نمایشگاه دایمی محصولات کانون در مدارس برپا می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید تولید انبوه محصولات فرهنگی هنری خود را افزایش داده و مدیران مدارس وظیفه دارند نمایش‌گاه‌هایی دایمی از این تولیدات برگزار کنند.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست با مسوولان کانون در گردهم‌آیی سراسری معاونان و مدیران ‌کل ستادی و استانی بود که در دفتر وزیر آموزش و پرورش عنوان شد.
رییس مجمع عمومی کانون در ادامه افزود: مدیران مدارس وظیفه دارند مسوولیت توزیع، نشر و فروش کتاب‌ها و دیگر محصولات کانون همچون فیلم، سرگرمی، عروسک و... را بر عهده بگیرند و نمایش‌گاهی دایمی از تولیدات کانون برگزار کنند.
وی ضمن اظهار خرسندی از این‌که در جمع معاونان و مدیران ستادی و استانی کانون حضور دارد، ابراز تمایل کرد که در فرصتی مناسب از نظرهای مدیران کانون استفاده کند.
به گفته این مقام مسوول، کانون جایگاه مهم و تعیین کننده‌ای در نظام جمهوری اسلامی دارد و فعالیت‌های ارزشمندی در آن انجام می‌پذیرد و کارش از نوع نرم‌افزاری فرهنگی است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد کانون باید به جای افزایش کمیت به سمت کیفیت‌بخشی حرکت کند چرا که در کانون کار فکری انجام می‌شود و افراد فرهیخته، صاحب‌نظر و صاحب اندیشه‌ای در آن حضور دارند که به محتواهای ظریف در فرهنگ می‌پردازند.
حاجی‌بابایی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند کانون باغ گسترده‌ای است که گل‌های رنگارنگ فراوانی در آن وجود دارد اضافه کرد: حدود 13 میلیون نفر در این باغ هستند که ما وظیفه مراقبت و نگهداری از آن را بر عهده داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در رشد دقیق مخاطبان‌مان بر اساس آموزه‌های دینی تلاش کنیم و در زمینه سیاست‌گذاری، تولید محتوا و نرم‌افزاری فعالیت بیشتری انجام دهیم.
رییس مجمع عمومی کانون در ادامه گفت: مدارس ما باید از فضای سخنرانی بیرون آمده و نمایشگاه، کارگاه‌های تفکر، خلاقیت و نوآوری دایر کنند و معلم باید از تک‌گویی به سمت راهنمایی دانش‌آموزان در کارگاه‌ها حرکت کند. در عین حال علوم پرورشی، امور تفریحی و فوق برنامه‌ها نیز باید به مدارس راه پیدا کند.
حاجی‌بابایی در مورد استفاده مدارس از آموزش‌های کانون زبان ایران گفت: فضای مدارس، بعد از ظهرها در اختیار این مرکز قرار دارد تا کلاس‌های خود را در آن‌جا برگزار کنند.
 وی در ادامه افزود: کانون بدون آموزش، معنا و مفهومی ندارد و آموزش و پرورش نیز به طور قطع به کانون نیاز دارد.
وی افزود با این تغییر، آموزش زبان در مدارس متحول خواهد شد. مدارس استانداردهای نظام جمهوری اسلامی را به کانون زبان و کانون زبان نیز تخصصش را به مدرسه می‌برد در این صورت مخاطبان و امکانات ما چند برابر می‌شوند.
حاجی‌بابایی در ادامه تصریح کرد: در آموزش و پرورش به دنبال تحول عظیم در گفتمان هستیم و تعریف آن را بر اساس قرآن و اسلام تغییر خواهیم داد. این در حالی‌ است که تعلیم و تربیت حرف اول را می‌زند و میزان ارزش هر انسانی به اندازه تربیتش خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد در عصر امروز استراتژی امنیت بر پایه نیروی انسانی نوشته شده است و امنیت ملی در کشور بستگی به نیروی انسانی دارد.
سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در ابتدای این نشست از وزیر آموزش و پرورش به خاطر مساعدت در خروج کانون از دایره اصل 44 قانون اساسی، رسمی شدن بیش از 900 نفر از کارکنان کانون، دریافت سند مجموعه 50هزار متری شهرک قدس و همت وی در تغییر جایگاه مدیران کانون به مدیرکلی، تشکر و قدردانی کرد.
وی اظهار امیدواری کرد وزیر آموزش و پرورش در یکی از گردهم‌آیی‌های آتی مدیران کل کانون حضور یابد و از نزدیک در جریان دیدگاه‌ها و نظرهای این مدیران قرار بگیرد.
در این نشست همچنین عبدالنبی شاکریان مدیر کانون استان خوزستان، حکم مدیرکلی خود را به نمایندگی از سوی تمامی مدیران استان‌ها از وزیر آموزش و پرورش دریافت کرد.
گردهمایی سراسری معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و استانی کانون در روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.