کودکان و نوجوانان ایرانی پیامبر اعظم (ص) را دوست دارند

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، توهین به پیامبر صلح و رحمت را محکوم کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) موجی از خشم و انزجار و نفرت از این اقدام هتاکانه، سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی را در برگرفته است و مردم مسلمان ایران نیز این حرکت غیر اخلاقی را با شیوه‌های مختلف مورد نکوهش قرار می‌دهند.
در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - که بیش از 420 هزار کودک و نوجوان ایرانی را در بیش از 900 مرکز فرهنگی‌هنری خود تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌دهد - با بهره‌گیری از شیوه‌های اجرای فعالیت در مراکز خود تلاش می‌کند تا هرچه‌ بیشتر پیامبر اکرم(ص) را به مخاطبانش معرفی و آنان را با سجایای آخرین فرستاده‌ی خداوند بر روی زمین آشنا کند.
بهره‌گیری از شیوه‌های هنری، قصه‌گویی و تکیه بر بیش از 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری بیش از هر اقدام دیگری به افزایش میزان آگاهی و شناخت کودکان از زندگی و سیره آن پیامبر رحمت و تحکیم ‌باورهای دینی در میان مخاطبان کمک می‌کند. 
هفتکل خوزستان میزبان مسابقه‌ی نقاشی
بر همین اساس کانون خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و موسسه راهبرد و تدبیر خوزستان، مسابقه‌ی نقاشی «پیامبر مهربانی‌ها» را در هفتکل اجرا کرد.
مریم مکوندی مسوول کانون هفتکل، گفت: این مسابقه با هدف حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی برگزار شد و در آن 70 دانش‌آموز هفتکلی شرکت کردند.
وی با اشاره به این‌که بچه‌ها با شرکت در این مسابقه ابراز ارادت و علاقه خود را به پیامبر مهربانی‌ها نشان دادند؛ یادآور شد: در پایان این برنامه به هفت برگزیده‌ی این مسابقه جوایزی به همراه لوح‌تقدیر از طرف موسسه راهبرد و تدبیر خوزستان تقدیم و به بقیه شرکت‌کنندگان نیز از سوی اداره ارشاد اسلامی شهرستان هفتکل به‌رسم یادبود، کتاب اهدا شد.
آشنایی اعضای کانون فریدون‌کنار با ویژگی‌های پیامبر اعظم
سلسله مباحث «دلیل رحمت» عنوان برنامه‌ای است که با اهداف تربیتی در کانون شهرستان فریدون‌کنار برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این برنامه به معرفی ابعاد وجودی پیامبر مهربان اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص)، می‌پردازد و مدتی است در مرکز فریدونکنار در حال اجراست.
هم‌چنین جدول پیامبر شناسی که یکی از فعالیت‌های این طرح است به طرح سوال‌ها و استفاده از قدرت هم‌افزایی در کودکان و پاسخ‌دهی فردی و جمعی و سوق‌دهی به کار جمعی و نیز تعاون می‌پردازد که در پایان اعضا متوجه خواهند شد که تنها با وحدت و همراهی همدیگر است که قدرت تکمیل این فرآیند را دارند.
در پایان این برنامه نیز اعضا به ساحت قدسی پیامبر مهربان اسلام و دلیل رحمت خدا بر خلق، عرض سلام و ارادت کردند.
ابراز ارادت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)» در خراسان جنوبی با نقاشی
اعضای مرکز فرهنگی هنری درمیان در اعتراض به هتک حرمت روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، مسابقه نقاشی «ارادت به ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت برپا کردند.
این مسابقه با همکاری نیروی انتظامی شهرستان درمیان برگزار شد و کودکان و نوجوانان شهرستان درمیان با کشیدن نقاشی، عشق و محبت خود را به خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) نشان دادند.
