کد خبر: 231375
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
حمایت اعضای مراکز کانون سراسر کشور از کودکان غزه

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صدور بیانیه، برپایی کارگاه‌های فرهنگی‌هنری با موضوع حمایت از کودکان فلسطینی، معرفی شخصیت و معرفی سرزمین از جمله‌ی این برنامه‌هاست.
بر همین اساس کودکان و نوجوانان عضو واحد سیار روستایی بابل، اعلام حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام کردند.
در این میان کودکان عضو مرکز سیار روستایی روستای کامیکلا شهرستان بابل در بیانیه‌ای ظلم سربازان غاصب اسرائیلی را محکوم کرده و ضمن اظهار همدردی با کودکان مظلوم غزه، از دوستان فلسطینی خود حمایت کردند.
 در عین حال، آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند؛ ما کودکان روستایی از روستای کامیکلا بخش بند پی غربی شهرستان بابل به عنوان دوست شما کودکان غزه اعلام می‌کنیم که شما هم باید از حق آزادی استفاده کنید و مثل ما به بازی و تفریح و مطالعه کتاب و کسب علم بپردازید.
اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی بندپی بابل ضمن سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، با درست کردن پرچم فلسطین و نوشتن جملات زیبا آن را به کودکان مظلوم غزه هدیه دادند.
در بخشی از دل‌نوشته‌های اعضا آمده است: «امیدواریم بچه‌ها و مردم غزه در برابر این مشکلات، پایداری داشته باشند و هیچ وقت نا امید نشوند.»
 شما راست می‌گویید، زندگی بدون کودکان بی‌خاطره است
مدیرعامل مهربان کانون، ما هم با شما هم صدا فریاد مظلومیت کودکان فلسطین را زمزمه می‌کنیم.
اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخشهر استان چهارمحال و بختیاری، در نشستی برای کودکان مظلوم فلسطین وغزه دعا کردند آن‌ها هم، نگرانی خود را نسبت به اتفاق‌های فاجعه‌آمیزی که این روزها علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه و به‌خصوص کودکان بی‌دفاعش، به‌طور روز افزونی در حال شکل‌گیری است، اعلام کردند.
این کودکان در دعاهای‌شان از امام علی (ع) که این روزها متعلق به اوست خواستند تا آرامش را در خانه‌های این بچه‌ها باز گرداند.
کودکان و نوجوانان کانون چهارمحال و بختیاری دل‌نوشته‌های خود را جمع‌آوری کردند تا برای مدیر عامل بفرستند.
هم‌دردی اعضای کانون شماره 2 طبس کانون خراسان جنوبی با کودکان غزه
اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس، با حضور در کارگاه‌های هنری یاد و خاطره شهدای کودک غزه را گرامی داشتند.
در آستانه فرا رسیدن روز قدس اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس با حضور در کارگاه‌های هنری یاد و خاطره شهدای کودک غزه را گرامی داشتند.
پیش از شروع کارگاه‌ها مربیان فرهنگی با معرفی سرزمین فلسطین، ظلم دیرینه صهیونیست را نسبت به کودکان و زنان بی دفاع غزه روایت کردند و از اعضا خواستند در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان برای سلامتی کودکان غزه دعا کنند.
این برنامه که در اولین روز از مرداد با حضور جمعی از اعضا برگزار شد با تشکیل کارگاه سفال ادامه یافت و اعضا، تصاویر ذهنی خود را از دیده‌ها و شنیده‌های‌شان از کودکان مظلوم غزه به تصویر کشیدند.
در پایان، اعضای کانون به یاد شهدای کودک غزه شمع روشن کردند، دست‌های کوچک‌شان را به درگاه خداوند بالا برده و برای سلامتی و آرامش کودکان غزه دعا کردند.
