کد خبر: 213831
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کودکان ژاپنی لباس‌ ایرانی پوشیدند

کودکان و نوجوانان مدرسه سفارت ژاپن در ایران در بازدید از موزه تاریخ کانون با پوشیدن لباس‌های سنتی ایرانی با برخی بزرگان تاریخ ایران آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعداد 20 نفر از دانش آموزان و معلمان مقاطع ابتدایی و راهنمایی مدرسه سفارت ژاپن در ایران از موزه تاریخ کانون بازدید کردند.
 بر همین اساس در این بازدید مربی موزه تاریخ کانون با پوشاندن لباس‌های قدیمی ایرانی بر تن چند نفر از کودکان و نوجوانان ژاپنی آن‌ها را در نقش بزرگانی چون ابوعلی سینا، محمد ابن زکریای رازی، ابوالقاسم فردوسی و میرزا تقی‌خان امیرکبیر به روی صحنه آورد و به معرفی شخصیت، خدمات و آثار این بزرگان پرداخت.
عبور از تونل زمان - که روی دیوارهای آن سیر تکامل زندگی بشر از دوران غار نشینی تا به امروز نشان داده می‌شود - و ورود به یک خانه قدیمی بازسازی شده با برخی امکانات و معماری ایران باستان از دیگر بخش‌های این بازدید بود که با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان ژاپنی قرار گرفت.
به گفته هیدکی تسوکاموتو رییس این مدرسه، همه بخش‌هایی که مورد بازدید کودکان و نوجوانان ژاپنی قرار گرفت در نوع خود بسیار جالب و آموزنده بود و تا حدود زیادی توانست تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم کهن ایران را به دانش آموزان مدرسه سفارت ژاپن معرفی کند.
 گفتنی است موزه‌ی تاریخ کانون در دو سال گذشته به عنوان یکی از بهترین موزه‌های کشور به ویژه در شیوه‌ی ارتباط با مخاطب شناخته شده است.