«سه گلدان» احمدرضا احمدی جان می‌گیرد

تولید فیلم پویانمایی کوتاه «سه گلدان» به کارگردانی حسین صافی در اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم با تکنیک دوبعدی بر اساس کتاب «سه گلدان» اثر احمدرضا احمدی تولید خواهد شد.
حسین صافی کارگردان این پویانمایی مدت زمان این فیلم را هفت دقیقه اعلام کرده است. او با توضیح شیوه‌ی اقتباس خود از اثر احمدرضا احمدی گفت: «از سال قبل و با دیدن جنگ و مهاجرت مردم سوریه ایده‌ی تولید اثری ضد جنگ را دنبال کردم. دوستان زیادی مطالعه‌ی آثار احمدرضا احمدی را به من پیشنهاد کردند. آنچه در نظر داشتم فضایی شاعرانه و سوررئال نبود تا آن‌که با مطالعه‌ی «سه گلدان» در انتشارات کانون این اثر ضدجنگ را نزدیک به ایده‌های خودم یافتم.»
این کارگردان در توضیح ساختار اثر خود عنوان کرد: «پرسوناژها و اپیزودهای فیلم درست شبیه به کتاب است با این تفاوت که فضا را واقعی‌تر کرده‌ام و پایان داستان کاملاً متفاوت و منطقی است. همچنین اثر احمدی روایتی از جنگ‌زدگان ایران بود اما اثر من به سمت فضای امروزی پیش رفته است. در همین راستا از نشانه‌‌هایی مربوط به پناه‌جویان سوری همچون قایق و دریا که یادآور خاطره‌ی آیلان است بهره برده‌ام؛ با این حال فضاهای بصری و شیوه‌ی طراحی فیلم نزدیک به آثار ایرانی است.»
بر اساس این گزارش فیلم‌برداری این اثر از مهر کلید خواهد خورد و معاونت تولید کانون به عنوان ناظر کیفی و اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون نیز به عنوان مجری طرح حسین صافی را در تولید این فیلم، یاری خواهند کرد.
صافی که دارای مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن است کارگردانی هنری مجموعه‌ی «شکرستان» را در پرونده کاری خود دارد.