توانایی‌های کانون را به مخاطبان معرفی کنید

مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت ظرفیت‌های اقتصادی بالایی در فعالیت‌های کانون وجود دارد که باید برای معرفی این توانایی‌ها به خانواده‌ها بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرتضی حیدری در گردهم آیی مسوولان فروش کانون سراسر کشور در این باره گفت: بحث کار اقتصادی در سازمان‌های فرهنگی به ظاهر سخت و دشوار است اما اگر یک نگاه درست به این موضوع داشته باشیم می‌توانیم در زمینه اقتصادی هم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.
وی یادآور شد: فروش و جذب مشارکت یکی از اهداف بخش بازرگانی است  و از ابتدایی‌ترین وظایف  کارکنان این بخش محسوب می‌شود اما زمانی که به اهداف فرهنگی کلان برای کودکان و نوجوانان نگاه می‌کنیم   متوجه می‌شویم که نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان و خانواده‌ها توجه زیادی صورت نگرفته است.
مدیر بازرگانی کانون در ادامه اظهار داشت برای برنامه‌ریزی در هر تشکیلات و سازمان رکن‌هایی وجود دارد که بدون آن‌ها کارها به سرانجام نمی‌رسد، در کانون یکی از این رکن‌ها بخش اقتصادی است که نادیده گرفتن آن باعث عدم رشد سازمان می‌شود  در حال حاضر نگاه به این بخش تغییر کرده و توجه بیشتری به بخش بازرگانی می‌شود.
حیدری گفت: اقتصاد فرهنگ در دنیا سابقه‌ای نزدیک به 150 سال دارد و در حال حاضر کشورهای مختلف در زمینه اقتصاد فرهنگی برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند.
وی با اشاره به این‌که دایره اقتصاد فرهنگی در نگاه غربی بسیار گسترده است اظهار داشت: غرب از طریق رسانه‌ها -  رادیو و تلویزیون – شبکه‌های اینترنتی و دیگر وسایل ارتباط جمعی نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی  فعالیت می‌کند.
وی دارا بودن فرهنگ ایرانی را یکی از مزیت‌های کشور ما عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شاید ما در بخش‌هایی از صنعت قادر به رقابت با کشورهای صنعتی نباشیم اما در بخش فرهنگی، کشوری بسیار غنی‌ و متمدن‌ هستیم و می‌توانیم فرهنگ خود را به سایر کشورها صادر کنیم.
مشاور اقتصادی مدیرعامل همچنین گفت: فیلم‌ها، کتاب‌ها و همه محصولات فرهنگی کشور به‌واسطه‌ی داشتن درون‌مایه‌های دینی و اسلامی، آرامش را به افراد هدیه می‌دهد و این یکی از امتیازات فرهنگی کشور است که می‌توانیم آن را در اختیار سایر ملت های جهان قرار دهیم.
 حیدری در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: در کانون شوراهای مختلفی با حضور افراد متخصص، محصولات کانون را کارشناسی،  بررسی و ارزیابی می‌کنند.
 وی افزود: همچنین جمعی از نویسندگان، تصویرگران و هنرمندان با تجربه در بخش تولید کانون تلاش می‌کنند تا آثار خوبی تولید و نیز با توجه به نیاز و تقاضای مخاطبان، نسبت به چاپ مجدد کتاب‌های کانون اقدام شود و امیدواریم بخش بازرگانی نیز - که وظیفه رساندن این آثار به دست مخاطب را دارد - رسالت خود را به بهترین شکل انجام دهد.
مدیر فروش و بازرگانی کانون اظهار امیدواری کرد:  کانون از طریق حضور فعال در فضای اینترنت، فرهنگ غنی ایران را به کودکان و نوجوانان کشور  و سایر نقاط جهان ارایه کند.
وی افزایش تنوع در عرضه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های مدیریت بازرگانی کانون عنوان کرد و گفت: مسوول فروش در فروشگاه‌های کانون باید با محصولات عرضه شده آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند آن را به خوبی برای مخاطب معرفی کند همچنین ظرفیت‌های موجود کانون در حوزه‌های اقتصادی استان‌ها شناسایی و  ارزیابی شود تا بتوانیم بازرگانی را به جایگاه واقعی آن برسانیم.
گفتنی است گردهمایی سراسری مسوولان فروش سراسر کشور از 29 الی 1 خرداد در کهگیلویه و بویراحمد  در حال برگزاری است.