کد خبر: 265555
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
نمایش‌های کانون در جشنواره تئاتر فجر تجلیل شد

در مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از دست‌اندرکاران دو نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در آن بازی‌گران دارای نیازهای ویژه نقش‌آفرینی می‌کنند، تجلیل شد.

به‌ گزارش اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «حواست کجا بود؟» و «گاوی که می‌خواست شیر باشد» عنوان دو نمایشی است که از سال گذشته به سفارش اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون ساخته شده‌اند. در این دو اثر افرادی با نیازهای ویژه حضور داشتند که آثار آن‌ها مورد استقبال عموم قرار گرفت.
بر این اساس چندی پیش هر دو نمایش به بخش «به علاوه فجر» جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند و با پایان یافتن این جشنواره توانستند جوایزی را به خود اختصاص دهند.
علیرضا رحمتی، عباس رحمانی، حسین کاکاوند، محمدعلی نوری، ابراهیم معمارزاده و سعید آزمون‌نیا شش بازیگر و عروسک‌گردان برتر نمایش «حواست کجا بود؟» در این مراسم تجلیل شدند.
در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نیز «گاوی که می‌خواست شیر باشد» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و ایمان ‌تاج‌سلیمان جایزه‌ی خود را دریافت کرد. در بخش بازیگر برگزیده‌ی زن نیز جایزه‌ای به حلیمه غلامرضایی اختصاص یافت.
کارگردانی «حواست کجا بود؟» و گاوی که می‌خواست شیر باشد» را به ترتیب علیرضا دهقانی و محسن میرزایی و ایمان تاج‌سلیمان بر عهده داشته‌اند.
گفتنی است پیش‌تر نیز کارگردان‌های این دو نمایش، لوح تقدیر حضور در بخش «به علاوه فجر» جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرده بودند.