برگزاری دوره آموزش قصه گویی برای مربیان کانون و تبلیغات اسلامی مازندران

نخستین دوره مشترک آموزش قصه گویی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با حضور حجه‌الاسلام راستگو برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ،در این کارگاه سه روزه که از روز اول دی در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید مهدی زاده دلگشای چالوس آغاز شده است آخرین روش‌های قصه گویی برای مخاطبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد .
در این دوره سه تن از کارشناسان برجسته و توانمند قصه‌گویی کانون نیز به عنوان مدرس حضور دارند.
قصه‌گوی سرشناس قصه های دینی در روز نخست این دوره آموزشی با اشاره به فواید قصه‌گویی به پیشینه آن و اثر گذاری قصه بر روی مخاطبان پرداخت و تصریح کرد : قصه گویی یک فن و روش قدیمی است که بشر از ابتدای خلقت با بهره گیری از آن به انتقال معانی می‌پرداخت و علی رغم پیشرفت علم و آمدن ابزارهای رقیب، تاکنون هیچ روشی نتوانسته است جای آن را بگیرد .
حجه‌الاسلام  محمد حسن راستگو با بر شمردن انواع قصه نیز گفت : قرآن یکی از جامع ترین و بهترین روش‌های قصه گویی را برای اثر گذاری روی مخاطب را بیان کرده است که با کنکاش در روش‌های قرآن می‌توان این ابزار را برای ارتباط با مخاطبان به کار برد .
پیش از آغاز این دوره‌ی آموزشی قاسم عزیز زاده گرجی مدیر کانون پرورش فکری استان مازندران هدف از اجرای این کارگاه آموزشی را آشنایی با جدیدترین و بهترین روش‌ها و شیوه‌های قصه‌گویی و انتقال تجربیات در این زمینه برای مربیان فرهنگی در سطح استان عنوان کرده بود.
وی همچنین با بیان اهمیت قصه گویی برای تعلیم و تربیت و لزوم دانش اندوزی مربیان برای یادگیری جدیدترین و بهترین فنون در این امر خاطرنشان کرد : قصه گویی از بهترین روش‌های تربیت اسلامی برای کودکان است که باید مربیان جامعه بر مبنای روش‌های تربیت اسلامی آن را مد نظر قرار دهند زیرا خداوند متعال نیز برای انتقال روش‌های تربیتی، قصه گویی را برگزیده است و شاهد این مساله تعداد زیاد قصه و داستان در قرآن کریم است.
گرجی ادامه داد : قصه‌ به سرعت با ذهن مانوس می‌شود و مخاطب با شخصیت قصه ارتباط برقرار کرده و با آن انس می گیرد و به همین دلیل قصه‌گویی بهترین روش‌ اثرگذار بر روی مخاطبان است که می‌تواند با همسان سازی مخاطب، تربیت غیر مستقیم را برای او در پی‌ داشته باشد.
نخستین دوره مشترک آموزش قصه گویی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تا روز سوم دی ادامه می‌یابد.