی یاد وخاطراین روز را گرامی داشتند.
مرکز اصلاندوز
به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره)رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ایران با حضور دانش آموزان مدرسه ی ابتدایی الزهرا ویژه برنامه ای به همین مناسبت برگزار گردید. در این برنامه ابتدا سرودهای انقلابی پخش شد و یاد و خاطره ی روزهای خوب پیروزی بار دیگر در ذهن کودکان تداعی گردید.در ادامه مربی مرکز به معرفی انقلاب اسلامی ایران و ورود امام درروز 12بهمن به ایران و دلایل تبعید ایشان در قالب یک مسابقه ی سوالی پرداخت. کودکان در نقاشی دسته جمعی گوشه ای از حوادث دوران انقلاب اسلامی را با تکنیک گواش به تصویر کشیدند. اجرای سرود و شعرخوانی از جمله برنامه های اجرا شده در این برنامه بود.
 در سیزدهم بهمن کودکان پیش دبستانی در ویژه برنامه ی بهار انقلاب شرکت کردند . در این برنامه کودکان به صورت دسته جمعی سوره ی نصر را قرائت کردند سپس چندین شعر به صورت گروهی و فردی توسط کودکان شعرخوانی شد . کودکان با سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند و با استفاده از این رنگ ها پرچم ایران را رنگ آمیزی کردند سپس با در دست داشتن  پرچم هایی که با دست خود ساخته بودند سرود جمهوری اسلامی ایران را اجرا کردند.
مسابقه ی جورچین شعارهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضا اجرا گردید در این فعالیت اعضا  در مدت زمان تعیین شده با کنار هم قرار دادن  کلمات شعار مورد نظر را تکمیل  کردند . اعضا در مسابقه ی خوشنویسی با سرمشق ، دیو چو بیرون رود فرشته در آید شرکت کردند. مقاله ای تحت عنوان آشنایی با شخصیت امام خمینی(ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط یکی از اعضا قرائت شددر پایان این برنامه از اعضای برتر دو مسابقه تقدیر شد.
دهمین جشنواره ی ادبی منطقه ی مغان با حضور مربیان و اعضای مراکز پارس آباد ،اصلاندوز ، گرمی ، انگوت ، جعفرآباد، بیله سوار و موران در مرکز 1پارس آباد برگزار گردید. در این جشنواره محدثه جهانگیرزاده و شکیلا فرجیان در بخش داستان نویسی از مرکز اصلاندوز حضور داشتند .اعضا و مربیان شرکت کننده در بخش های مختلف جشنواره جوایز خود را از مسئولین شهرستان دریافت نمودند.
در هفتمین روز از دهه ی مبارک فجر، قصه ی هرسه فریاد زدیم :الله اکبرتوسط مربی  برای اعضا قصه گویی شد. کودکان و نوجوانان با توجه به مضمون و مفهوم قصه ای که شنیده بودند  به تصویر گری آن پرداختند .در ادامه ی این برنامه داستانهایی از کتاب خاطرات بچه های انقلاب به صورت جمع روخوانی گردید.
در هشتمین روز از ایام دهه ی فجر کودکان و نوجوانان با استفاده از مقواهایی به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تعدادی قاب عکس  در اشکال مختلف ساختند و تصاویری از صحنه های انقلاب اسلامی ،امام خمینی (ره)و....را در این قاب عکس ها قرار دادند.
به مناسبت ایام دهه ی فجر مراکز 1 و2 پارس آباد و اصلاندوز با مشارکت همدیگر به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ،ادبی و هنری پرداختند . در این برنامه با توضیحات مربی درباره وقایع 12 بهمن و ورود امام خمینی (ره) به میهن ، ماکت ورود هواپیمای امام خمینی (ره) در 12 بهمن سال 57 ساخته شد . اجرای نشریه ی دیواری ، معرفی کتاب ، بازدید از نمایشگاه کتاب انقلاب ، نقاشی ، روخوانی کتاب ، شعرخوانی و... ازجمله برنامه هایی بود که با محتوا و مضمون انقلاب اسلامی ایران برای کودکان و نوجوان اجرا گردید.
برایم از انقلاب بگو عنوان برنامه ای بود که به بیان خاطراتی از امام خمینی (ره) ، دوران انقلاب اسلامی ، تبعید امام خمینی (ره)، شعارهای انقلابی , راهپیمایی و تظاهرات مردم و...توسط مربی پرداخته شد . در ادامه  این برنامه مربی و تعدادی از اعضا از دیوان اشعار امام خمینی (ره) شعرهایی را خواندند.   
کتاب‌خانه‌های سیار روستایی
طبق سنوات گذشته اولین برنامه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام دهه‌ی فجر با کاروان شادی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی در سطح شهر کلید خورد.
در اولین روز از دهه مبارک فجر و مصادف با ‌اغاز ساعات ورود امام خمینی (ره) به ایران و دهه مبارک فجر کتاب‌خانه‌های سیار روستایی اردبیل با شرکت در کاروان شادی و پخش سرودهای انقلابی در سطح شهر، یاد و خاطره‌ی روزهای پرافتخار دهه مبارک فجر را گرامی داشتند.
