کودکان کرمانشاهی و البرزی دارای نیازهای ویژه، صاحب کتاب‌خانه شدند

نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های کرمانشاه و البرز، افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با 13 آذر ماه، روز جهانی معلولان، نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های کرمانشاه و البرز، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حسین باباجانی مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه در آیین گشایش نخستین مرکز فراگیر کرمانشاه در سخنانی به لزوم توسعه و گسترش مراکز فراگیر اشاره کرد.
مدیر کل اموراجتماعی استانداری کرمانشاه، گفت: با دیدن استعداد و توانایی کودکان و نوجوان معلول، در می‌یابیم از میان همین افراد، انسان‌های موثری می‌تواند به وجود بیاید.
حسین محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، گفت: بیش از 500 میلیون نفر معلول در جهان وجود دارد که کانون پرورش فکری در پرورش استعداد و توانمندی‌های این کودکان تاثیر به‌سزایی دارد.
رضا موزونی، مدیر کل کانون کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: از ویژگی‌های این مرکز فرهنگی هنری این است که کودکان با نیازهای ویژه در کنار سایر بچه‌ها و همراه آن‌ها از خدمات و فعالیت‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: به زودی دومین مرکز فراگیر در شهر کرمانشاه افتتاح می‌شود که براساس تفاهم‌نامه‌ای که با مراکز استثنایی استان داشتیم بهترین استفاده را از این مراکز  به منظور ارایه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه خواهیم داشت.
محمود مروج مدیرکل کانون البرز نیز در آیین نخستین مرکز فراگیر این استان با اشاره به همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: مراکز فراگیر کانون با به کارگیری تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایطی فراهم کرده تا اعضای دارای نیازهای ویژه نیز بتوانند از خدمات آن بهره گیرند.