راه‌اندازی مدیریت استانی کانون زبان ایران در خوزستان

طی مراسمی مدیر کانون زبان ایران در استان خوزستان به صورت رسمی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون زبان ایران موسسه‌ای آموزشی وابسته به کانون پرورش فکری است که پیش از این، اداره مراکز آن به صورت شعبه‌ای انجام می‌شد اما اکنون قرار است این کانون نیز به صورت استانی مدیریت شود.
       در همین حال حسن مسعودی قائم مقام مدیرعامل کانون و مدیر کانون زبان ایران 26 دی امسال طی حکمی عبدالنبی شاکریان، مدیر باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان را با حفظ سمت به عنوان مدیر کانون زبان این استان نیز منصوب کرد.
       مسعودی در این حکم، راه‌اندازی مراکز آموزشی در سطح استان با اولویت شهرهای پرجمعیت فاقد مرکز آموزشی، افزایش و حفظ زبان‌آموزان، جلب رضایت بیشتر مخاطبان، ساماندهی و به‌کارگیری کارشناسان و مدرسان با اولویت همکاری تمام وقت و ایجاد نظم و انضباط بیشتر اداری و مالی را بر عهده شاکریان گذاشته شده است.
       در آیین معارفه مدیر کانون زبان خوزستان که در سالن اجتماعات مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز برگزار شد، دو تن از مشاوران رییس کانون زبان ایران و تنی چند از کارشناسان ، مسوولان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارکنان و اساتید کانون زبان خوزستان حضور داشتند.
       در این آیین محمدرضا سهرابی مشاور رییس و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران گفت : توسعه کانون زبان در زمان مدیریت جدید به صورتی جدی در حال پیگیری است.
       وی ادامه داد: بر همین اساس بود که با برنامه‌ریزی و نیاز سنجی استان‌ها در کشور در جهت ارتقا سطح خدمات رسانی به مردم و کارکنان کانون زبان‌، جذب مدرس و نیرو های انسانی متخصص و همچنین توسعه همه جانبه کانون زبان در استان‌ها‌، مدیریت استانی در کانون زبان ایران را طراحی و راه‌اندازی کردیم .
       سهرابی در ادامه گفت ‌که استان‌های گیلان ، مازندران ، آذربایجان شرقی، یزد و اصفهان جزو استان‌هایی هستند که مدیریت کانون زبان در آن‌ها راه‌اندازی شده است.
       مشاور رییس کانون زبان ایران در ادامه بحث طرح‌های عمرانی و جذب مدرس را اصلی‌ترین دغدغه‌های کانون زبان عنوان کرد و ضمن تشکر از عبدالصاحب نریمانی مسوول بخش برادران کانون زبان اهواز و تلاش همکاران وی در توسعه کانون زبان خوزستان، از شاکریان خواست توسعه هرچه بیشتر مراکز کانون زبان در کلان شهر اهواز و دیگر شهرهای استان را همچون توسعه‌ی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در راس برنامه‌های خود قرار دهد.
       در ادامه مراسم نریمانی مسوول بخش برادران کانون زبان اهواز گفت که از سال 1377 مسوولیت کانون زبان در اهواز را بر عهده داشته است و در حال حاضر در کانون زبان استان خوزستان در بخش برادران بزرگسال 1900 زبان آموز و 13 استاد‌، در بخش خواهران بزرگ‌سال 1500 زبان آموز و 12 استاد‌،‌ در بخش برادران نوجوان 750 زبان آموز و 7 استاد و در بخش خواهران نوجوان نیز 1022 زبان آموز و 7 استاد مشغول هستند.
       این مسوول در ادامه از مراکز جدید کانون زبان در شهرهای آبادان و دزفول سخن گفت و اظهار کرد: در این دو شهرستان نیز جمعا 270 زبان آموز و 5 استاد مشغول به کار هستند.
       نریمانی در پایان سخنان خود،کانون زبان خوزستان را یکی از موفق‌ترین مراکز کانون زبان در کشور دانست و تصریح کرد: این مهم با جدیت در کار و تلاش و نظم و انضباط پرسنل و اساتید این مرکز به‌دست آمده است.   
       در ادامه این مراسم نیز عبدالنبی شاکریان مدیر کانون زبان خوزستان ضمن تشکر از سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حسن مسعودی رییس کانون زبان ایران جهت اعتماد آن‌ها در واگذاری این مسوولیت به وی با بیان این که خود را به خانواده بزرگ کانون ـ که یک بخش آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بخش دیگر آن کانون زبان ایران است ـ متعلق می داند گفت: با کار کانون زبان بیگانه نیستم و از سال‌های شروع کار کانون زبان در استان خوزستان با آن آشنا بوده و در راه اندازی آن سهیم بودم و در حال حاضر هم با قبول این مسوولیت تا رسیدن به اهداف کانون زبان این راه را با همراهی کارکنان و اساتید به منظور خدمت رسانی به مردم این خطه از ایران اسلامی ادامه خواهم داد.