فعالیت‌های کانون در شبکه تلویزیونی آفتاب تشریح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با هدف معرفی بیشتر فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی به خانواده‌ها و مخاطبان با حضور در شبکه استانی آفتاب به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جهانبخش قنبری در این برنامه با اشاره به نقش کانون در پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: بسیاری از بزرگان و فرهیختگان حوزه‌ی فرهنگی‌ و هنری کشور کار خود را از کانون آغاز کرده و خاطرات خوبی از آن دارند.
وی ضمن تبریک هفته‌ی دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: تقارن هفته دولت و دهه کرامت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در سایه توجه امام رضا (ع) بتوانیم آن‌‌گونه که شایسته است به کودکان و نوجوانان کشور خدمت‌رسانی کنیم.
مدیر‌کل کانون استان در ادامه با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی در استان مرکزی یادآور شد اگرچه درصد اعضای کانون به نسبت گروه هدف در این استان در مقایسه با کل کشور وضعیت مناسب‌تری دارد اما باید تلاش کنیم با توسعه‌ی مراکز و معرفی بیشتر فعالیت‌ها به جامعه مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.
قنبری در ادامه با اشاره به پنجاهمین سال تاسیس کانون خاطرنشان کرد: کانون در طی سال‌های فعالیت خود فراز و فرودهایی داشته است اما  همواره شاکله اصلی خود را حفظ کرده و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این مجموعه‌ی فرهنگی یکی از دلایل اصلی این دوام و بقا است هم‌چنین تلاش برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه  فعالیت‌ها و تولید محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان پشتوانه‌ محکمی را در این زمینه فراهم می‌کند.
وی هم‌چنین از کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی کانون به عنوان یک فعالیت تاثیرگذار و منحصر به فرد یاد کرد و افزود: مربیان این کتاب‌خانه‌ها با عشق و علاقه و بدون چشم‌داشتی مشکلات و سختی‌ها تحمل می‌کنند تا به کودکان و نوجوانان روستاهای محروم خدمات فرهنگی ارایه کنند و امسال شاهد بودیم که بسیاری از همین بچه‌های روستایی توانستند در جشنواره امام‌ رضا(ع) مقام کسب کنند.
قنبری تصریح کرد در حال حاضر استان مرکزی با داشتن 49 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی رتبه چهارم را در کشور دارد و تلاش‌ خواهیم کرد با همت مسوولان استانی و کشوری برای توسعه‌ی این مراکز گام برداریم چرا که اعتقاد داریم تمامی کودکان به گردن ما حق دارند و وظیفه داریم درحد توان به‌آن‌ها خدمت کنیم.
مدیرکل کانون استان مرکزی در پایان گفت: در صد تخصیص اعتبارات استانی به کانون طی سال‌های گذشته مبلغ بسیار خوبی بود و توانستیم تجهیز مراکز، فضاسازی، ساخت سوییت، ساخت رصدخانه و حضور پررنگ در هفته‌های فرهنگی را داشته باشیم
وی ضمن قدردانی از نهادها و ارگان‌های فرهنگی استان اضافه کرد راه‌اندازی مراکز فراگیر، توسعه کانون زبان و موزه کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری در کانون استان است.