اجرای نمایش خیابانی یک مربی کانون در جشنواره تئاتر فجر

نمایش«نی‌نی اخازه و مداد قرمز» به کارگردانی مریم خاکسار تهرانی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش، داستان سه کودکی است که به خیابان آمده‌اند و در قالب بازی به رفتارهای پدر و مادر خود در خانه اعتراض می‌کنند.
کارگردان این نمایش در این‌باره توضیح داد که نمایش «نی‌نی اخازه و مداد قرمز» نمایشی است ویژه‌ی بزرگ‌سالان و خانواده‌ها با تماشای آن خواهند دید که رفتار و منش و کلماتی که بین آن‌ها رد و بدل می‌شود،   چه تاثیری بر روح و روان بچه‌ها می‌گذارد.
خاکسار تهرانی با بیان این که این نمایش به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است، اضافه کرد: بچه‌ها در جریان بخش‌های مختلف نمایش و با استفاده از سه جعبه که نمادی از خانه‌ی امن آن‌هاست بخشی از مشکلات خود را در قالب بازی به نمایش می‌گذارند.
به گفته‌ی وی در بخشی از نمایش یکی از بچه‌ها از این که جعبه‌ی مداد رنگی‌هایش داخل کمد همیشه بسته و کیف پول بابا همیشه باز است، دیوارهای جعبه‌اش را خط خطی کرده و می‌گوید چون اعصاب بابا و مامان خط خطی است و آن‌ها دایم با هم دعوا می‌کنند.
بر اساس این گزارش آخرین اجرای این نمایش خیابانی در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر ساعت 16 روز سه‌شنبه 7 بهمن در محوطه‌ی بیرونی تئاتر شهر تهران به تماشاگران تقدیم می‌شود.
 در تئاتر «نی‌نی اخازه» رضا بهرامی، محمد نوحیان و مهدی داودی نقش‌آفرینی می‌کنند و نویسندگی آن را کاوه مهدوی برعهده داشته است.
گفتنی است کارگردان این نمایش پیش از این نیز با شرکت در جشنواره بین‌المللی نیابولیس و اجرای نمایش خیابانی «دنیای کودکانه ما» مورد تقدیر رایزن فرهنگی ایران در تونس قرار گرفت.