در ابتدای مسابقه نقاشی غلام‌حسین غفاری مسوول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان درمیان ضمن محکوم کردن هتک حرمت به حضرت محمد (ص)، فضایل اخلاقی پیامبر نور و رحمت را برشمرد و گفت: حضور کودکان و نوجوانان در این مسابقه به دشمنان جهان اسلام ثابت خواهد کرد، آنان هرگز به اهداف شوم خود نمی‌رسند و کودک مسلمان  ایرانی به پیامبر مهربانی‌ها عشق و ارادت قلبی دارد.
در پایان به تمامی اعضای شرکت کننده از سوی نیروی انتظامی شهرستان درمیان هدایای به رسم یادبود اهدا شد.
بر اساس خبر دیگری از مرکز فرهنگی هنری درمیان طی روزهای یکم و دوم بهمن ماه 1393 با حضور اساتید دانشگاه، کارگاه بصیرت دینی ویژه والدین، در مرکز فرهنگی هنری درمیان برگزار شد.
به گفته رقیه امانی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری درمیان، در این کارگاه آموزشی اساتیدی هم‌چون حجت‌الاسلام علی‌اکبر روحانی با موضوع «سبک زندگی دینی»، محمد اکبری از اساتید دانشگاه با موضوع «تربیت فرزند»، سرهنگ سید غلام‌رضا حسینی رییس پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی درباره « تهاجم فرهنگی» و طیبه غفاری از اساتید حوزه درباره «نقش زن در خانواده» برای والدین سخن گفتند.
بیانیه کودکان و نوجوانان کانون سمنان در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام
کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری کانون سمنان با انتشار بیانیه‌ای اهانت به پیامبر اسلام را محکوم کردند.
در بخشی از این بیانیه با استفاده از شعر مشهور شاعر نام‌آشنا زنده‌یاد مهدی سهیلی آمده است: محمد (ص) زنده و جاوید خواهد ماند، محمد(ص) تا ابد تابنده چون خورشید خواهد ماند، جهانی نیک می‌ماند که نامی همچو نام پاک " پیغمبر" موید نیست و مردی زیر این هفت آسمان همتای " احمد " نیست.
در بخش دیگر این بیانیه می‌خوانیم: زمین ویرانه باد و سرنگون باد آسمانی پیر، اگر ببینم روزی در جهان نام "محمد( ص) " نیست. سلام بر محمد مصطفی( ص)، سلام بر رحمته‌للعالمین و پیام‌آور صلح و مهربانی. و...
اجرای طرح سلام بر پیامبر مهربانی در مراکز کانون قزوین
بر این اساس، با هدف گرامی‌داشت مقام والای حضرت پیامبر اکرم(ص) و ابراز بیزاری از اهانت به ساحت مقدس ایشان، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری طرح "سلام بر پیامبر مهربانی" را اجرا کردند.
مرکز فرهنگی و هنری محمدیه در این طرح، یک کارگاه خوشنویسی با موضوع "من محمد (ص) را دوست دارم" را برای 33 عضو نوجوان پسر برگزار کرد.
در مرکز فرهنگی و هنری آوج، مربیان و اعضا در راه‌پیمایی که با هدف لبیک دوباره به پیامبر گرامی اسلام برگزار شده بود شرکت کردند.
این راه‌پیمایی با همکاری واحد بسیج خواهران شهرستان آوج، در مدرسه راهنمایی "هدف" برگزار شد.
هم‌چنین 35 عضو پسر مرکز فرهنگی و هنری مجتمع قزوین، در یک کارگاه خوشنویسی با عنوان "سلام بر پیامبر مهربانی" شرکت کردند.
این اعضا جملاتی در گرامی‌داشت و ابراز ارادت به حضرت محمد(ص) نوشتند و در ادامه از آثار خود یک نمایشگاه کوچک برگزار کردند.
کانون استان قزوین نیز با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.
در پایان این کارگاه از صاحبان آثار برتر با اهدای جایزه تقدیر شد.