کد خبر: 228320
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
گرگ‌نامه لوح تقدیر جشنواره تاجیکستان را از آن خود کرد

نمایش عروسکی "گرگ‌نامه"‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان موفق به دریافت دیپلم افتخار چهارمین جشنواره بین‌المللی چادر خیال کشور تاجیکستان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش کاری از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهرستان بیجار در استان کردستان است که به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسر هاشم‌زاده در این جشنواره در شهر دوشنبه به روی صحنه رفت.
این جشنواره با حضور 12 کشور جهان از 26 فروردین تا دوم اردیبهشت برگزار شد.
بر اساس این خبر، پیش از این نیز نمایش گرگ‌نامه موفقیت‌هایی را در جشنواره‌های مختلف داخلی همچون پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون، کسب کرده است.
اعضای این گروه نمایشی را علیرضا کرمی، محمدرضا راستگو، محمد وطن‌خواه، محمد شاه‌محمدی و پارسا فریدونی به سرپرستی سهیلا شیخی مدیرکل کانون استان کردستان تشکیل می‌دهند.
بر همین اساس، این نمایش عروسکی در حضور سیدمحمود صدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، هادی علی‌پور معاون سفارت ایران، احمد اصغری نماینده فرهنگی سفارت ایران، ایوب قنبری مسوول فرهنگی مدارس ایرانیان مقیم تاجیکستان، هنرمندان کشورهای شرکت‌کننده در جشنواره و کودکان تاجیکستانی و ایرانی مقیم تاجیکستان اجرا شد.
گفتنی است این گروه نمایشی روز اول اردیبهشت اجرای ویژه‌ای برای کودکان ایرانی مقیم تاجیکستان در شهر دوشنبه برای دانش‌آموزان مدارس داشت.