کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و تولیدات؛ نمایش فیلم‌های روز در سینماهای کانون

کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و تولیدات، از مهم‌ترین رویکردهایی است که در سال 1394 از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیگیری خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی ارگانی رییس هیات مدیره کانون در دیداری با  مدیر کل و کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون  تاکید کرد که باید کیفیت تولیدات به ویژه کتاب‌ها، فیلم‌ها و پویانمایی‌های کانون – نسبت به سال‌های گذشته -  ارتقا پیدا کند چرا که نسبت کانون با دیگر تولیدکنندگان نسبت بزرگ‌تری و پدری است در عین حال فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون باید به‌روزتر و از کیفیت بالاتری برخوردار شود.
ارگانی یادآور شد که کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر از نهادهای فرهنگی و آموزشی جلو افتاده‌اند و این مساله بیشتر از بُعد محتوایی، به پیشرفت فنی آن‌ها ارتباط دارد، چرا که آنان با دنیای مجازی و فیلم‌ها و کتاب‌های مدرن در ارتباط هستند.
وی با اشاره به کیفیت تولیدات کانون تصریح کرد ما نمی‌خواهیم کیفیت تولیدات را پایین بیاوریم اما باید در نظر بگیریم که بچه‌ها مخاطب ما هستند و باید از این تولیدات استقبال کنند.
رییس هیات مدیره کانون رونق گرفتن دوباره مراکز کانون را مستلزم تجهیز و نوسازی این مراکز همچنین حمایت‌های رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان اغلب در رسانه‌های جمعی مورد کم توجهی قرار می‌گیرد و گاهی کانون هم نادیده گرفته می‌شود درحالی که این مجموعه، نهاد بزرگی است که نمونه‌ی آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
این مدیر فرهنگی در عین حال از طراحی برنامه‌ای برای نمایش فیلم‌های روز ایران و جهان برای کودکان و نوجوانان در شبکه‌ی سینماهای کانون سراسر کشور خبر داد.
رییس هیات مدیره کانون توضیح داد که با قول مساعد رییس سازمان سینمایی کشور قرار است تعدادی از سینماهای کانون در سراسر کشور تجهیز و به این امر اختصاص پیدا کند.
ارگانی خاطرنشان کرد که تعدادی از فیلم‌های روز ایران و جهان در این سینماها نمایش داده خواهد شد در عین حال کار بررسی و خرید فیلم‌های خارجی نیز از سوی نمایندگان امور بین‌الملل کانون و با توجه به حضور آنان در بازارهای جهانی فیلم آغاز شده است که امیدوارم این آثار در سینماها به نمایش گذاشته ‌شود.