برای نویسنده شدن خاطره بنویسید

هادی خورشاهیان نویسنده رمان سفر به شهریور به کودکان و نوجوانان توصیه کرد که با نوشتن خاطرات روزانه‌ی خود، گام‌های نخست نویسندگی را تجربه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی که به همراه همسرش لیلا عباس‌علیزاده  نویسنده و شاعر در ضیافت افطاری اعضای مرکز شماره 21 کانون تهران شرکت کرده بود، نویسندگی را کاری راحت عنوان کرد و گفت هر اندازه که مطالعه کنید تا وقتی که چیزی ننویسید نویسنده نمی‌شوید بهتری راه این است که به خاطره نویسی روی بیاورید.
نویسنده رمان آلبوم دردسر البته یادآور شد که نوجوانان می‌توانند به کارهای سخت‌تری مانند فیلم‌سازی هم دست بزنند اما به واسطه‌ی مسوولیتم در واحد کودک و نوجوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کودکانی 6 یا 7 ساله روبرو شده‌ام که کتاب می‌نویسند.
خورشاهیان برای نوجوانان عضو این مرکز فراگیر که در میان آن‌ها نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز حضور داشتند خاطراتی از دوران کودکی خود را در شهر نیشابور بیان کرد و گفت که بیشتر وقت او در کودکی صرف مطالعه کتاب می‌شده ولی به دلیل مشکلاتی که آن روزها وجود داشت ناچار شده است که چند سالی ترک تحصیل کند.
نویسنده کتاب پلاک 61 در ادامه به سوال‌های نوجوانان درباره‌ی مجموعه کتاب‌های خود پاسخ داد.
لیلا عباس‌علیزاده همسر هادی خورشاهیان نیز به بچه‌ها گفت که عضو کانون نیشابور بوده است و از کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌های این مرکز استفاده می‌کرده است.
وی با تجلیل از مربیان کانون اضافه کرد: آن‌ها خیلی مهربان بودند. در آن سال‌ها، محیط‌های مدارس بسیار سخت‌گیرانه بود و ما وقتی به مراکز کانون می‌ آمدیم مربیان به ما لبخند می‌زدند و «عزیزم»، صدای‌مان‌ می‌کردند. این برای ما خیلی جذاب بود.
نویسنده کتاب «ساقی‌نامه» از نوجوانان خواست که عرصه‌‌های مختلفی را تجربه کنند. شعر و کتاب بخوانند، موسیقی گوش کنند و سواد خواندن خود را بالا ببرند تا در آینده بتوانند به انتخاب زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود دست بزنند.
در این مراسم یک گروه از پسران عضو مرکز شماره 21 کانون تهران(اعضای ارشد) به اجرای نمایشی عروسکی از داستان‌های شاهنامه و گروهی از دختران نوجوان نیز به اجرای نمایش‌نامه‌خوانی رضوی پرداختند.
اهدای هدیه‌ای از کاردستی‌های دو عضو این مرکز، خواندن متنی ادبی در حمایت از کودکان غزه، قبل از افطاری  و نشستن بر سر سفره‌ی افطاری ماه مبارک رمضان پایان بخش این مراسم بود که روز اول مرداد 1393 در مرکز شماره 21 کانون واقع در پارک فدک تهران برگزار شد.
این مرکز نخستین کتاب‌خانه‌ی فراگیر کانون است که در سال 1380 با بهینه‌سازی فضا و امکانات و افزودن سخت‌افزارها، کتاب‌ها و محصولات ویژه فرهنگی به مرکزی فراگیر برای استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه( نابینا، ناشنوا، معلول جسمی و حرکتی) در کنار سایر اعضا تبدیل شد.
کانون اکنون در تهران دارای 5 مرکز و در اصفهان نیز دارای یک مرکز فراگیر است.