مدیرعامل: آفرین‌گویی، قدردانی از همه مربیان کانون است

آفرین‌گویی به مربیان موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بزرگ‌نمایی کارهای خوب است و همگان را به تحرک وا‌می‌دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان مدیرعامل کانون است  که در بیست و دومین آیین قدردانی یا آفرین‌گویی به 57 مربی کانون سراسر کشور در تهران بازگو کرد و البته گفت که آفرین‌گویی به شما، قدردانی از همه مربیان کانون است.
علیرضا حاجیان‌زاده در این آیین که صبح روز یک‌شنبه 16 اسفند 1394 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری‌ برای تجلیل از 57 مربی کانون برپا شده بود، وجود مربیان توانمند را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کانون برشمرد و افزود: مربیان کانون خودساخته، مومن، خلاق و خودجوش هستند؛ تعلق سازمانی دارند و به کانون وفاداراند. در عین حال برای کودکان شاداب و انرژی‌بخش هستند و در مقابل سختی‌ها مقاوم و بردباراند.
وی در توصیف ویژگی‌های مربیان کانون به این چند ویژگی نیز بسنده نکرد و با بیان این که این مربیان برای بچه‌ها بسیار دوست‌داشتنی و با آن‌ها مهربان‌اند، تاکید کرد که خردورزی و هنرمندی نیز از مشخصه‌های آن‌هاست و ما به وجود آنان افتخار می‌کنیم.
مدیرعامل کانون در ادامه تصریح کرد که این نوع قدردانی‌ها، برای برانگیختن انگیزه‌ها و شوق مربیان صورت می‌گیرد و به افزایش و تقویت عملکرد خوب آنان منجر می‌شود، خلاقیت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و به پیشرفت مربیان و مجموعه کانون کمک خواهد کرد.
حاجیان‌زاده انعکاس دست‌آوردهای مثبت و نتایج مطلوب یک عملکرد به سطح سازمان و جامعه و تشویق همه افراد به انجام آن کار مثبت را از دیگر اثرات قدردانی از مربیان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این اقدام تاثیری عمومی نیز بر جامعه هدف و سازمان ما خواهد داشت و بزرگ‌نمایی کارهای خوب همگان را به تحرک وامی‌دارد.

مربیان کانون سلطان کلمه‌اند
معاون فرهنگی کانون دیگر سخنران این آیین بود که سخنانش را با توصیف جایگاه مربیان آغاز کرد و گفت: شما به زندگی طعم دیگری دادید و عشق را در منظومه زندگی بال و پر بخشیدید. بچه‌ها باشکوه و بزرگ و ارزشمند‌اند و باید احساس ارزشمندی را به فرزندان این سرزمین پیشکش کنیم.
محمدعلی شامانی با بیان این که انسان‌هایی که فهم درستی از احترام ندارند بزرگی را هرگز درک نخواهند کرد تصریح کرد کودکان شایسته احترام ‌هستند کانون، خانه‌ی مهربانی است و باید بتوانیم آغوشی گرم برای بچه‌ها داشته باشیم، آن‌ها را بفهمیم و فرصتی به آنان بدهیم تا در لحظه‌هایی متفاوت، تصمیم بهتری بگیرند.
وی در ادامه به اهمیت استفاده از واژه در ارتباط با کودکان تاکید کرد و افزود: شما مربیان کانون، سلطان کلمه هستید و نباید از اهمیت واژه غافل شوید و مراقب آن باشید که با  کلمه می‌توان جادو کرد.
شامانی توجه به بازخوردها را عاملی برای نجات از ایستایی و سکون برشمرد و تصریح کرد: بچه‌ها می‌بینند که آیا ما می‌خوانیم یا نه. به آن‌ها کمک کنیم خودشان را باور کنند و برای این کار باید زیاد آن‌ها را تحسین کنیم. خود شما محصول تحسین پدران و مادران و معلمان‌تان هستید. به‌گونه‌ای عمل کنید که کودکان احساس کنند در کانون مورد توجه شما هستند.
معاون فرهنگی کانون یادآور شد: این توجه سبب می‌شود تا بچه‌ها به کانون احساس تعلق کنند و کانون را دوست داشته باشند.
وی به مربیان کانون گفت: حال خوش شما حال بچه‌ها را خوب می‌کند، بیش از اندازه مراقب خودتان باشید. این جشن ما تنها یک پیام دارد و آن این است که مربیان کانون ارزشمند‌اند.
در این آیین از 57 مربی موفق کانون شامل مربیان فرهنگی، ادبی، هنری و سیار قدردانی شد.
اجرای سرود از سوی اعضای مرکز شماره 20 کانون تهران پخش چند نماهنگ از فعالیت‌های مربیان موفق کانون از دیگر بخش‌های این آیین بود که به همت اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون برپا شد.
همچنین بیبا رهسپار از استان سیستان و بلوچستان، وحید خسروی از کرمانشاه، سمیرا قیومی از تهران و محمدحسام آذربایجانی از قزوین به نمایندگی از مربیان‌ فرهنگی، مربیان سیار، مربیان ادبی و مربیان هنری کانون سراسر کشور به بیان مطالبی در حوزه‌ی کاری خود پرداختند.
کتاب ویژه این آیین با عنوان آفرین‌نامه نیز هم‌زمان با اهدای جوایز مربیان موفق منتشر و در بین حاضران توزیع شد.

اسامی کامل مربیان موفق کانون در سال 1394 را در کتاب آفرین نامه ببینید.

کتاب آفرین‌نامه