کد خبر: 249395
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
تجلیل نویسنده برجسته اروگوئه‌ای از «قصه دو لاک‌پشت تنها»

«گابریلا ارمند اوگون» نویسنده و تصویرگر برجسته اروگوئه‌ای با نوشتن یادداشتی کتاب «قصه دو لاک‌پشت تنها» اثر مصطفی رحماندوست از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تحسین کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به نقل از خبرگزاری فارس، «گابریلا ارمند اوگون» نویسنده و تصویرگر برجسته اروگوئه‌ای با ارسال یادداشتی به گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی که کتاب‌های کانون را به زبان اسپانیایی ترجمه می‌کند، از کتاب «قصه دو لاک‌پشت تنها» تمجید کرد.
کتاب «قصه دو لاک‌پشت تنها» با تصویرگری علیرضا گلدوزیان از سوی گروه کودک و نوجوان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی منتشر شده و اکنون در حال عرضه در کشورهای مختلف آمریکای لاتین است.
«گابریلا ارمند اوگون» داستان‌نویس کودکان و نوجوانان با مطالعه این اثر یادداشتی را برای گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی ارسال کرده و از این اثر به خوبی یاد کرده است.
به اعتقاد وی این کتاب نوشته مصطفی رحماندوست با تصویرگری ماهرانه علی‌رضا گلدوزیان روایتی زیباست از غم و تنهایی دو بچه لاک‌پشت از آن‌چه که زندگی برای‌شان تقدیر کرده است، در حالی که آن‌ها از انزوا و تنهایی پیروی نمی‌کنند و ایمان و جسارت به ایشان قدرت می‌دهد تا با این سرنوشت مبارزه کنند و راهی برای تغییر آن بیابند.
او ادامه می‌دهد: در راه یافتن زندگی بهتر، خستگی و ترس و صد البته استقامت و پشتکار همراه هر کدام از [این دولاک‌پشت] است؛ این داستان با نقاشی‌های رنگی زیبا، اهمیت مواجه شدن با بیم و هراس و تلاش برای رسیدن به آرزوها را روایت می‌کند.
نسخه فارسی «قصه دو لاک‌پشت تنها» سال 1385 از سوی کانون و اردیبهشت سال 1394 نیز نسخه اسپانیایی آن از سوی موسسه فانوس دریایی منتشر شد.