آمادگی کانون برای واگذاری نمایندگی فروش در کشور

قائم‌مقام مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ظرفیت و توان بالای کانون در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون، حسن مسعودی در جلسه کانون پرورش فکری استان مازندران با بیان این مطلب تاکید کرد: امروز ظرفیت و توان کانون در تحقق برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان قابل ملاحظه‌ است و این امر، عامل موثری در جهت رسیدن به اهداف کانون به شمار می‌آید.
رییس کانون زبان ایران افزود: توسعه فعالیت‌ها یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در دستور کار کانون در سراسر کشور قرار دارد و وجود مدیران و مربیان آگاه و متعهد، کانون را در تحقق این هدف یاری‌ می‌کند.
قائم‌مقام مدیرعامل کانون با اشاره به این‌که یکی از فعالیت‌های کانون تولید کتاب و بازی‌های فکری است، تصریح کرد: تقویت و گسترش این‌گونه خدمات در مراکز فرهنگی و هنری کانون باعث رشد و غنی‌سازی مراکز خواهد شد و امور بازرگانی کانون می‌تواند با شناخت بهتری از محصولات مورد نیاز مخاطبان خود، در جهت عرضه آن اقدام کند.
وی اظهار کرد: امور بازرگانی کانون در صدد است تا کتاب‌ها و دیگر محصولات کانون را که در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده‌اند برای عرضه بهتر آن‌ها تلاش‌ کند.
این مقام مسوول در خصوص بخش بازرگانی اضافه کرد: به کارگیری بخش خصوصی جهت نمایندگی فروش محصولات کانون یکی دیگر از برنامه‌های مورد پی‌گیری است که صورت گرفته و نیاز به جلب مشارکت بیشتر در این حوزه است.
مسعودی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که تولید و فروش محصولات فرهنگی در کانون در راستای ارایه خدمات فرهنگی بوده یادآور شد: درآمد حاصل از فروش این محصولات نیز در جهت تقویت و توسعه کیفی و کمی تولیدات فرهنگی به کار گرفته خواهد شد.
قائم‌مقام مدیرعامل کانون، تعامل سازنده با دستگاه‌های دولتی را از دیگر مواردی دانست که در توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون باید صورت گیرد و افزود: خوش‌بختانه این نگاه در مدیر کانون این استان وجود داشته و قابل تقدیر است.
 در ادامه این جلسه قاسم عزیززاده گرجی مدیر کانون استان مازندران از گسترش فعالیت‌های نمایندگی فروش کتاب و سرگرمی‌های کانون در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه در این استان خبر داد و افزود: با توجه به تعدد شهرهای استان مازندران، می‌توان به ایجاد نمایندگی‌های متعددی جهت فروش محصولات کانون اقدام کرد و البته این طرح در حال اجرا است.
گرجی با بیان این‌که این کانون با اداره کل آموزش و پرورش استان تعامل گسترده‌ای دارد، ادامه داد: هماهنگی با آموزش و پرورش برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس استان صورت گرفته، هم‌چنین مقرر شده است تا مدارس ابتدایی کتاب‌های ‌مورد نیاز کتاب‌خانه‌هایشان را از کانون استان مازندران تامین کنند.
 
تسلط به زبان دوم امری اجتناب ناپذیر است
قائم‌مقام مدیرعامل کانون و رییس کانون زبان ایران در جلسه با مدیران کانون زبان شهرهای استان مازندران، تسلط به زبان دوم را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد.
جلسه مشترکی که با حضور قائم‌مقام مدیرعامل کانون پرورش فکری و رییس کانون زبان ایران، مدیر کانون استان مازندران، رییس کانون زبان مازندران و مسوولان کانون زبان شهرستان در ساری برگزار شد، حسن مسعودی، ضمن گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت یادگیری زبان دوم، آن را امری اجنتاب‌ناپذیر در میان اقشار جامعه دانست.
وی ضمن تقدیر از مدیر کانون استان مازندران در جهت برگزاری این نشست افزود: با این اقدام امید است بازخورد مناسبی در برنامه‌های پیش روی کانون زبان استان مازندران ایجاد شود و برکات خیری را نیز به همراه داشته باشد.
مسعودی با اشاره به ظرفیت بالای کانون استان مازندران، خواستار بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها شد و جلب همکاری و همیاری از مدیر این کانون را به عنوان یکی از مدیران موفق ‌به همکاران خود یادآور شد.
رییس کانون زبان ایران خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم مازندران از آموزشگاه‌های کانون زبان، آموزش زبان دوم در این استان می‌تواند جایگاه مطلوبی را به دست آورد و این امر مسوولیت کانون زبان استان را در قبال گسترش فعالیت‌ها و خدمات، جدی‌تر می‌کند.
قائم‌مقام مدیرعامل کانون تاکید کرد: توسعه و فراگیری زبان دوم به سه دلیل اهمیت دارد، ابتدا خود کانون این قابلیت را در ارایه خدمات و آموزش داراست که البته مهم‌ترین مساله‌ در امر آموزش، بحث مدرس است که می‌توان متناسب با نیازهای موجود مراکز به آن دست یافت.
