کد خبر: 264943
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کودکان دارای نیازهای ویژه کرمان روی صحنه تئاتر تهران

نمایش «گاوی که می خواست شیر باشد» با نقش‌آفرینی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) از سوم تا هجدهم بهمن میزبان علاقه‌مندان هنر تئاتر است.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، پس از اجرای موفق نمایش «گربه و پلنگ» که سال گذشته با حضور کودکان دارای نیازهای ویژه اجرا شد، قرار است حلیمه غلامرضایی، مهدیه فخاری‌پور، حسن مختارآبادی، علی برهانی و محسن میرزایی در تالار گلستان مرکز تئاتر کانون به اجرای نمایش بپردازند.
بر اساس این گزارش، اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری در سال 1395 تولید و حمایت از چهار عنوان تئاتر با مشارکت و نقش‌آفرینی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) و کودکان خاص شامل بچه‌های بی‌سر‌پرست و کودکان کار را در برنامه کاری خود قرار داده است.
این نمایش‌ها با هدف آماده‌سازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه برای ورود به جامعه، استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، شکوفایی استعدادهای این کودکان و نوجوانان، ایجاد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سوق دادن آنان به مراکز فراگیر کانون تولید می‌شود.
نمایش «گاوی که می‌خواست شیر باشد» به کارگردانی محسن میرزایی و ایمان تاج‌سلیمان قرار است به زودی در تالار گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه رود. تاج‌سلیمان نویسنده این نمایش نیز هست.
این اثر درباره‌ی روباهی است که گاو ساده لوحی را فریب و به او قول می‌دهد که او را به سلطان جنگل تبدیل کند.
مشاور هنری این اثر زهرا صبری است. آهنگ‌سازی آن را پدرام ظروفچی و طراحی صحنه را مهدیه فخاری‌پور و ایمان تاج‌سلیمان برعهده داشته‌اند. سیمین سلطانی به عنوان طراح لباس و مهدیه فخاری‌پور به عنوان طراح ماسک این نمایش را همراهی کرده‌اند. مهسا جلوه و حانیه برهانی منشی صحنه و  امیرحسین علمی و رضا خسروی مدیران صحنه این نمایش هستند.
گفتنی است دستیار کارگردان این اثر پردیس مسرور و بازیگردان آن مژده ناظمی است. این نمایش اثری از هنرمندان شهر کرمان است و اداره کل بهزیستی استان تهران و کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش استان کرمان با اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون در اجرای آن همکاری کرده‌اند.
این نمایش هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 17 برای عموم علاقه‌مندان و صبح‌ها ویژه مهدکودک‌ها و مدارس با هماهنگی قبلی اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ذخیره بلیت با شماره‌ تلفن‌های 88980721-88966119 داخلی 28 تماس بگیرند.