تلاش برای تحرک‌بخشی به چرخه‌ی تولید فیلم‌ کودک در کانون

ساخت بیش از 18 اثر پویانمایی و چندین اثر کوتاه و بلند زنده، تحرک تازه‌ای به فعالیت‌های امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بخشید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تحرک‌بخشی به جریان فیلم‌سازی در کانون از مهم‌ترین نکاتی بود که سرپرست جدید امور سینمایی کانون در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی از آن خبر داد.
حسن آقاکریمی تنها چند هفته پس از انتصابش به این مسوولیت روبروی خبرنگاران نشست تا در نشست رسانه‌ای معاون تولید و مدیران زیر مجموعه‌ی این معاونت به تشریح برنامه‌های آینده این مدیریت باسابقه و تاثیرگذار در جریان تولید فیلم کودک بپردازد.
وی ابتدا از سابقه‌ی تولید فیلم در کانون و تاثیرگذاری و موفقیت‌های آن در نزدیک به نیم قرن گذشته سخن گفت و در عین حال یادآور شد که در گذشته باقی نمی‌مانیم و در تلاش هستیم گونه‌ای از سینمای کودک - که به سینمای کانون - مشهور شده است، بار دیگر احیا شود.
کارگردان فیلم آقای مدیر با اشاره به انتخاب بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای کودک ایران از سوی صد منتقد برجسته و قرار گرفتن سه فیلم کانون در رتبه‌های اول تا سوم این انتخاب (باشو غریبه کوچک، دونده و خانه‌ی دوست کجاست؟)  گفت که این تاریخچه‌ی درخشان، مسوولیت کانون را در ادامه‌ی راه افزایش می‌دهد.
آقاکریمی تولید فیلم را مستلزم صرف هزینه‌های زیاد و زمان‌بر دانست و تاکید کرد که بودجه‌های اندک کانون به ما اجازه نمی‌دهد تا بتوانیم دست به تولید انبوه فیلم بزنیم.
وی در عین حال توضیح داد که یک فیلم مستند و یک فیلم کوتاه در کانون تولید شده است و ساخت 18 عنوان پویانمایی و 3 یا 4 عنوان فیلم کوتاه و یک فیلم بلند سینمایی تا پایان سال در حال ساخت یا تدارک است.
سرپرست امور سینمایی کانون همچنین گفت که تلاش‌هایی برای ارتباط‌ با بزرگان کانون در این عرصه به منظور همکاری در حوزه‌ی سینمای کودک صورت گرفته است.
دیجیتال کردن آرشیو ارزشمند سینمای کانون و کیفیت‌بخشیدن به شیوه‌ی نگهداری این آثار از جمله برنامه‌هایی بود که آقاکریمی بر آن تاکید کرد.
وی در همین حال تصریح کرد که مشکل سینمای کودک تنها به کانون ارتباط ندارد و ما در عرصه‌ی ملی با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم برگزاری جشنواره کودک در اصفهان به واقع کمک می‌کند که در حوزه‌ی سینمای کودک دست‌کم آثار انگشت‌شماری تولید شود.
سرپرست امور سینمایی کانون در پایان خاطر نشان کرد که موضوع پیدا کردن فیلم‌نامه‌ی مناسب برای تولید فیلم کودک در کانون مشکلی است که تلاش می‌کنیم از مسیر شوراهای تخصصی امور سینمایی به دنبال رفع آن باشیم.
در این نشست مهدی باقری معاون تولید، نورا حق‌پرست مدیر کل نظارت بر انتشارات، محمد رضا کریمی صارمی مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی و حسن آقاکریمی سرپرست امور سینمایی به تشریح برنامه‌های این معاونت و زیر مجموعه‌های آن پرداختند و به سوال‌های خبرنگاران رسانه‌های جمعی پاسخ گفتند.