هنرنمایی کارگردان تئاتر آلمانی با 60 چهره سایه‌ای در تهران

کارگردان شاخص تئاتر سایه‌ای آلمان به ایران می‌آید تا نمایش «سفر جهانی» خود را برای 400 کودک و نوجوان ایرانی نیز اجرا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیتر مولر در این نمایش با طراحی 60 چهره سایه‌ای نمونه‌ای دیدنی از اجرای سایه‌ای را پس از سفر به بسیاری از کشورهای جهان در تهران نیز اجرا می‌کند تا دو گروه 200 نفره از کودکان و نوجوانان 6 تا 13 ساله تهرانی هم پای هنرنمایی این کارگردان، بازیگر، عروسک‌گردان و موسیقیدان و همکارش ماری فلت بنشینند.
آن‌ها در عین حال علاوه بر اجرای نمایش برای کودکان مهدکودک‌ها، اعضای مراکز کانون و افراد آزاد در روزهای دوم و سوم شهریور در سینما تئاتر کانون، در همین محل و در روزهای چهارم و پنجم شهریور دو کارگاه برای آموزش مربیان کانون و برخی فعالان عرصه تئاتر و تئاتر عروسکی برپا می‌کنند.
حضور این دو هنرمند آلمانی نتیجه همکاری مرکز ملی اسیتژ ایران و بخش فرهنگی سفارت آلمان در تهران است. دو هنرمندی که تاکنون در کشورهای: فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، مجارستان، دانمارک، سوییس، اتریش، صربستان، اسلواکی، اسکاتلند، بلژیک، انگلستان، کانادا، ژاپن، ایرلند، یونان، هند، سریلانکا، هندوراس، نیکاراگوئه، مکزیک، پاناما، السالوادور، آمریکا، ترکمنستان، تایلند، الجزایر، کامبوج و میانمار به اجرای نمایش پرداخته‌اند و کارگاه آموزشی برپا کرده‌اند.
داستان نمایش «سفر جهانی» با تکنیک‌ سایه‌ای و با استفاده از ابزارهایی ساده و معمولی در یک کشور خاص اتفاق می‌افتد. کشوری که در آن همه شهروندان بارانی پوشیده‌اند و همه آن‌ها چتر در دست دارند؛ در روزهای هفته و حتی در تعطیلات آخر هفته، در هر زمان و در هر مکان. قانون این کشور خاص است. این کشور یک پادشاه دارد که کاملاً قابل توجه است. او پیش از این هی‌چوقت قلعه خود را ترک نمی‌کرد ولی یک روز برج او تکانی می‌خورد و پایش می‌لغزد و از یک طرف زمین به سمت دیگر پرتاب می‌شود. خانمی نیز به همین روزگار دچار می‌شود. هر دوی آن‌ها دوست دارند که به خانه خود برگردند. اما این کار برای پادشاهِ داستان ما، کاری آسان نیست. تقریباً غیرممکن است. آنها برای نجات خود فقط یک چتر و یک تاج دارند. در این سفر آن‌ها بسیاری از مکان‌های هیجان‌انگیز را می‌بینند و داستانی بسیار ماجراجوایانه را رقم می‌زنند. پایان این داستان بسیار عجیب است!
پیتر مولر PETER MULLER)) متولد 1960 (1339) در آلمان کارگردان، بازیگر، عروسک‌گردان و موسیقیدانی است که فعالیت‌های تئاتری خود را از سال 1980 (1359) آغاز کرده و دانش‌آموخته دانشگاه هنرهای دراماتیک آلمان است.
در سوابق کاری همکارش ماری فلت MARIE FELDT)) نیز از او به عنوان متولد سال 1983 (1362) در آلمان، بازیگر و عروسک‌گردان و دانش‌آموخته دانشگاه هنرهای دراماتیک آلمان نام برده شده است که در کشورهایی مانند فرانسه، سوییس، اتریش، آمریکا، کرواسی و الجزایر به اجرای نمایش پرداخته است.
سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان خالد اسلامبولی تهران قرار دارد.