کد خبر: 263149
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
تماشای «مومو» در کانون نمایش میسر شد

هادی طبسی معتقد است: اگر مخاطبان بیشتری مخاطب کانون نمایش قرار بگیرند سینمای کودک و نوجوان احیا خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، کارگردان فیلم پویانمایی «مومو» نظرهای خود در مورد طرح «کانون نمایش» را عنوان کرد.
کانون نمایش که از چندی پیش فعالیت خود در 32 سالن نمایش را آغاز کرده است این روزها شاهد اکران انیمیشن مومو به کارگردانی رسول زرین و هادی طبسی است.
براین اساس طبسی از این طرح استقبال کرد و گفت: «در شرایطی که وسایل ارتباط جمعی در اولویت قرار گرفته‌اند اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان می‌تواند گام موثری در احیای فعالیت‌های فرهنگی هنری باشد. ضروری است که فعالیت‌های شاخص کانون بیشتر دیده شوند.»
این هنرمند در ادامه به گسترش این فعالیت اشاره داشت و گفت: «همان‌طور که اشاره شد دنیای مجازی بر زندگی کودکان و نوجوانان قالب شده است. به همین دلیل کانون بایستی دنبال راهکاری برای گسترش این فعالیت باشد، بنابراین استفاده از دنیای اینترنت در این راه مفید و موثر است.»
او در مورد شیوه‌ی فعالیت این سال‌های کانون در حوزه سینما تاکید کرد: «کانون نیاز به بازنگری در این حیطه دارد. احساس می‌شود فعالیت‌های آن باید اطلاع‌رسانی بیشتری دارد. سابقه‌ی درخشان کانون قابل احیاست اگر از تجربه‌ی هنرمندان قدیمی و موفق خود بهره‌مند شود و یا دوستی خود با وسایل ارتباط جمعی را صمیمانه‌تر سازد.»
گفتنی است فیلم پویانمایی پنج دقیقه‌ای «مومو» به کارگردانی هادی طبسی و رسول زرین در سال 2014 در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد و تاکنون در جشنواره‌های زیادی به نمایش در آمده و موفقیت‌هایی نیز به دست آورده است.