«من ایرانی‌ام»، طرحی برای تشویق کودکان به خرید کالاهای ایرانی

طرح «من ایرانی‌ام» ویژه‌ی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بهارستان، دامغان، سمنان و مهدیشهر با استقبال والدین روبرو شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح «من ایرانی‌ام» با هدف آشنایی اعضای مراکز با واقعه‌ی 12 تیرماه در سال‌روز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری با عنوان «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مورد استقبال اعضا و والدین قرار گرفت.
در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، مربیان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اعضا را با توانمندی‌های علمی و تولیدی، اهمیت و اثرات استفاده از کالای ایرانی در پیش‌بُرد اقتدار ملی کشورشان آشنا کردند.
در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، مربیان در فعالیت‌های فرهنگی خود از چرایی مصرف کالای ایرانی سخن گفتند و با‌ معرفی برخی مشاغل به اعضا از آنان خواستند تا دل‌نوشته‌های خود را برای تشویق به مصرف تولیدات داخلی بر روی کاغذ بیاورند.
در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود نمایشگاهی از دست‌آوردهای اعضا و والدین در 6 غرفه برپا شد.
در این نمایشگاه که با هدف نهادینه‌ساختن مصرف تولیدات داخلی و کالای ایرانی برگزار شده بود، اعضا با نحوه‌ی تولید و دوخت لباس، آثار ویترای آینه و شیشه، تزئینات داخلی، نقاشی، انواع جعبه‌‌ی دستمال‌کاغذی، انواع دوخت کیف و کوسن آشنا شدند و در کارگاه فرهنگی نیز مربیان با اجرای بازی جمله‌نویسی به معرفی برند کالاهای ایرانی پرداختند.
در عین حال، در این نمایشگاه، برای تقویت باور اعضا به مصرف تولیدات ملی و کالای ایرانی تلاش شد چرا‌که این فرهنگ‌سازی در آینده به کارآفرینی و تولید منجر خواهد شد و چرخ اقتصاد خانواده را با بازوهای توانمند نیروهای ایرانی به گردش درخواهد آورد.
در مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدیشهر نیز مربیان برای اعضا پیرامون مصرف کالای ایرانی صحبت کردند و سپس به‌اتفاق آن‌ها به نزدیک‌ترین فروشگاه  رفتند تا از کالاهای تولیدشده‌ی داخلی بازدید کنند.
در این فروشگاه، اعضا با روحانی محل خود روبرو شدند که مشغول خرید بود. وی با دیدن اعضا برای آنان از اثرات مصرف کالای ایرانی و کمک به بخش اقتصادی سخن گفت.
اعضای کانون در پایان این بازدید یک‌صدا گفتند: ما برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، کالاهای ایرانی می‌خریم. ما کشورمان را دوست داریم، پس برای استقلال آن تلاش می‌کنیم.
طرح «من ایرانی‌ام» با هدف استفاده از کالای ایرانی، تقویت رشد اقتصادی کشور، خودکفا بودن و متکی نبودن به بیگانگان برای اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون سمنان برگزار شد.
این طرح توسط مربیان مراکز با فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، نمایش‌خلاق، تکمیل جملات ناتمام، کاردستی، نقاشی، بازی و... بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه‌ی اقتصاد و مصرف کالای داخلی اجرا شده است.