کد خبر: 207182
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
دومین همایش نجوم کانون استان البرز برگزار شد

دومین همایش بزرگ ویژه نجوم در استان البرز توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با همکاری شهرداری منطقه 2 کرج و رادیو البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صفی‌اله رمضانخانی مشاور استاندار البرز در امور آموزش و پرورش و مدیر کانون استان در سخنانی با اشاره به این که کانون پرورش فکری از ظرفیت‌های خوبی در زمینه نجوم برخوردار است و دستگاه‌های مجهزی از جمله دستگاه دیجیتالیوم و تلسکوپ‌های شکستی، داپسونی را در اختیار دارد، اعلام کرد که ما برای دومین سال متوالی سعی کردیم با برگزاری چنین همایشی ضمن معرفی ظرفیت‌های کانون علاقه‌مندان را بیش از پیش با علم نجوم آشنا کنیم.
وی هم‌چنین افزود: در این همایش غرفه‌های مختلفی تدارک دیده شده بود که عناوین برخی از آن‌ها عبارتست از نجوم در قرآن، نجوم در ادبیات، مشاهیر نجومی، اولین فضانوردان و پخش فیلم‌هایی در زمینه فضا و نجوم و...
وی ادامه داد: هم‌چنین در بخش آسمان‌نما و رصدخانه نیز تعدادی از کارشناسان نجوم از جمله آقای آتیلا پرو رییس قسمت خاور میانه مجمع جهانی نجوم توضیحات خاصی را در زمینه آسمان‌نما و بخش رصد به بازدیدکنندگان ارایه داد.
لازم به ذکر است که این همایش با استقبال جمع کثیری از کودکان ونوجوانان و خانواده‌های آنان روبه‌رو شد و حدود 1500 نفر از این همایش و غرفه‌های مختلف بازدید کردند.
هم‌چنین جمعی از مسوولان استان از جمله رجبی معاون سیاسی‌امنیتی استانداری البرز، ایران نژاد فرماندار کرج، رمضانی مدیرکل مرکز آمار، خیری نماینده شهردار کرج و جمعی از مدیران استان از این همایش بازدید کردند.
رجبی معاون سیاسی‌امنیتی استانداری البرز در سخنانی ضمن تشکر از مدیر کانون و برگزارکنندگان این همایش گفت: ایجاد جهان‌بینی عمیق در کودکان نیاز به فراهم نمودن بستر‌های مناسب و ساده دارد، آن‌چه امروز از همایش نجوم دیدیم نجوم به زبان ساده و قابل فهم برای مخاطبان بود.
وی هم‌چنین با اشاره به فعالیت‌های خوب کانون در سال 90 و توجه ویژه مهندس فرهادی استاندار استان به کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد که در سال 91 با حمایت‌های بیش‌تری که از کانون صورت می‌گیرد، شاهد برگزاری چنین همایش‌هایی باشیم.
وی هم‌چنین رشد فکری بچه‌ها را منوط به اجرای فعالیت‌های خوب و مناسب دانست.
ایران‌نژاد فرماندار کرج نیز در سخنانی همایش نجوم را بسیار عالی توصیف کرد و با اشاره به تهدیدهای دشمنان و جنگ نرم که امروزه در کمین نسل جوان است ادامه داد: اگر بخواهیم در نسل آینده، جوانان پیرو خط ولایت و با رفتارهای مطلوب اجتماعی داشته باشیم باید امروز آن‌ها را درست پرورش دهیم و نهادهای فرهنگی در این زمینه مسوولیت بزرگی بر دوش دارند که باید از طرف مسوولان حمایت شوند.
وی از مدیر کانون استان و مجموعه همکاران و برگزارکنندگان همایش تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا جایی که امکان دارد کانون را در جهت توسعه و ترویج مراکز و فعالیت‌ها حمایت خواهند کرد.