هنرمندان جشنواره مبارک، تماشاگر نمایش نوجوانان نابینا

در چهارمین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران مبارک، اعضای یک مرکز فراگیر کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش در ‌تئاتر شهر خواهند پرداخت.

به‌‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، اعضای کم‌بینا و نابینا به همراه دیگر بچه‌های عضو مرکز شماره 24 کانون، روز پنج‌شنبه چهارم شهریور نمایش عروسکی «نمکی بلا و دیو ناقلا» را اجرا خواهند کرد.
امسال و در حاشیه‌ی جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران این فرصت فراهم آمده است که اعضای مراکز کانون تهران نیز در کنار گروه‌های حرفه‌ای نمایش،‌‌ دست‌آوردهای چند ساله‌ی کانون در حوزه‌ی تئاتر ‌کتاب‌خانه‌ای را به نمایش بگذارند. در همین زمینه از امسال بخشی به نام «نوجوان و عروسک» در حاشیه‌ی این جشنواره با حضور نوجوانان شکل گرفته است.
هفت گروه نمایشی از مراکز مختلف کانون استان تهران در این بخش حضور دارند. بر همین اساس روز پنج‌شنبه در نوبت 16:30 و 19 دو اجرای ویژه‌ به کارگردانی لیلا مکانی از مربیان پیش‌کسوت کانون برای مخاطبان به اجرا در خواهد آمد.
به گفته‌ی عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان تهران این اثر ابتدا برای جشنواره قامت دوست و برای جشنواره‌های داخلی کانون اجرا شده است: «این کار ابتدا یک اثر رادیویی بود، اما بنابر توانایی اعضای فراگیر این امکان فراهم شد تا نمایشی عروسکی را اجرا کنند. مرکز فراگیر کانون شهرری پس از استقبال از این طرح، ساخت عروسک‌ها و طراحی دکور توانست پس از بازبینی‌ها موفق به حض‍ور در شانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران مبارک شود.»
به گفته‌ی این کارشناس هنری تمام صداپیشه‌های این نمایش نابینا و دو تا از عروسک‌گردان‌ها کم بینا هستند.
شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک تا هفتم شهریور ادامه دارد.