ویژه برنامه حمایت از کودکان مظلوم غزه در مرکز گرماب استان زنجان
هم‌زمان با حملات اشغالگران صهیونیست به نوار غزه، اعضای مرکز گرماب برای حمایت از کودکان غزه ویژه‌برنامه‌ای را باشعار «قلب کوچکم دنیای آرام می‌جوید» را برگزار کردند.
این اعضا درماه میهمانی خدا، باتوجه به ضرورت آگاهی بخشی اعضا و نیز در حمایت از سخنان رهبر معظم انقلاب برآن شدند تا یک روز از فعالیت‌های کانونی خود را به معرفی سرزمین غزه و وقایع جاری آن اختصاص دهند.
سیده‌مونس حسینی مسوول مرکز گرماب با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان«قلب کوچکم دنیای آرام می‌جوید» گفت: برنامه‌های اجرا شده شامل محفل انس با قرآن کریم که با تلاوت آیاتی چند ازکلام‌الله مجید شروع شد و با خواندن دعای فرج و دعا برای داشتن جهانی عاری از جنگ و دشمنی از خداوند منان و این که کودکان غزه  دیگر هیچ‌گاه طعم تلخ جنگ را نچشند ادامه یافت.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه ادبی با عنوان «گوشی برای شنیدن می‌خواهم» در قالب نامه‌ای بود که کودکان حرف‌های خود را به سران نشست وین 6، بیان کردند و بر داشتن حقوق مسلم خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کردند و برای سلامتی کودکان دچار بیماری‌های صعب‌العلاج و نیازمند به فناوری هسته‌ای در حوزه‌ی پزشکی، با هم‌پیمان بستند تا در راه پیش‌برد علم و تکنولوژی هسته‌ای کشورمان مصمم‌تر از پیش راه شهیدان این عرصه را ادامه دهند.
حسینی در آخر به معرفی سرزمین غزه که زیر یوغ ستم صهیونیستی بارها جنگ را در کوچه پس کوچه خود تجربه کرده، پرداخت و به معرفی کتاب «آرزوهایم فراموش می‌شوند» از زبان کودکان فلسطینی پرداخت.
این کتاب روایت‌گر آرزوهای یک کودک فلسطینی است.
حمایت اعضای نوجوان مرکز میامی کانون سمنان از کودکان غزه
در مرکز فرهنگی هنری میامی فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوع «حمایت از کودکان غزه» در مرکز فرهنگی هنری میامی انجام شده است.
بر این اساس، فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوع حمایت از کودکان غزه در مرکز فرهنگی هنری میامی انجام شده است.
در مرکز فرهنگی هنری میامی ابتدا در مورد مظلومیت کودکان غزه با اعضا صحبت شد و در ادامه تعدادی از اعضای کودک دختر مرکز دل‌نوشته‌های زیبایی را در مورد حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه نوشتند.
در پایان هم در پارک نزدیک مرکز حضور یافته و بادکنک‌های خود را برای دل‌گرمی کودکان جنگ زده غزه به  دست باد سپردند.
اعضای مراکز فارس از کودکان غزه حمایت کردند
اعضای کودک مرکز شماره 5 شیراز حمایت خود را از کودکان بی‌پناه غزه اعلام کردند و نقاشی کشیدند.
حدود 70 نفر از اعضای کودک در برنامه‌هایی با عنوان «معرفی سرزمین» ، «معرفی کتاب» «اینجا سرزمین من است» و «فعالیت نقاشی» شرکت کردند تا با کشیدن نقاشی، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش بگذارند.
اعضای نوجوان مرکز شماره 2 جهرم نیز با حمایت از کودکان فلسطینی در برنامه‌ای با عنوان «با شقایق‌های کوچک فلسطین» شرکت کردند و کارت‌های زیبایی را که مزین به دل‌نوشته‌های‌شان بود به کودکان مظلوم فلسطین تقدیم کردند.
لطفاً صدای کودکان را بشنوید
کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از کودکان مظلوم فلسطینی را اعلام کردند.
