تبادل نظر گروه‌های نمایشی  در بازار تئاتر کودک و نوجوان

شهرام کرمی، نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: بازار تئاتر کودک و نوجوان امکان تبادل نظر و بهره‌گیری از تجربیات سایر هنرمندان را به وجود می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی افزود: به برپایی بازار که اتفاق با اهمیتی است خوشبین‌ام و امیدوارم این رویداد در سال‌های بعد به شکل بین‌المللی برگزار شود.

وی اهدافی را برای برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان برشمرد و افزود: این بازار می‌تواند امکان گردهم‌آیی گروه‌های فعال تئاتر کودک و نوجوان را فراهم کند. معرفی آثار هنرمندان و فعالیت گروه‌های نمایشی را در پی داشته باشد. همچنین امکان تبادل نظر و بهره‌گیری از تجربیات سایر هنرمندان را به وجود آورد. این سه موضوع می‌تواند از مهم‌ترین اهداف بازار باشد که برای رشد و اعتلای تئاتر بسیار موثر است.

کرمی ادامه داد: مدیر مرکز ملی اسیتژ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برنامه پیش می‌روند و تئاتر کودک و نوجوان برای‌شان اهمیت دارد. کانون همیشه آغازگر خوبی است و متولی تئاتر کودک و نوجوان نیز کانون بوده. با وجود تمام افت و خیزها، در چند سال اخیر شاهد اقدامات موثر و مفید حوزه کودک و نوجوان در کانون بودیم که قابل تقدیر است.

مدیر تالار هنر ویژگی مهم تئاتر کودک و نوجوان را کارکرد آموزشی (پداگوژی) دانست و تصریح کرد: این ویژگی در تئاتر کودک و نوجوان دیده می‌شود که به سن مخاطب آن باز می‌گردد. البته در اجرا علاوه بر بحث آموزشی باید شکل خلاقانه هنر تئاتر را در نظر داشت تا مضمون به شکل غیرمستقیم انتقال داده شود.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.