بیژن نعمتی‌شریف هنرمند پیش‌کسوت طراحی و ساخت عروسک، درگذشت

بیژن نعمتی‌شریف، هنرمند مجسمه‌ساز، نقاش و عروسک‌ساز صاحب‌نام و همکار پیش‌کسوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استاد نعمتی‌شریف که مدتی در بستر بیماری به سر می‌برد، سرانجام زندگی را بدرود گفت.
       کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضایعه درگذشت این همکار هنرمند را به خانواده وی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو می‌کند.
       پیکر این هنرمند پیش‌کسوت، ساعت 30/10 صبح روز چهارشنبه 25 مرداد از خانه هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر، تشییع می‌شود.
       نعمتی‌شریف سال 1352 به عنوان طراح و سازنده عروسک به کانون آمد. وی که دانش‌آموخته رشته نقاشی و مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود، ضمن ایفای نقش موثر در طراحی، تولید‌، ساخت و اجرای عروسک‌های نمایشی در مرکز تئاتر کانون، در چندین مجموعه تلویزیونی نیز به عنوان طراح و سازنده عروسک آثاری را از خود بر جای گذاشته که در ذهن مخاطبان جاودانه است.
       گفتنی است حضور در چند نمایشگاه داخلی و خارجی به صورت جمعی و انفرادی، داوری جشنواره‌های بین‌المللی نمایش عروسکی و هنرهای تجسمی و هم‌چنین تدریس در مراکز مختلف کانون و دانشگاهی از جمله نقاط برجسته در کارنامه فعالیت‌های بیژن نعمتی شریف به شمار می‌رود.