کد خبر: 264816
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
«سفر به شهر زمان» با  درس ساعت

نمایش «سفر به شهر زمان» با موضوع آموزش ساعت از آخرین تولیدات اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی در مدرسه‌های ابتدایی شهر تهران اجرا می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح «تئاتر مدرسه» با اثری به کارگردانی سارا اطهری و با محوریت درس ریاضی و آموزش ساعت ادامه می‌یابد.
در این نمایش؛ مینا که با نظم، قانون و یادگیری درس ساعت مشکل دارد بر اثر یک اتفاق وارد شهر زمان می‌شود و  اتفاق‌های عجیب را تجربه می‌کند.
نویسنده‌ی این اثر بهاره میرزاپور است. او به همراه سامان فرشیدنیا و رامین مسیبی به عنوان بازیگر و عروسک‌گردان نیز در این اثر حضور دارد.
امیر مشهدی‌عباس به عنوان مشاور کارگردان این نمایش را همراهی می‌کند. تنظیم موسیقی بر عهده یاسر شیرزاد و نوازندگی آن بر عهده مهریار قنبری و یاسر شیرزاد است.
در عین حال، محمدرضا شاملوفرد به عنوان طراح و سازنده دکور و علیرضا حسین‌پور و سعیده دهقانی‌نژاد به عنوان طراح و سازنده عروسک‌ها با این نمایش همکاری می‌کنند.
«تئاتر مدرسه» عنوان طرحی است که از سال گذشته آغاز به کار کرده است. گروه‌های نمایشی با محوریت مباحث آموزشی به مدرسه‌های ابتدایی می‌روند تا به کمک نمایش، مفاهیمی را به این گروه از مخاطبان بیاموزند.
آموزش غیرمستقیم که شیوه‌ی اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است هم‌اینک با همراهی آموزش و پرورش در کنار آموزش رسمی قرار گرفته است که اجرای نمایش در مناطق مختلف آموزشی شهر تهران یکی از آنهاست.