اجرای دو طرح کانون مدرسه و کانون نمایش در استان زنجان

اجرای دو طرح کانون مدرسه و کانون نمایش موضوع دومین جلسه مشترک هم اندیشی مسئولین و کارشناسان برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان زنجان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، دومین جلسه مشترک هم اندیشی و تعامل بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با حضور مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش و پرورش، محمدنقی صالحی مدیر کل کانون پرورش فکری، معاونین و کارشناسان دو دستگاه در مرکز فرهنگی هنری علوم و نجوم کانون پرورش فکری برگزار شد.
مدیر کل کانون استان در ابتدای این نشست مشترک هم اندیشی به لزوم توسعه ی همکاری و هماهنگی مدارس و مراکز فرهنگی هنری برای اجرای هرچه بهتر طرح کانون مدرسه و سینمای کودک (طرح کانون نمایش ) اشاره کرد و اظهار داشت: نشست های هم اندیشی کمک می کند تا از دانش، تجارب و توانمندی های کارشناسان و مسئولین آموزش و پرورش و کانون در جهت اجرای برنامه های با کیفیت و همچنین استفاده مفید از ظرفیت ها و امکانات موجود برای توسعه خدمات فرهنگی هنری، علمی، دینی و پژوهشی به کودکان و نوجوانان باشد.
محمد نقی صالحی ابراز داشت: درچشم انداز برنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توسعه متوازن کانون از لحاظ کمی و کیفی هدف گذاری شده است که فراهم کردن شکوفایی فکری، خلاقیت و رشد استعدادها و کسب مهارت های زندگی و اجتماعی و تحقق ارزش های انسانی و اسلامی در بین کودکان و نوجوانان از آن جمله اند.
صالحی به فعالیت ها و برنامه های جذاب، خلاقانه و هدفمند کانون اشاره کرد و گفت: برنامه های مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری غیر رسمی و غیرمستقیم و کتاب محوراست. مربیان توانمند کانون تلاش دارند تا کودکان و نوجوانان با هر جایگاه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به امکانات کانون دسترسی و از آن بهره مند شوند. وی استانداردسازی مراکز فرهنگی هنری و توسعه مراکز کتابخانه های سیار روستایی را از برنامه های در دست اقدام کانون پرورش فکری استان اعلام کرد.
در ادامه مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از برپایی جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی این دو دستگاه و همچنین از کانون به خاطر اقدامات بسیار شاخص در زمینه کودک و نوجوان تقدیر و تشکر کرد و گفت مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مجموعه با سابقه و قدیمی در عرصه تعلیم و تربیت است و سوابق بسیار درخشانی دارد.
مرتضی تمجدی معتقد بود عرصه تعلیم و تربیت عرصه‌های بسیاری مثل عرصه‌های شناختی، اجتماعی، دینی، عاطفی و عرصه‌های دیگر دارد که کانون پرورش فکری یکی از مهمترین آن را که از نظر اندیشمندان عرصه فکری و شناختی است را به دوش می‌کشد و الحق‌والانصاف به خوبی توانسته است حق آن را با فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسب جامعه هدف به جا آورد.
تمجیدی به انعقاد تفاهم نامه در جهت بالا بردن همکاری در بین دو دستگاه را یادآور شد و اظهار داشت طرح کانون مدرسه و همینطور سینما کودک کانون برای بالا بردن همکاری بسیار ارزشمند هستند و این امکان را به دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان می‌دهند تا استعداد‌های خود را به مرحله رشد و شکوفا برسانند.
 وی ابراز امیدواری کرد که این طرح ها و طرح‌های مشابه بتواند در بالا بردن اعتماد به نفس و مهارت‌های زندگی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان کمک کنند.
در ادامه این نشست طرح کانون مدرسه برای کارشناسان تبیین شد وکارگروهی برای بررسی چگونگی تداوم همکاری بر اساس تفاهم نامه سال گذشته انتخاب شدند تا با بروز کردن مفاد آن، شرایط اجرای هر چه بهتر آن را فراهم نمایند.