برنامه‌های سال آینده کانون و کشافه‌المهدی لبنان مشخص شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس جمعیت کشافه‌الامام مهدی(عج) لبنان در نشستی برنامه‌های اجرایی سال آینده در حوزه‌ی همکاری‌های فرهنگی میان دو مجموعه را تدوین کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این نشست علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های دو مجموعه در سال‌های گذشته، فراهم شدن زمینه‌های تبادل فرهنگی با موسسه‌ی کشافه‌المهدی لبنان را مایه افتخار و برکت کانون دانست و آمادگی کانون برای ادامه‌ی این همکاری را اعلام کرد.
هم‌چنین شیخ نزیه‌ فیاض رییس جمعیت کشافه‌المهدی(عج) لبنان که به همراه معاون بین‌الملل خود به ایران سفر کرده است نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و نقش تاثیرگذار کتاب‌خانه‌ی سیاری که با کمک کانون در این کشور راه‌اندازی شده از همکاری‌های گذشته دو مجموعه ابراز رضایت کرد و خواستار تداوم این همکاری به منظور بهره‌مندی بیشتر اعضای جمعیت کشافه از تجربه‌ها و توان‌مندی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.
بر اساس این گزارش در این نشست دو طرف در زمینه تبادل تولیدات و متون شامل ارسال متن و مضمون نشریه کوشش و ضمیمه آن برای استفاده در مجله‌ی مهدی لبنان و انتخاب و ترجمه‌ی 4 اثر از کتاب‌های کانون به زبان عربی برای استفاده‌ی کودکان لبنانی توافق کردند.
هم‌چنین در زمینه‌ی فعالیت‌های مشترک قرار شد معاونت هنری و بین‌الملل جمعیت کشافه با راه‌اندازی انجمن قصه‌گویی و هنری در این کشور با دعوت از مربیان کانون پرورش فکری از توان‌مندی‌ها و تجربه‌های آن‌ها در این حوزه استفاده کند.
براساس این توافق‌نامه در سال آینده به منظور توانمندسازی مربیان موسسه کشافه قرار شد یک دوره‌ی آموزشی در زمینه فعالیت‌های مربیان کتاب‌خانه سیار در ایران برگزار شود.
در همین حال مشارکت کودکان و نوجوانان لبنانی در جشنواره‌ی رضوی و تولید فیلم کوتاه پویانمایی (انیمیشن) با همکاری دو طرف از دیگر محورهای توافق‌نامه امضا شده میان کانون و موسسه‌ی کشافه‌المهدی(عج) لبنان در زمینه‌ی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی است.
سفر دو گروه از دانش‌آموزان عضو جمعیت کشافه و دو گروه از مربیان این موسسه به دعوت کانون در قالب اردوهای تابستانی در ایران و اعزام گروه اعضا و مربیان مراکز کانون به کشور لبنان موضوع‌های دیگری بود که در نشست برنامه‌ریزی همکاری دو طرف به توافق رسیدند.
نشست برنامه‌ریزی همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت کشافه‌الامام مهدی(عج) لبنان روز 29 شهریور 94 با حضور معاون دبیرکل ستاد توسعه و پشتیبانی مقاومت اسلامی لبنان در ایران به همراه کارشناس این ستاد، معاونان تولید و فرهنگی، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و کارشناس بخش مجامع بین‌المللی، هفته‌های دوستی و جشنواره‌های این اداره‌کل در دفتر مدیرعامل کانون در تهران برگزار شد.