کد خبر: 206776
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
قصه‌گوی داستان‌های قرآن آسمانی شد

روح پاک یک مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر اراک بر اثر حادثه‌ای تلخ به سوی معبود پرواز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، نهضت حجت‌اللهی مربی مهربان و موفق کانون شهر اراک که سال‌ها تربیت و پرورش کودکان این شهر را بر عهده داشت صبح روز 11 اردیبهشت در آستانه‌ی روز معلم و در حال رفتن به کتاب‌خانه شماره 7 کانون بر اثر تصادف با یک خودروی عبوری جان به جان آفرین تسلیم کرد.
به گفته‌ی کارکنان کانون اراک، بلواری که این حادثه در آن اتفاق افتاده است به عنوان محل عبور تعداد زیادی از دانشجویان و مردم منطقه به محلی کاملا حادثه‌خیز تبدیل شده و متاسفانه از داشتن پل عابر پیاده نیز محروم است.
این در حالی است که مربیان، کارکنان و اعضا کانون شهر اراک به ویژه منطقه‌ی داوران این شهر که مرکز شماره 7 در آن واقع شده است صبح روز 11 اردیبهشت ناباورانه در سوگ قصه‌گویی نشستند که بارها داستان‌های شیرین زندگی را از زبان او شنیده بودند.
وی متولد سال 1357 بود و از 11 سال پیش ابتدا به عنوان مربی قرآن و احکام به صورت افتخاری وارد کانون شد و پس از آن به عنوان مربی در مراکز مختلف کانون، مهربانانه برای کودکان قصه می‌گفت و کتاب می‌خواند و چند سالی بود که مسوولیت مرکز داوران را بر عهده گرفته بود.
حجت‌اللهی در اردیبهشت سال 1384 زمانی که مربی مرکز شماره 5 اراک بود به عنوان یکی از مربیان موفق کانون در سطح کشور برگزیده شد.
این مربی کودکان اراکی مهر ماه سال گذشته در میان برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی قرار گرفت و آبان ماه نیز در مرحله‌ی منطقه‌ای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج حضور یافت.
علاوه بر این او در بیشتر این سال‌ها در میان قصه‌گویان برتر استان مرکزی قرار گرفته و در تعدادی از جشنواره‌های منطقه ای نیز شرکت کرده است.
سارینا دختری 5 ساله اگرچه تنها یادگار این مادر مهربان است اما او هیچ‌گاه دست نوازش مادرانه‌ی خود را از سر کودکان و نوجوانان منطقه‌ی محروم داوران اراک دریغ نکرد و اعضای این مرکز، خاطرات شیرین نشستن پای قصه‌های او را فراموش نمی‌کنند.
برگزیده شدن در چهارمین جشنواره سراسری قرآنی «مهرمبین» اراک با موضوع اخلاق در قرآن در سال 1390 و در رشته‌ی "ماکت" از دیگر موفقیت‌های این مربی مسوول کانون بود.
در همین زمینه محمد تقی حقی مدیر کانون استان مرکزی با ارسال نامه‌ای به سید صادق رضایی مدیرعامل کانون این مصیبت را از سوی خود و همکاران کانون آن استان به خانواده بزرگ کانون و  بازماندگان آن عزیز سفرکرده تسلیت گفته و برای آن مرحوم طلب رحمت الهی کرده است.
 روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز این مصیبت را به همسر، فرزند خردسال و خانواده محترم آن همکار ارجمند و تمامی کارکنان کانون سراسر کشور به ویژه همکاران استان مرکزی تسلیت می‌گوید.