ده‌ها هزار کودک و نوجوان کرمانی در بیانیه‌ای مشترک خواستار دفاع و حمایت مسلمانان سراسر جهان از کودکانِ مظلومِ گرفتار در جنگ غزه شدند.
در این بیانیه آمده است: جنگ در غزه در حال قربانی کردن کودکانِ معصوم و مظلوم است. کودکانی که هیچ گناهی ندارند و نمی‌دانند جنگ چیست!
کودکان و نوجوانان کرمانی در این بیانیه خطاب به همه‌ی مسلمانان جهان بیان کرده‌اند:کودکان فلسطینی مثل گل‌های پاییزی در حال پرپر شدن هستند و دستی یاری‌رسان آن‌ها نمی‌شود.
این کودکان هیچ نقشی در ساختن و راه انداختن این جنگ نداشتند و ندارند و نمی‌دانند که چرا بی‌گناه قربانی می‌شوند؟
در ادامه این بیانیه آمده است: آیا این از عدالت است که بدون هیچ خطایی محکوم به مرگ شوند؟ آیا این از عدالت است که بی هیچ گناهی بی خانه و کاشانه شوند و بی سرپرست و تنها بمانند؟
جنگ همچون یک ابر تاریک، مثل یک داس تیز به جان زندگی کودکانِ بی گناه فلسطینی افتاده است. همه چیز را به خاک و خون می کشد، می‌سوزاند و خاکستر می‌کند، در حالی که این تیرگی و آتش حق آن‌ها نیست.
کودکان و نوجوانان عضو کانون کرمان در این بیانیه اعلام کرده‌اند: اگر حتی هیچ صدایی از هیچ حنجره‌ای برای دفاع از کودکان مظلوم فلسطینی برنخیزد، ما کودکانِ ایران با همین حنجره‌های کوچک دست در دست هم برای دفاع از کودکان مظلوم فلسطینی برمی‌خیریم و صدای‌مان را به گوش جهانیان می‌رسانیم.
ما کودکان ایرانی با مشت‌های کوچک گره کرده، به حمایت از کودکان بی‌پناه فلسطینی برمی‌خیزیم تا تنِ غاصبانِ سرزمین آن‌ها بلرزد و راه خواب را بر چشمهای‌شان ببندد.
ما کودکان مسلمان و شیعه ایرانی در حمایت از کودکان مظلوم فلسطینی از پا نمی‌نشینیم تا ان‌شاالله در سایه نگاه امام زمان (عج) و به یاری ایشان به پیروزی نهایی برسند.
ایستگاه نقاشی حمایت از کودکان غزه در دهدشت برگزار شد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کهگیلویه در حمایت از کودکان غزه ایستگاه نقاشی برپا کرد.
این ایستگاه با حضور کودکان و نوجوانان شهر دهدشت برپا شد.
مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری دهدشت در این خصوص گفت: این ایستگاه برای حمایت از کودکان بیدار فلسطین و غزه و با موضوع «مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی» برپا شد.
فرحناز رحیمی افزود: وقتی که انسان تصاویر غزه و کودکان غرق در خون را از رسانه‌ها مشاهده می‌کند دلش به درد می‌آید و بر حال انسان‌های گرگ‌نما تاسف می‌خورد.
 وی ابراز داشت: اعضای مرکز دهدشت برای حمایت از کودکان و درخواست از مجامع بین‌المللی  نقاشی کشیدند و به کودکان غزه اهدا کردند.
رحیمی تصریح کرد: آن‌ها هم‌چنین خواسته‌های خود و آرزوهای‌شان را بر روی پرچم فلسطین نوشتند و در پایان برای اتمام جنگ در جهان و همچنین برقراری صلح با قلب‌های مهربان‌شان دعا کردند.
حمایت از کودکان غزه در ساوه
اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک ساوه با کشیدن نقاشی به ابراز هم‌دردی با این کودکان پرداختند. همچنین مربی این کتاب‌خانه به معرفی کتاب‌های موجود در این زمینه به اعضا پرداخت.