جشن مشترک کتاب‌خانه‌های سیار
به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه مشترک کتابخانه های سیار روستایی اردبیل با شرکت کلیه اعضا از کلاس‌های اول تا ششم ابتدایی و نیز با حضور مدیر و معلمان در مدرسه شهید قربانزاده روستای سلطان‌آباد در پنجمین روز از دهه‌ی مبارک فجر برگزار شد.
در این برنامه مربی کتاب‌خانه سیار 3 روستایی اردبیل قصه روباه دم بریده را برای اعضا اجرا کرده و به اعضایی که در خصوص نتیجه اخلاقی قصه بهترین اظهار نظر را کرده بودند، جوایزی اهدا کرد.
در ادامه جواد رضائیان مربی کتابخانه سیار 2 روستایی اردبیل ضمن اجرای برنامه کاغذ و تا، نحوه ساخت مداد رنگی را با استفاده از کاغذهای رنگی برای اعضا توضیح داد و اعضا شروع به ساخت حج‌ های کاغذی کردند،که در پایان برنامه به بهترین کارها جوایزی اهدا گردید.
نقاشی با موضوع دهه فجر انقلاب اسلامی با تکنیک مداد شمعی از دیگر قسمت‌های این برنامه بود،که با مربیگری صابر وطنخواهی مربی کتابخانه سیار 1 روستایی اردبیل انجام شد و در پایان به بهترین آثار جوایزی اهدا گردید.
اجرای نمایش خلاق"پزشک قلابی" و اجرای سرود "خمینی ای امام" توسط اعضا از آیتم‌های دیگر این برنامه بودند. برنامه فوق با پذیرایی از میهمانان پایان یافت.
جشن دهه فجر کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی یک اردبیل در روستای قره چناق
در این جشن دانش‌آموزان با کمک معلمان و مربی خود آش دوغ درست کردند
برگزاری کارگاه در روستای قره لر و سربند
در این کارگاه‌ها دهه فجر انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان معرفی شد و دانش آموزان را بر اخلاق حسنه و نیکوکاری امام خمینی(ره) آشنا شدند.
در روز هجدهم بهمن در روستای مرنی و یونجالو بحث آزاد در مورد شخصیت حضرت امام خمینی (ره) اجرا شد در آخر مسابقه اجرا شد.
برپایی نمایشگاه نقاشی
در روستای نوجه‌ده از نقاشی کودکان نمایشگاه برگزار شد.
در روستای ساقصلو هم اعضا با پختن آش نذری این ایام را گرامی داشتند.
برنامه کاردستی‌های علمی با عنوان دستاوردهای علمی من
در سومین روز از دهه فجر انقلاب، به منظور ارتقای سطح علمی اعضای روستایی و بالابردن انگیزه خلاقیت‌های علمی، در برنامه‌ای با موضوع کاردستی‌های علمی تحت عنوان دستاوردهای علمی من، اعضا ضمن آشنایی با مفاهیم اختراع با تاریخچه برخی اختراعات بشر و لزوم پیدایش آن‌ها با کتاب دایره‌المعارف اختراعات آشنا شدند.
در این کتاب که تاریخچه پدایش اختراعات و تکامل آن‌ها بصورت تصویری به نمایش در آمده است اعضا توانستند با مراجعه به آن از ابتدایی‌ترین اختراعات با مراحل تکمیلی بعد از آن آشنا شوند. در ادامه اعضا با دستگاه تسویه آب شور به شیرین که توسط اعضای مراکز و با کمک دورریختنی‌ها ساخته شده بود با سیستم تسویه این گونه دستگاه‌ها آشنا شدند.
برگزاری کلاس الگوهای رفتاری حضرت فاطمه(س) در زندگی ایرانی اسلامی
در چهارمین روز دهه فجر، به منظور آشنایی اعضا با بهترین الگوی حیات حضرت فاطمه(س) برنامه‌ای برای اعضای دختر مرکز در روستای ملاباشی اجرا شد.
 در این برنامه ابتدا مربی در مورد این بانوی بزرگ اسلام صحبت نمود و در ادامه یکی از اعضا متنی را در مورد مشقاتی که در راه اسلام بر آن حضرت گذشت بیان کرد. هم‌چنین اعضا با روخوانی قسمت‌هایی از کتاب فاطمه(س) الگوی حیات برتر، در مورد لزوم توجه به حجاب اسلامی برای یک زن ایرانی و توجه به الگوهای رفتاری ایشان و بکارگیری در زندگی یک زن ایرانی- اسلامی صحبت کردند. 
جشن انقلاب
به منظور آشنایی اعضای مرکز سیار شماره(2) روستایی اردبیل با مراکز ثابت کانون و فعالیت‌های انجام یافته در این مراکز، جمعی از اعضای روستای نوشهر از مرکز شماره 4 کانون بازدید کردند.
