کد خبر: 231242
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
مربیان کانون؛ یک ماه با نمایشگاه قرآن

فعالیت‌های یک ماهه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به پایان رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بخش کودک ونوجوان این نمایشگاه که امسال از روز دوم تیر آغاز شده بود سرانجام در حالی به کار خود در روز 31 تیر پایان داد که ده‌ها هزار کودک و نوجوان بازدیدکننده از این رویداد قرآنی به همراه خانواده‌های خود استقبال کردند.
در این میان غرفه‌های این بخش در باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس تهران در روزهای ماه مبارک رمضان شاهد استقبال کودکان و نوجوانانی بود که مشتاق فراگیری هنرهای اسلامی و ایرانی بودند و مربیان کارآزموده کانون استان تهران نیز از این فرصت برای تعمیق باورهای دینی در میان این نونهالان و کودکان استفاده کردند.
غرفه‌های ادبی و هنری وسرگرمی این بخش از نمایشگاه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده بود که در عین جذابیت و گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان آنان را با مفاهیم اسلامی و قرآنی به صورت غیر مستقیم آشنا سازد.
این درحالی است که بیشتر خانواده‌ها در گفت‌وگو با مسوولان این بخش از برپایی این غرفه‌ها استقبال می‌کردند و خواستار گسترش این برنامه‌ها و افزایش فضاهای ویژه‌ی کودکان در نمایشگاه سال آینده بودند.
قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی سرزمین و شخصیت و فعالیت‌های هنری مانند نقاشی، کاردستی، سفال و تکه‌چسبانی از جمله غرفه‌های این بخش بود و در بخش ادبی نیز برنامه‌هایی مانند مشاعره و نگارش متن‌های ادبی، خاطره‌نویسی و دل‌نوشته مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
در همین حال غرفه‌های بازی‌های رایانه‌ای، اجرای تئاتر زنده بچه‌های ایران و ساخت فیلم‌های پویانمایی از غرفه‌ها و برنامه‌های پرطرفدار این بخش بود که کودکان و نوجوانان زیادی را به خود جذب کرد.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روز 31 تیر 1393 در تهران پایان یافت.