ابوموسی از غزه حمایت کرد
اعضا و مربیان مرکز ابوموسی در حمایت از کودکان غزه برای شادی و دنیای بدون جنگ همه‌ی کودکان دعا کردند.
اعضای مرکز ابوموسی با توجه به محاصره غذایی و دارویی، حملات و کشتار بی‌رحمانه کودکان بی‌دفاع غزه هم‌دردی خود را با کودکان مظلوم غزه اعلام کردند.
مربیان مرکز ابوموسی ابتدا درباره اتفاقات تلخ 60 سال گذشته و جنایت‌های بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی با اعضا صحبت کردند و دنیایی شاد و بدون جنگ و خونریزی را برای همه‌ی کودکان جهان از خداوند طلب کردند.
در ادامه اعضا با آغشته کردن دست خود در رنگ و چاپ اثردست روی پارچه، پرچم فلسطین را طراحی کردند .
 در پایان جمله " به کدامین گناه کشته شدند " را دروسط پرچم نوشتند و با مشت‌های گرده کرده فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند.
کودکان بجنوردی پرچم اسراییل را به آتش کشیدند
کودکان و نوجوانان بجنوردی در حمایت از کودکان غزه ضمن برپایی راهپیمایی و سر دادن شعار علیه رژیم غاصب فلسطین پرچم اسراییل را نیز به آتش کشیدند.
کودکان و نوجوانان بجنوردی پس از برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه هم‌گام با سایر قشرهای مردم در راهپیمایی محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی شرکت کردند.
بر همین اساس در این مراسم اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه نمازگزاران مسیر مصلای امام‌خمینی(ره) بجنورد تا میدان حضرت قائم(عج) این شهر را راهپیمایی کرده و شعارهایی در محکومیت جنایت‌های اسراییل غاصب در نوار غزه سر دادند.
در عین حال کودکان بجنوردی با فریادهای کوبنده خود جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم این منطقه به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه را محکوم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
بر اساس این خبر، کودکان و نوجوانان با استفاده از سربندها و پرچم‌های فلسطین که توسط خود آن‌ها طراحی و رنگ‌آمیزی شده بود در این راهپیمایی حضور پیدا کرده و در پایان با خواندن بیانیه‌ای کشتار کودکان فلسطینی را محکوم کردند.
پارک کودک ایلام مرکز حمایت از کودکان غزه شد
کودکان ایلامی این بار در تجمع هنر مندان مدافع حقوق مظلومان غزه در پارک کودک ایلام حاضر شدند تا با نقاشی هایشان با کودکان غزه هم دردی کنند
در برنامه‌ای مشترک از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، حوزه هنری، ارشاد اسلامی، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، کودکان ایلامی این‌بار در تجمع هنرمندان مدافع حقوق مظلومان غزه در پارک کودک ایلام حاضر شدند تا با نقاشی‌هایشان با کودکان غزه هم دردی کنند .
بر اساس این گزارش در این برنامه‌ که کانون بخش کودک آن را بر عهده داشت کودکان نقاش عضو مراکز فرهنگی هنری کانون با به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از اوضاع کنون غزه نقاشی‌های ماندگاری خلق کردند و در کنار سایر هنرمندان استان حمایت خود را از کودکان و مردم غزه نشان دادند.
در این تجمع، مدیر کل ارشاد، مدیرکل حوزه هنری و نماینده‌هایی از استانداری در باره‌ی مظلومیت غزه سخنرانی کرده و شاعرانی نیز برای مردم غزه شعر خواندند هم‌چنین خوش‌نویسان و نقاشان به خلق آثاری در این زمینه پرداختند
کانون ایلام پیش از این نیز در برنامه‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری مراکز در سراسر استان اعتراض خود را به جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها نشان داده است