کد خبر: 261582
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
داستان «بابابرفی» انیمیشن می‌شود

کیانوش عابدی خبر از تولید جدیدترین انیمیشن خود با عنوان «‌بابابرفی‌» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داستان بابابرفی اثر شناخته شده‌ی جبار باغچه‌بان تبدیل به انیمیشن می‌شود.
براین اساس، کیانوش عابدی کارگردان «بابابرفی» در گفت‌وگویی به توضیح جزییات تولید این اثر پرداخت. به گفته‌ی وی هم اکنون فیلم‌نامه‌ی این اثر مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد: «پس از مطالعه‌ی کتاب و انجام تحقیقات مقدماتی فیلمنامه‌ی اثر به نگارش رسید.»
او ادامه داد: «ما ایجازهایی را جهت جذاب شدن اثر ایجاد کردیم. با این حال تمام تلاش ما جلوگیری از تغییر در متن اصلی کتاب بود.»
قرار است این اثر در هفت دقیقه و با تکنیک کات اوت تولید شود.
بابابرفی داستان کودکانی است که با کمک هم یک آدم برفی شبیه پدربزرگشان می‌سازند. آن‌ها به پیشنهاد پدر بزرگ شغلی هم برای آدم برفی انتخاب می‌کنند. اما در آخر آدم ‌برفی به سفری طولانی می‌رود.
این اثر جبار باغچه‌بان که پیش از این برنده جایزه شورای کتاب کودک و یونسکو شده است یکی از آثار ماندگار ادبیات کودک است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را بارها منتشر کرده است و هم‌اینک نیز تهیه کننده‌ی انیمیشنی با همین نام است.