افتخار آفرینی 12 کودک و نوجوان نقاش ایرانی در مسابقه هنری چک

دیپلم‌های افتخار چهل‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان «لیدیسه» کشور چک به 9 کودک و نوجوان نقاش ایرانی تعلق گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه در سال 2013 میلادی و با موضوع «آداب و رسوم و میراث فرهنگی مردم کشور من» برگزار شد و در آن 887 اثر نقاشی و 33 عکس اعضای مراکز کانون سراسر کشور شرکت داده شده بود.
برگزار کنندگان این رقابت هنری باسابقه در کشور چک همچنین از دریافت  24593 اثر از 68 کشور توسط دبیرخانه مسابقه خبر داده ‌بودند.
بر همین اساس «مبینا فیروزبخت» عضو 5ساله مرکز شماره 6 کانون کرمانشاه، «مینا مشهدی» 6 ساله از تبریز در آذربایجان شرقی، «شروین یکتاپور» عضو 8ساله و «مینا نصراللهی» عضو 10 ساله هر دو از کانون قاین در خراسان جنوبی، «آیدا سروش» 8ساله از کرمانشاه، «عسل لیل‌آبادی» عضو 12ساله کانون ماکو در آذربایجان غربی، «محمدحسین شادالویی» عضو 13ساله مرکز شماره 6 کانون تهران، «معصومه تقی‌پور» عضو 13ساله کانون هفشجان در چهارمحال و بختیاری و «فاطمه قدرتی» عضو 14ساله کانون شیروان در خراسان شمالی، 9 کودک و نوجوانی هستند که موفق به دریافت این دیپلم‌های افتخار شده‌اند.                         
در همین حال دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه لیدیسه در اقدامی دیگر نمایشگاهی از آثار دوره‌ی گذشته  این مسابقه (سال 2012) را - که موفق به کسب جایزه‌ای نشده بودند - در شهر کلادنو (بزرگترین شهر در منطقه بوهمیای مرکزی کشور چک و در 5 کیلومتری لیدیسه) برپا و به تعدادی از این آثار نیز جایزه و دیپلم افتخار اهدا کردند.
در میان این برگزیدگان نام  3 نفر از اعضای کانون نیز به چشم می‌خورد.
«سبحان حاجی‌عزیزی» عضو10ساله کانون تویسرکان در استان همدان، «مائده اروجی» عضو 13ساله کانون بروجن و «فرزانه حسین‌پور» عضو 14ساله کانون شهرکرد هر دو از چهارمحال و بختیاری جوایز نمایشگاه کلادنو را به خود اختصاص دادند.