وی دومین مساله را اقبال مردمی از کانون‌ زبان ایران عنوان کرد و افزود: خوش‌بختانه استقبال گسترده‌ای در سطح کشور نسبت به شرکت در کلاس‌های زبان به چشم می‌خورد.
مسعودی در ادامه تصریح کرد: وظیفه ماست تا هر مانعی را در خصوص استقبال گسترده مردمی از حضور در کلاس‌های زبان کانون از میان برداریم تا شاهد رشد و توسعه آموزش زبان در کشور باشیم و این مهم‌ترین وظیفه همه مسوولان کانون در استان‌ها و شهرستان‌ها به شمار می‌رود.
سومین عاملی که از نگاه این مقام مسوول ارایه شد، اراده و عزم جدی همکاران کانون زبان در گسترش خدمات، توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات و جذب زبان‌آموز بوده است.
رییس کانون زبان ایران با بیان این مطلب تاکید کرد: باید به لحاظ فنی و آموزشی خدمات بهتر و شایسته‌تری برای مردم ایجاد کرد.
وی با بیان این‌که نحوه ارایه خدمات زبان دوم در مجموعه‌های آموزشی کشور متناسب با شان مردم نیست، گفت: افزایش مراکز کانون زبان و هم‌چنین جذب مدرسان توانمند یکی از اقدامات پیش روی مسوولان مراکز کانون زبان یاد کرد و خواستار اهتمام جدی آنان در این خصوص شد.
مسعودی یکی از اقدامات حمایتی در این کانون را عدم افزایش شهریه در کلاس‌های آموزشی کانون زبان کشور یاد کرد تا اقدامی در جهت بهره‌گیری بیشتر متقاضیان در استفاده از کلاس‌های آموزشی به شمار آید.
در ادامه این نشست قاسم عزیززاده‌گرجی مدیر کانون استان مازندران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، برگزاری این نشست را در جهت گسترش همکاری‌ها و رفع موانع و مشکلات پیش رو ضروری دانست.
گرجی با ارایه چند پیشنهاد افزود: با توجه به استانی شدن تخصیص بودجه، می‌توان با مشورت‌های مسوولان کانون زبان شهرستان‌ها با فرمانداری از اعتبارات لازم در خصوص احداث، تعمیر و تجهیز استفاده کرد و هم‌چنین با راه‌اندازی آموزش زبان در فضای مجازی، بخشی از دغدغه‌های آموزشی کانون زبان رفع خواهد شد.
گرجی با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون پرورش فکری در چالوس افزود: امیدوارم بخشی از این مکان را در اختیار کانون زبان قرار دهیم.
این مقام مسوول تأکید کرد بخشی از مشکلات کانون زبان با مشورت و ارتباط با مسوولان مرتفع خواهد شد.
وی هم‌چنین با تأکید بر تعامل با اداره کل آموزش و پرورش گفت: مدیرکل آموزش و پرورش همکاری خوبی با کانون داشته و به عنوان یک ظرفیت مهم برای کانون محسوب می‌شود و می‌توان از حمایت‌های این مسوول در خصوص کانون زبان استفاده کرد.
گرجی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین در کانون استان مازندران تصریح کرد: راه‌اندازی این مجمع می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی کانون را مرتفع سازد.
بر اساس این گزارش، در بخشی از این جلسه سیدعقیل ابراهیم‌نژاد مسوول کانون زبان مازندران گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون ارایه کرد.
وی افزود: هدف کیفی و کمی ما در جهت رشد و توسعه زبان در این استان در حال پی‌گیری است و در این خصوص می‌توان گفت: از ترم گذشته تعداد مراکز زبان در استان از 12 مرکز به 19 مرکز و تعداد زبان‌آموزان به 6557 نفر افزایش یافته است.
ابراهیم‌نژاد تصریح کرد: کانون زبان استان با کمترین امکانات به انجام بیشترین فعالیت‌ها اقدام کرده است که امیدواریم در سال آینده با اهتمام بیشتر و برنامه‌های مدون‌تر شاهد ارتقای کیفی و کمی این کانون در سطح کشور باشیم.
وی با تقدیر از همکاری کانون استان مازندران افزود: تعامل کانون زبان با کانون پرورش فکری و هم‌چنین مدیران شهرستانی در سطح بالایی قرار دارد و با بیان این‌که کانون در بسیاری از موارد حامی جدی ما است، خواستار حمایت‌ بیشتر در خصوص تجهیزات و مسایل فرهنگی شد.
مسوول کانون زبان مازندران گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از فعالیت‌های کانون زبان افزایش یافته و ارتباط بین این کانون و والدین اعضا نیز بیشتر شده است.
وی از ایجاد نمایشگاه محصولات آموزشی و کمک آموزشی زبان به عنوان گامی دیگر در جهت کیفی‌سازی و اطلاع‌رسانی بهتر در این عرصه یاد کرد و افزود: در راستای گسترش خدمات خود، طرح آموزشی زبان نابینایان را نیز در دستور کار خود داریم.
در ادامه این جلسه هر یک از مسوولان کانون زبان شهرستان‌ها در خصوص مسایل حوزه خود به ارایه گزارش و تبادل نظر پرداختند.