  این بازدید که به مناسبت ویژه برنامه‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با جشن بزرگ مهربان مثل حضرت محمد(ص) با حضور دانش‌آموزان و معلمان ترتیب داده شده بود؛ از ساعت 10 صبح روز شنبه 18 بهمن ماه 1393 با حضور مراکز اردبیل برگزار شد. در این جشن برنامه‌های متنوعی برای مدعوین اجرا شد.
 تلاوت آیاتی چند از سوره فجر توسط عضو پسر مرکز4 اردبیل و هم‌خوانی سرود جمهوری اسلامی ایران توسط حضار آغازگر برنامه بود.
مجری این برنامه با تبریک سالگرد سی و ششمین بهار انقلاب از مربی مسوول مرکز 4جهت خیرمقدم‌گویی دعوت به عمل آورد.
هم‌چنین شعرخوانی عضو ادبی مرکز 1 اردبیل، پخش کلیپ انقلابی و معرفی شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران- حضرت امام خمینی(ره) توسط مرکز 2 اردبیل در قالب کلیپ، اجرای سرود"من عاشق محمدم"  توسط اعضای مرکز 5 اردبیل دیگر برنامه بود که در سالن سینمای مرکز 4 اردبیل اجرا شد.
 اجرای مسابقه شعارگویی و شعارنویسی توسط معلمان و دانش آموزان، اجرای مسابقه و سرگرمی سوال و جواب پازلی توسط و در اختتامیه، اجرای فعالیت نمایشنامه‌خوانی اعضای فعال مرکز 4 از کتاب مهربان مثل مسیح کانون و اهدای جوایز به برگزیدگان اعضا و دانش‌آموزان با پذیرایی از میهمانان جشن، پایان بخش برنامه‌ها بود.
اجرای مسابقه دل نوشته‌های ادبی
اعضای کتابخانه سیار2 روستایی اردبیل از روستای نیار دل نوشته‌های خود را با موضوع انقلاب اسلامی و اقتدار ملی، استکبار ستیزی بر روی کاغذ آوردند.
در این برنامه از اعضا خواسته شده بود تا دیده‌ها و شنیده‌های خود را در خصوص روزهای انقلاب و استکبار جهانی و وحدت ملی به روی کاغذ بیاورند.در ادامه برنامه اعضا ضمن سردادن شعارهای انقلابی سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشته و به برگزیده ادبی این مسابقه جوایزی اهدا گردید.
نمایش فیلم
در نهمین روز از دهه مبارک فجر فلیم داستانی خانه دوست کجاست از مجموعه ساعت سینما برای اعضای مرکز از در روستای نیار به نمایش درآمد.
در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اعضای کتابخانه سیار 3 روستایی اردبیل از روستای کلخوران ویند (از توابع شهرستان سرعین) در یادواره شهدای این روستا که با همکاری سپاه پاسداران ناحیه سرعین و پایگاه مقاومت شهید حقی روستای کلخوران ویند و با حضور امام جمعه شهرستان سرعین جناب حجت الاسلام و المسلمین اصغری و نیز با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان سرعین برگزار شد؛ شرکت کردند. 
در این برنامه اعضا ضمن آشنایی با رشادت‌های شهدای این روستا (شهید عباس زارعی، شهیدعسکر اسلامیان، شهید رضا القائی، شهید علی عباس‌نژاد و شهید بشیر حقی) نسبت به روح بلند شهدای ایران اسلامی ادای احترام کردند.
جشنی در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی جشن گرامیداشت این ایام با شرکت معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان سرعین، مدیر، معلمان، مربی کتابخانه سیار 3 روستایی اردبیل و اعضای کتاب‌خانه در مدرسه شهید طالعی روستای کلخوران ویند برگزار شد. 
در این جشن پخش فیلم و قصه‌گویی برای اعضا اجرا گردید. در ادامه معاون محترم اموزش ابتدایی شهرستان سرعین ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر خواستار حضور فعال دانش‌آموزان در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن شد. برنامه با ارائه مقاله یکی از اعضا و تقدیر از دانش‌آموزان سخت‌کوش و پذیرایی به پایان رسید.
کتاب‌خانه‌ی سیار4 روستایی اردبیل نیز در روستاهای تحت پوشش خود برنامه‌های متنوعی اجرا کرد.
مسابقه نقاشی با عنوان انقلاب و کودکان بین اعضای روستای حمل آباد برگزار شد و در پایان از نفرات برتر تقدیر شد. معرفی کتاب‌های بیز بو شاهی استمیروخ و شکست طبس برای اعضای روستای اردیموسی انجام گرفت هم چنین نمایش و پخش فیلم بهادر و آخرین آبادی برای اعضای روستاهای حمل آباد و گیلانده انجام شد.
کاردستی با استفاده از کاغذ و تا برای اعضای روستای اردیموسی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این کتاب‌خانه بود هم‌چنین برنامه‌ای با عنوان جشن انقلاب در روستای حمل آباد برگزار شد که در این برنامه فعالیت‌هایی چون روخوانی کتاب و پخش فیلم و نقاشی و بازی و سرگرمی برای اعضا انجام شد در پایان از اعضا با کتاب‌های اهدایی از طرف کانون تقدیر شد.