آموزش غیر رسمی در تحقق عدالت اجتماعی در نظر گرفته شود

دکتر غلامعلی حداد عادل با تاکید بر آموزش غیر رسمی به عنوان مکمل برنامه‌ آموزش رسمی کشور گفت: این مهم در تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی باید در همه مناطق کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حدادعادل در دیدار با مدیرعامل و معاونان کانون در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از شخصیت برجسته فرهنگی مدیرعامل کانون تقدیر و به سوابق درخشان ایشان در مدیریت‌ حوزه‌های فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.
عضو کمیسیون مجلس با تأکید بر این که مناطق محروم در توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون در اولویت قرار گیرد افزود: این مناطق غیر از کتاب درسی به هیچ امکانات دیگری برای مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی دسترسی ندارند و کانون با توانمندی و قابلیت‌های خود می‌تواند این نیاز را برطرف کند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: تلاش کنید نسل کودک و نوجوان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا سازید و محصولات ویژه‌ای با توجه به نیاز آن‌ها تولید کنید.
حداد عادل گفت: مجلس شورای اسلامی با پشتیبانی و حمایت از کانون می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند تا مشکلات مالی و نیروی انسانی‌ این مجموعه برطرف شود به گونه‌ای که خانواده کانون با آرامش و تسلط بیشتری به رسالت‌اش ادامه دهد.
وی در این دیدار خواستار گسترش دوره‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی شد و در ادامه تاکید کرد در جذب و شناسایی و پرورش کودکان و نوجوانان با استعداد به عنوان چهر‌ه‌های تاثیرگذار در آینده، تلاش کنید. 
زهره طبیب‌زاده نوری دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فن‌آوری نیز در این نشست تصریح کرد: کانون با برخوردار بودن از فعالیت‌های گسترده و متنوعی که دارد به همه نیازهای فرهنگی، هنری و عاطفی کودکان و نوجوانان  توجه دارد ولی بروز و ظهوری ندارد که این نکته را باید برطرف کند.
وی افزود: کانون متولی حوزه فرهنگ و هنر کودک و نوجوان است و با کمترین امکانات در حوزه سینما، تئاتر و اسباب‌بازی فعالیت می‌کند.
طبیب‌زاده از کانون خواست تا خود را به خانواده‌ها بشناساند و کانون را در مجامع مختلف معرفی کند.
قاسم احمدی لاشکی دیگر عضو این کمیسیون نیز در این جلسه یادآور شد: موضوع نیروی انسانی در کانون باید جدی گرفته شود زیرا در کانون طرح‌هایی آماده افتتاح بوده و هست که به خاطر کمبود نیروی انسانی متوقف مانده است.
وی افزود: باید از کانون حمایت کرد و ضرورت دارد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با صدور مجوز در این زمینه فرصتی فراهم آورد تا مشکلات کانون در این ارتباط برطرف شود و از نظر منابع مالی کانون باید تامین شود تا بتواند به خوبی فعالیت‌هایش را ادامه دهد.
در عین حال، در این نشست، سایر اعضای این کمیسیون مجلس شورای اسلامی هم درخواست توسعه فعالیت‌های کانون در مناطق محروم را مطرح کردند.

کانون برای اوقات فراغت بچه‌ها در حد بضاعت فعالیت دارد
مدیرعامل نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون ارایه کرد و با اشاره به مشکلات مالی کانون، از مجلس درخواست هم‌فکری و کمک در این زمینه را داشت.
علیرضا حاجیان‌زاده گفت: کانون در کنار آموزش و پرورش، آموزش غیررسمی و غیرمستقیم در بیرون از مدرسه را برای پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها، برعهده دارد.
وی در حوزه فضای مجازی و پرتال کودک، IPTV نیز توضیح‌هایی ارایه کرد و افزود: اولین رسانه‌ی تعاملی تلویزیونی (Iptv) «کانون 24» از سوی کانون در هفته ملی کودک رونمایی شد که این شبکه در فاز اول به مراکز کانون اختصاص دارد و با فراهم شدن زیرساخت‌ها، امکان استفاده‌ی تمام کودکان دنیا از این رسانه فراهم می‌شود.
در این دیدار هم‌چنین مدیرعامل به فضای کار مراکز کانون اشاره کرد و افزود: بیشتر کتاب‌داران مراکز کانون مربیانی هستند که با انجام بیش از 42 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به کتاب‌خوانی تلاش می‌کنند.
وی فعالیت‌های کتاب‌خوانی گروهی، شعرخوانی، مشاعره، نقد کتاب، اجرای نمایش‌ها و فیلم‌ها و پژوهش‌های مبتنی بر کتاب و دعوت از نویسندگان کودک و نوجوان برای حضور در میان بچه‌ها را از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار کانون برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان بچه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: کانون از توان تخصصی بسیار بالایی برخوردار است و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه فعالیت‌های آن وجود دارد.
نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری مجلس با حضور مدیرعامل و معاونان کانون برگزار شد.