ورزش‌کاران و هنرمندان در جشن کودکان با نیازهای ویژه

ورزش‌کاران و هنرمندان سینمای ایران قرار است در روز جهانی معلولان با حضور در کانون پرورش فکری در جشن کودکان با نیازهای ویژه با عنوان «بر بال پروانه‌ها» شرکت کنند.

کانون امسال جشنی را در روز 13 آذر روز جهانی معلولان و به مناسبت راه‌اندازی مراکز فراگیر در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز فراگیر کانون کتاب‌خانه‌هایی هستند که کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.
اکنون تعداد کتاب‌خانه‌های فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به 39 مرکز رسیده است و هر استان دست‌کم دارای یک مرکز فراگیر است.
در این جشن قرار است بازیکنان پیش‌کسوت تیم ملی فوتبال ایران همچون مرتضی کرمانی‌مقدم، حسن شیرمحمدی و مجید نامجومطلق و قهرمان جودو جهان آرش میراسماعیلی حضور یابند.
در عین حال، چهره‌های سینمایی و تلویزیونی ایران مانند ابراهیم فروزش و محمدعلی طالبی کارگردانان سینما، فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما، حسین محب‌اهری و مریم کاظمی بازیگران تئاتر و مجید قناد، ملیکا زارعی (خاله شادونه)، مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی (عمو مهربان و خاله رویا)، حامد زحمتکش، سارا روستاپور و مهیار مجیب مجریان برنامه‌‌‌های کودک، در جشن کودکان و نوجوانان توان‌یاب شرکت می‌کنند.
در این جشن، کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و توان‌یاب در کنار دیگر هم‌سالان عضو کانون به اجرای سرود می‌پردازند و نمایش‌هایی در این آیین‌ اجرا می‌شود.
برپایی نمایشگاهی با بیش از 147 عنوان کتاب به خط بریل، تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده کشوری آموزش و پرورش استثنایی و رونمایی از کتاب‌های بریل کانون از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
جشن روز جهانی معلولان کانون تهران از ساعت 9 صبح تا 11:30 روز شنبه 13 آذر 1395 در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.
گفتنی است تعدادی از مسوولان بهزیستی کشور، آموزش و پرورش استثنایی کشور و فعالان و نهادهای خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه نیز در این آیین حضور خواهند داشت.