کد خبر: 224039
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
«بچه گربه» در راه برلین

فیلم پویانمایی بچه گربه در ادامه موفقیت‌های خود این بار در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه(اینتر فیلم) برلین در بخش مسابقه بین‌الملل (انیمیشن خیال) به نمایش در می‌آید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم پویانمایی (انیمیشن)10 دقیقه‌ای «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق اسدی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روزهای 23، 24 و 25 آبان ماه سال‌جاری به همراه 12 فیلم از کشورهای "هلند"، "فرانسه"، "سوئیس"، "ایتالیا"، "بلغارستان"، "پرتغال"، "ماداگاسکار"، "اسپانیا" و "تایوان" در این بخش جشنواره در شهر برلین آلمان به نمایش در خواهد آمد.
جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه برلین از سال 1982 میلادی با هدف شناسایی فیلم‌سازان خلاق و گردآوری و ارایه آثار کوتاه شاخص، در شهر برلین کشور آلمان کار خود را آغاز کرد و امروز پس از گذشت 29 سال پس از کسب تجربه‌های فراوان و افزایش چشمگیر تعداد شرکت کنندگان در بخش‌های بین‌المللی، فرهنگی و کوتاه توانسته تا حدود زیادی به اهداف خود دست پیدا کند.
به گزارش دبیرخانه جشنواره امسال بیش از 7هزار فیلم از 130 کشور جهان به این جشنواره ارسال شده که از میان این آثار500 فیلم در 60 برنامه و 7 بخش مسابقه "بین‌الملل"، "رویارویی"، "مستند"، "فیلم‌های آلمان"، "نمایش سبز"، "خارجی" و "جایزه اینترنتی" به نمایش در خواهد آمد.
هم‌چنین جوایز بخش بین‌الملل شامل جایزه بهترین فیلم «براندن برگ برلین»، « فیلم زنده»، «انیمیشن» و « بهترین تصویربرداری»  است که به ترتیب مبلغ 6 هزار ،2 هزار، 1هزار و 10 هزار یورو تعلق می‌گیرد.
گفتنی است: فیلم "بچه گربه" از میان هفت اثر ارسالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این جشنواره در بخش "مسابقه بین الملل" پذیرفته شده است.

برچسب‌ها