هفته فرهنگی ایران در غنا

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور غنا با حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، حمید نوایی‌لواسانی نویسنده و معاون هماهنگی امور استان‌ها که به عنوان نماینده کانون در هفته فرهنگی غنا شرکت کرده بود، گفت: 104 عنوان کتاب‌ برگزیده، 34 عنوان سرگرمی‌ سازنده و نرم‌افزار رایانه‌ای، تعدادی از عروسک‌های نسل جدید و قدیم دارا و سارا و مجموعه معرفی بخش‌های مختلف کانون در نمایشگاه این هفته فرهنگی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
       نوایی در عین حال یادآور شد: فعالیت‌های مراکز فرهنگی، هنری کانون نیز در غرفه‌ای جداگانه برای شرکت کنندگان به منظور تبادل ارتباطات آتی، معرفی شد.
       این نویسنده خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه‌های مختلف ماسک، کلاژ، نقاشی خلاق و... برای کودکان و نوجوانان غنایی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در غنا بود.
       به گفته‌ی وی یک نشست تخصصی نیز با حضور هنرمندانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و 30 نفر از اساتید و دانشجویان رشته هنر آن کشور در سالن اتحادیه هنرمندان غنا برگزار شد.
       بر اساس این گزارش مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی با حضور رایزن و مسوولان فرهنگی کشور ایران، وزیر فرهنگ و تعدادی از مسوولان فرهنگی غنا و بیش از 200 نفر از شخصیت‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی این کشور در محل سالن موزه ملی غنا برگزار شد.
       در این آیین مدیر موزه ملی غنا به نمایندگی از طرف گروه دوستی هنری بین هنرمندان غنایی و ایرانی، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همکاری‌های فرهنگی و هنری این دو کشور را ستود.
       در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه، چیف عیسی به نمایندگی از شورای چیف‌های (روسای قبایل) کشور غنا ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب امام خمینی(ره) انقلابی جهانی است و بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها از انقلاب اسلامی ایران بهره‌مند شدند.
       این برنامه از 12 تا 17 بهمن در شهر اکرا کشور غنا برگزار شد.